نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
رونمایی از ۶ بازیکن مد نظر یحیی گل‌محمدی؛ اولویت هر پست مشخص شد/ از حضور ۲ مدافع ملی‌پوش تا گزینه‌ای که شاید از دست سرخ‌ها بپرد!
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

یحیی گل محمدی نام ۶ بازیکن را برای تقویت تیمش به باشگاه پرسپولیس ارائه کرده است.

هواداران پرسپولیس بعد از آنکه تیم‌شان توانست فصل ۰۲-۱۴۰۱ را به شکلی رویایی به پایان برساند و در لیگ برتر، جام حذفی و سوپرجام به عنوان قهرمانی رسید، حالا چشم‌انتظار تشکیل تیم‌شان در فصل جدید هستند؛ به‌ویژه آنکه نام پرسپولیس در فهرست اولیه منتشر شده از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره تیم‌های دارای مجوز حرفه‌ای وجود دارد و این مسئله بدان معناست که سرخ‌پوشان پایتخت در کنار لیگ برتر و جام حذفی، باید خود را برای حضور دوباره در لیگ قهرمانان آسیا هم آماده کنند.

یحیی گل‌محمدی بعد از آنکه فصل به پایان رسید، صحبت‌های مبهمی را درباره آینده کاری‌اش انجام داد و ایران را برای گذراندن سفر تفریحی ترک کرد. در شرایطی که هنوز گل‌محمدی با مدیران پرسپولیس جلسه برگزار نکرده، او پالس خود برای ادامه همکاری با سرخ‌پوشان پایتخت را به مدیران باشگاه داده و گفته می‌شود که این سرمربی باتجربه قصد دارد تا پایان قراردادش (که پایان لیگ بیست‌وسوم است) در پرسپولیس بماند.

همانطور که قبلا هم اشاره کردیم قوانین نقل و انتقالاتی جدیدی که وضع شده کار تیم‌ها را برای نقل و انتقالات بسیار سخت خواهد کرد. قوانین جدید نقل‌وانتقالاتی باعث شده تا تیم‌ها دیگر امکان استفاده از ۳ بازیکن زیر ۲۵ سال (تحت قرارداد) را نداشته باشند. این مسئله می‌تواند برای فهرست تیم‌ها در فصل جدید دردسرساز باشد و احتمالاً در تعیین لیست مازاد سرمربیان هم موثر خواهد بود.

طبق قوانین جدید هر تیم می‌تواند ۱۹ بازیکن بزرگسال در فهرست خود جای بدهد و همین موضوع به دغدغه‌ای مهم برای سرمربیان در بازار نقل‌وانتقالات تابستانه تبدیل شده است. یحیی گل‌محمدی که برای ادامه همکاری با پرسپولیس به مدیران باشگاه چراغ سبز نشان داده، حالا با چالشی برای تعیین فهرست مازاد خود مواجه است و مجبور خواهد بود که چند ستاره خود را در لیست مازاد قرار دهد.

یحیی چند روز قبل در مصاحبه ای اعلام کرد نام بازیکنان تمدیدی را به باشگاه اعلام کرده و منتظر تمدید قرارداد این نفرات است. او همچنین نام چند بازیکن را هم به درویش داده تا برای جذب آن‌ها اقدامات لازم انجام شود. هرچند گفته شد یحیی ۳ بازیکن در پست‌های مختلف را به باشگاه معرفی کرده، ولی شنیده‌های ما حاکی از آن است که گل‌محمدی نام ۶ بازیکن را به مدیران پرسپولیس داده تا مذاکرات با آن‌ها آغاز شود.

رونمایی از ۶ بازیکن مد نظر یحیی گل محمدی؛ اولویت هر پست مشخص شد/ از حضور 2 مدافع ملی‌پوش تا گزینه‌ای که شاید از دست سرخ‌ها بپرد!

در واقع یحیی برای هر پست نام دو بازیکن را با اولویت بندی به باشگاه داده است. سرمربی قهرمان ایران نام دو مدافع میانی، دو هافبک و دو مهاجم را به باشگاه داده تا به ترتیب اولویت برای خرید آن‌ها اقدامات لازم انجام شود. در خط دفاع یحیی به سراغ دو بازیکن سابق پرسپولیس که هر دو ملی‌پوش هستند و قبلا هم شاگرد او بودند، رفته است. گزینه اول یحیی محمدحسین کنعانی‌زادگان است که بعد از اتمام قراردادش با الاهلی هنوز تیم جدیدش را مشخص نکرده است.

همانطور که قبلا هم در خبری اختصاصی نوشتیم، کنعانی‌زادگان با وجود داشتن پیشنهاد از چند کشور، گزینه نخست پرسپولیس است و تماس‌های اولیه هم با او گرفته شده است. کنعانی هم به پرسپولیسی‌ها اعلام کرده اگر رفتن او به تیم‌های عربی منتفی شد، پای میز مذاکره با آن‌ها خواهد نشست.گزینه دوم یحیی برای این پست شجاع خلیل‌زاده است. شجاع که در چند سال اخیر زوج کنعانی‌زادگان بوده، مثل دوست صمیمی‌اش بعد از پایان فصل لیگ قطر از باشگاه الاهلی جدا شده و هنوز مقصد بعدی او مشخص نیست. شجاع برای آمدن به پرسپولیس مشکلی ندارد و در صورت تمایل با مدیران این باشگاه مذاکره خواهد کرد.

در خط میانی یحیی به سراغ جوان‌ها رفته و می‌خواهد کمی میانگین سنی تیمش را پایین بیاورد. گزینه اول گل‌محمدی کاپیتان تیم ملی امید یاسین سلمانی است. سلمانی که تا دیشب درگیر بازی‌های تیم امید در عراق بود، بازیکن آزاد است و مشکلی برای پرسپولیسی شدن ندارد. دومین گزینه یحیی هم برای خط میانی محمد خدابنده‌لو است که او هم بازیکن جوانی محسوب می‌شود و علاقه زیادی هم به پرسپولیسی شدن دارد.

در خط حمله هم یحیی بعد از قطعی شدن جدایی دیاباته و احتمال بالای جدایی پریرا نام دو بازیکن را به باشگاه داده که گزینه اول او رضا شکاری است. بازیکنی که در فصل قبل خوش درخشید و چند تیم مطرح لیگ برتری را خواهان خود می‌بیند. گزینه بعدی یحیی هم شهریار مغانلو است که البته پرسپولیس کار سختی برای جذب او خواهد داشت. شهریار که سابقه بازی برای پرسپولیس را در کارنامه دارد، یک فصل دیگر با سپاهان قرارداد دارد ولی با توجه به حواشی به وجود آمده در خصوص حضور او در یک برنامه تلویزیونی، ممکن است با توافق طرفین از سپاهان جدا شود.

سپاهانی‌ها به شدت به دنبال جذب دو مهاجم خارجی هستند و اسامی بازیکنان سرشناسی هم پیرامون این باشگاه به گوش می‌رسد. جذب مغانلو از این جهت برای پرسپولیس سخت خواهد بود که سپاهان تحت هیچ شرایطی به پرسپولیس که رقیب مستقیمش است، بازیکن نمی‌دهد. تنها راه شهریار برای جدایی از سپاهان و بازگشت دوباره به پرسپولیس این است که خودش با سپاهانی‌ها برای جدایی به توافق برسد و رضایتنامه خودش را دریافت کند.

در مورد شکاری که گزینه اول یحیی به حساب می‌آید هم دو نکته مهم وجود دارد. اولین نکته این است که این بازیکن یک فصل دیگر با گل گهر قرارداد دارد و برای جدایی از این باشگاه باید ۳۰۰ هزار دلار پرداخت کند. مبلغی که پرسپولیس توان پرداخت آن را ندارد. شکاری که فصل خوبی را سپری کرد، از چند هفته قبل و بعد از اتمام بازی‌های لیگ مذاکرات جدی با سپاهانی‌ها انجام داد و به توافقاتی هم رسید.

از همین رو پرسپولیس شانس به مراتب کمتری برای جذب این بازیکن دارد و به نظر می‌رسد که یکی از گزینه‌های اصلی گل‌محمدی برای فصل آینده از دست او پریده و راهی تیم دیگری خواهد شد. سعید صادقی، گیورگی گولسیانی، امید عالیشاه، میلاد سرلک و عیسی آل‌کثیر نفراتی هستند که قراردادشان با پرسپولیس به پایان رسیده و مذاکره برای تمدید قرارداد این بازیکنان در جریان است. در صورت جذب ۳ بازیکن برای فصل آینده لیست نفرات بزرگسال پرسپولیس پر خواهد شد و بعد از آن گل‌محمدی به ازای هر بازیکن تمدیدی باید یک نفر را در لیست مازاد خود قرار دهد.

یحیی هنوز لیست مازاد به مدیران پرسپولیس اعلام نکرده و منتظر است تا ابتدا تکلیف خریدهای جدید و بازیکنان تمدیدی مشخص شود و بعد از آن به سراغ نفرات مازاد برود. به طور حتم خریدهای پرسپولیس برای فصل آینده بیشتر از ۳ نفر خواهد بود و یحیی به تدریج نام بازیکنان مدنظر خود را به مدیران پرسپولیس اعلام خواهد کرد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۷
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۶
  • علیرضا سپاهانی IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
    پرسپولیس که همش دنبال شهریاره سپاهانه
    • تاریخ تمدن افتخار IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      بازی برای پرسپولیس هم لیاقت میخواد هم شانس
  • شایان IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
    تکلیف بازیکن های خارجی چی میشه با اینا میخواد بره با رونالدو بنزما بازی کنه ما گفتیم حداقل دکلان مک مانوس رو میگیره
  • امیرحسین IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
    قراره هری کین بیاد پیروزی البته وقتی طارمی رفت میلان یا منچستر
  • منصف IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
    بنظر من مهمترین کار پرسپولیس برای استمرار موفقیت همچون فصل قبل تمدید قرارداد خداداد افشاریان در نوک حمله این تیم است. بقیه چندان بود و نبودشان مهم نیست
  • محمد PL ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۱
    پرسپولیس با همین بازکنان فعلی هم شانس اول قهرمانی در لیگ برتر است ، ولی باشگاه‌های آسیا با سی چهل سال قبل فرق میکنه تیم های عربی و ژاپن و کره با جذب بازیکنان درجه یک شانسی برای باشگاه‌های ایرانی باقی نمی‌گذارند
  • محمد IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۶
    پرسپولیس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی