۵ ستاره‌ای که پیشنهادهای وسوسه‌انگیز عربستانی را رد کردند/ بمب‌هایی که خنثی شدند!
منبع: The Sun
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

با وجود این که بسیاری از ستاره‌های دنیای فوتبال برای حضور در لیگ حرفه‌ای عربستان سعودی وسوسه شده‌اند، اما چند ستاره هم بوده‌اند که اخیراً پیشنهادهای وسوسه‌انگیزشان را رد کرده‌اند.

عربستان سعودی برای جذب برخی از بزرگ‌ترین نام‌های فوتبال با قراردادهای بسیار پرسود پول نقد خرج می‌کند.

کریستیانو رونالدو پس از انتقال سالیانه ۱۷۳ میلیون پوندی به النصر در ماه دسامبر که او را به پردرآمدترین ورزشکار تاریخ تبدیل کرد، برجسته‌ترین نامی بود که راهی عربستان شد. در حالی که کریم بنزما هم‌تیمی سابق رونالدو در رئال‌مادرید قرار است فصل جدید با برنده ۵ توپ‌طلا رقابت کند. انگولو کانته ستاره چلسی هم از فصل آینده در تیم نونو اسپریتو سانتو بازی خواهد کرد.

این‌ها همه نقل‌وانتقالات رایگان بوده‌اند، اما حالا سعودی‌ها مایل به پرداخت هزینه‌های گزاف هم هستند، چرا که روبن نوس ستاره ولورهمپتون قرار است با ۴۷ میلیون پوند راهی الهلال شود.

با این حال عده‌ای از بازیکنان هم هستند که با وجود سن بالا، میلیون‌ها دلار عربستانی‌ها برای فوتبال بازی کردن را رد کرده‌اند. در ادامه به بررسی ستاره‌هایی خواهیم پرداخت که با پیشنهادهای سعودی وسوسه نشدند.

در همین رابطه: 

لیونل مسی

لیونل مسی در حال حضور از پاری‌سن‌ژرمن برای حضور در MLS است و به اینترمیامی جایی که دیوید بکام حضور دارد، خواهد پیوست. اما به نظر می‌رسید مسی اسطوره بارسلونا با پیوستن به الهلال دشمن النصر در تابستان رقابت تاریخی‌اش با رونالدو که در رئال‌مادرید رقیب او بود را دوباره زنده کند. غول‌های عربستانی به برنده ۷ توپ‌طلا پیشنهادی خیره‌کننده به ارزش یک میلیارد پوند ارائه کردند که باعث می‌شد او از رونالدو به‌عنوان پردرآمدترین ورزشکار جهان پیشی بگیرد. با این حال کاپیتان تیم ملی آرژانتین MLS را انتخاب کرد تا از زندگی‌اش بیشتر لذت ببرد.

لیونل مسی

لوکا مودریچ

به لوکا مودریچ فوق‌ستاره رئال‌مادرید و برنده توپ‌طلای ۲۰۱۸ هم این فرصت داده شد تا تابستان در لیگی قرار بگیرد که رونالدو و بنزما حضور دارند. الهلال به لوکا مودریچ پیشنهاد ۲۰۰ میلیون یورو (۱۷۱ میلیون پوند) در سال را پیشنهاد داد تا برای سه فصل در لیگ حرفه‌ای عربستان بازی کند. هافبک سابق تاتنهام پیشنهاد تیم خاورمیانه‌ای را رد کرد و تصمیم گرفت یک فصل دیگر در رئال‌مادرید بماند. ملی‌پوش کرواسی به دلیل اقامت خانواده‌اش در مادرید این تصمیم را گرفت.

لوکا مودریچ

روملو لوکاکو

الهلال با نزدیک شدن به روملو لوکاکو ستاره چلسی که به صورت قرضی در اینتر بازی می‌کرد از تلاش خودش برای جذب یک ستاره در تابستان دست نمی‌کشد. لوکاکو پس از حضور قرضی در اینتر قراردادی وسوسه‌انگیز با حقوق ۲۱ میلیون پوند در سال از غول‌های عربستانی دریافت کرد. گزارش‌ها حاکی از این است که این مهاجم قبلاً با مسئولان باشگاه عربستانی برای انتقالش دیدار کرده است. با این حال ملی‌پوش بلژیکی با وجود عدم تمایل به بازگشت به استمفوردبریج، علاقه دارد به صورت دائمی به اینتر ملحق شود.

روملو لوکاکو

آلوارو موراتا

آلوارو موراتا ستاره خط حمله اتلتیکومادرید در دوران حرفه‌ای‌اش در کشورهای بسیاری حضور داشته است. التعاون عربستان با پیشنهاد ۵۰ میلیون یورویی (۴۳ میلیون پوند) در سال به موراتا ثابت کرد می‌تواند در کشور دیگری هم بازی کند. با این حال به نظر می‌رسد حالا که مهاجم اسپانیایی در اتلتیکو آرامش و ثبات پیدا کرده، ترجیح می‌دهد در واندامتروپولیتانو بماند. بازیکنی که در چلسی ناکام بود، پیشنهاد باشگاه عربستانی را رد کرده و قراردادی جدیدی با اتلتیکو می‌بندد که به زودی اعلام خواهد شد.

آلوارو موراتا

اولیویه ژیرو

نیکولو اسکیرا کارشناس نقل‌وانتقالات ایتالیایی مدعی شد که اولیویه ژیرو هم با پیشنهادی مهم از سوی عربستانی‌ها مواجه شده است. ژیرو هدف باشگاهی سعودی بوده که نامش فاش نشده و پیشنهادی دست به نقد داشت. اما رکورددار گلزنی در تیم ملی فرانسه که ۶ سال در آرسنال و ۳ سال در چلسی حضور داشت، این پیشنهاد را رد کرده است. این مهاجم ۳۶ ساله با وجود سن بالا ترجیح می‌دهد در فوتبال اروپا به کارش ادامه دهد.

اولیویه ژیرو

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • مسيح IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۱
    همشون اشتباه بزرگي کردن به عربستان نيومدن بجز مسي که تو امريکا داره با کمپانياي بزرگ قرار داد مينويسه پول درو ميکننن مثل ژيرو با اين سنش کدام تيم تراز اول ميخواتس نهايت 2سال ديگه بايد خداحافظي کنن ولي با رفتنش به کشوراي عربي پول يا مفت بعدشم خودش بيمه ميکرد تا چندين سال براي تبليغ تو کشوراي عربي کسي اين پيشنهاد رد ميکنن که 20ساله باشن
  • کیسه کش IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
    طارمی هم بود. الهلال بهش پیشنهاد هنگفتی داده بود گفت نه من تو اروپا می مونم. حتی به پیشنهاد گزاف اینترمیامی نه گفت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی