نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
اعتراف رئیس یوفا درباره مشکلات فینال لیگ قهرمانان اروپا؛ می‌دانیم در استانبول همه‌چیز عالی نبود/ باید از شر احمق‌ها خلاص شویم!
منبع: BBC
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

در پی انتقادات از فینال لیگ قهرمانان اروپا در استانبول، الکساندر چفرین، رئیس یوفا، پذیرفت که «همه چیز برای هواداران عالی نبود».

گزارش‌هایی منتشر شد مبنی بر اینکه هواداران در فینال لیگ قهرمانان اروپا در استانبول مجبور بودند مسافت‌های طولانی را در جاده‌های شلوغ پیاده‌روی کنند، ساعت‌ها برای رفت و برگشت به استادیوم صف می‌کشیدند و در طول مسابقه بدون آب ماندند.

یوفا پیش از این به دلیل محبوس ماندن هواداران لیورپول و استفاده از گاز اشک‌آور قبل از فینال سال گذشته در پاریس عذرخواهی کرده بود. هیئت حاکمه فوتبال اروپا قبلاً به مسائلی که هواداران در استانبول تجربه کرده بودند رسیدگی نکرده بود. با این حال، در افتتاحیه کنگره چهار روزه هواداران فوتبال اروپا در منچستر، الکساندر چفرین، رئیس یوفا، پذیرفت که مشکلاتی در ترکیه به وجود آمده که باید به آنها رسیدگی شود.

او گفت: «با توجه به آنچه اخیراً برخی از شما تجربه کرده‌اید، اگر امشب از من استقبال سردی شود برایم قابل درک است. ما به خوبی می‌دانیم که در استانبول همه چیز عالی نبود. قطعاً مشکلات شما را کوچک نمی‌شمارم. اما اجازه دهید به کار با هم ادامه دهیم تا آنچه را که می‌توانیم بهبود ببخشیم. من به ویژه به حمل و نقل در استادیوم، میزبانی از هواداران داخل ورزشگاه و دسترسی به آب و توالت برای همه فکر می‌کنم.»

چفرین گفت که دیگر فینال‌های مهم یوفا در بازی‌های مردان و زنان بدون مشکلات خاصی سپری شد. او افزود که در سال ۲۰۲۴ میزبانی ومبلی برای فینال لیگ قهرمانان اروپا و آلمان برای مسابقات قهرمانی اروپا یک «تجربه بی‌نظیر» برای هواداران خواهد بود.

چفرین بابت اتفاقات پاریس عذرخواهی کرد

چفرین سخنرانی خود در موزه ملی فوتبال را با تمجید از هواداران برای اعتراض به پیشنهاد سوپرلیگ اروپا در سال ۲۰۲۲ شروع کرد و گفت: «شما کاپیتان بودید و تیم را در مسابقه زندگی ما هدایت کردید.»

با این حال، خاطرات صحنه‌های پر هرج و مرج در پاریس، و تلاش‌های اولیه یوفا و مقامات فرانسوی برای مقصر دانستن هواداران برای رویدادهای خارج از ورزشگاه دوفرانس، در ذهن‌ها باقی مانده است. بررسی خود یوفا به این نتیجه رسید که هیئت حاکمه فوتبال اروپا مسئولیت اصلی آن اتفاق را بر عهده دارد و تلاش برای سرزنش هواداران بدون بلیت شرم‌آور است.

چفرین گفت: «من به اینجا آمده‌ام تا عذرخواهی کنم. ما دوست داریم وقایع سال گذشته را از خاطرات پاک کنیم. سال گذشته همه از تصمیم ما برای انتقال فینال از سنت‌پترزبورگ به پاریس استقبال کردند و در نهایت همه می‌دانیم که چه اتفاقی افتاد. بابت آنها متاسفیم.»

الکساندر چفرین

ما باید خود را از شر احمق‌ها خلاص کنیم

اوایل این هفته وستهام به دلیل رفتار هواداران در فینال لیگ اروپا در پراگ از فروش بلیت به هواداران برای اولین بازی گروهی لیگ اروپا در فصل آینده منع شد. آنتونی تیلور، داور لیگ برتر، نیز ماه گذشته پس از فینال لیگ اروپا در فرودگاهی در بوداپست مورد آزار و اذیت کلامی قرار گرفت که باعث شد چفرین رفتار هواداران را خطاب قرار دهد.

او گفت: «ما باید فریاد بزنیم و خود را از شر احمق‌هایی که هم فوتبال و هم هواداران را بدنام می‌کنند، خلاص کنیم. بیایید خود را از شر کسانی که نسبت به مقامات فوتبال، داوران، کارکنان یوفا، فدراسیون‌ها و لیگ‌ها نفرت می‌ورزند خلاص کنیم. آنها هم مثل شما طرفدار هستند، مانند شما عاشق فوتبال هستند و مانند شما خانواده دارند. و مانند شما و من اشتباهاتی مرتکب می‌شوند. من هرگز آن گونه تهدیدها و ارعاب‌ها و خشونتی را که برخی افراد در معرض آن قرار می‌گیرند، همانطور که اخیراً دیدیم، نمی‌پذیرم.»

این مطالب را هم بخوانید و ببینید:

فینال لیگ قهرمانان اروپا 2023

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • علی IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
    قابل توجه استاد خیابانی که می خواد جام جهانی تو ایران برگزار بشه !! ببینید چه آیتم هایی رو در نظر دارن ! دسترسی به توالت ( که در این زمینه استادیوم آزادی با 20 توالت خراب برای 80 هزار نفر حتما هم نمره قبولی می گیره ) حمل و نقل در استادیوم ها ( که در این مورد ورزشگاه تبریز حتما نمره قبولی می گیره چون باید سر پلیس راه تبریز پیاده بشی بقیه مسیر باید کوه پیمایی بشه !!! قطب نما و جیره غذایی خشک و لباس گرم یادتون نره و مواظب سقوط بهمن هم باشید )

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی