افشاگری علیه ساپینتو؛ دروغ گفت و باعث باخت ما در دربی شد!/ سرمربی پرتغالی بعد از فینال حذفی...
منبع: ورزش۳
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

سرپرست مدیرعاملی باشگاه استقلال صحبت‌های جنجالی و عجیبی را علیه ریکاردو ساپینتو به زبان آورد.

حجت کریمی، سرپرست مدیرعاملی باشگاه استقلال، که مهمان برنامه شب‌های فوتبالی بود، صحبت‌های متفاوتی درباره دوران حضور ریکاردو ساپینتو در این تیم، اتفاقات رخ داده و حواشی به وجود آمده مطرح کرد.

کریمی در این گفت‌وگو با برنامه شب‌های فوتبالی درخصوص جدایی ساپینتو گفت: ایشان پس از دربی و به دلیل موضوع قراردادش ایران را ترک کرد. وکیل او حدود سه هفته در ایران بود و مذاکراتی با یکدیگر داشتیم. متأسفانه باید برای اولین بار بگویم که ایشان یک جمله دروغ گفتند، آن هم زمانی که من آخرین ایمیل را برای ایشان ارسال کردم.

او ادامه داد: ساپینتو درخواست داشت تا مبلغ‌های قراردادش را اضافه کنیم. او در نامه‌ای که خطاب به هواداران منتشر کرده بود، مدعی بود خواستار افزایش ۱۵ درصدی قراردادش شده است. این درحالی است که طبق بندی که در قراردادش بود، باید برای فصل بعد قراردادش ۲۰ درصد افزایش پیدا می‌کرد و این چیزی است که باید انجام می‌شد.

وی در مورد اینکه مبلغ قرارداد فصل اول ساپینتو چقدر بوده، پاسخ داد: مبلغ آن ۶۵۰ هزار یورو بود که برای فصل بعد به ۷۵۰ هزار یورو افزایش پیدا می‌کرد. ساپینتو خواستار این بود که ۲۰۰ هزار یورو دیگر، قراردادش افزایش پیدا کند و آپشن قهرمانی لیگ از ۱۰۰ هزار یورو به ۲۰۰ هزار یورو برسد. برخی افزایش‌های دیگر بود که مشکلی با آن نداشتیم.

سرپرست مدیرعاملی استقلال اضافه کرد: او می‌گفت ۲۰۰ هزار یورو دیگر افزایش پیدا کند. برای چه چیزی باید این مبلغ را افزایش می‌دادم که به یک میلیون یورو برسد؟ هزینه‌های کادرفنی و دستیارانش و اقامت وی به یک میلیون و ۵۰۰ هزار یورو می‌رسید، چون خواستار افزایش ۵۰ تا ۶۰ درصدی قرارداد دستیارانش بود. هزینه‌های دیگر ایشان مانند بلیت بیزینس و همراهانش و هزینه‌های هتل به این قرارداد اضافه می‌شد.

او ادامه داد: ایشان به سمتی رفته بودند که هوادار را با خودشان همراه کند و به ما فشار بیاورند. من سر این قضیه خیلی زیر فشار بودم. ایشان خواستار عقد قرارداد ۲ یا ۳ ساله بود. اینها را به ساپینتو آموزش می‌دادند. حقوق خارجی‌های ما هیچ وقت به موقع پرداخت نمی‌شد. اینها می‌توانند نوتیس بدهند و کل قراردادشان را بگیرند. پرداختی‌های ساپینتو عقب بود. اگر قرارداد جددی را امضا می‌کردیم، می‌توانستند بروند مبلغ قرارداد ۲ سالشان را کامل بگیرند، مانند دیگر آقایانی که این کار را انجام دادند.

کریمی اظهار کرد: با وکیل ایشان مذاکره کردیم، پای رقم ۷۵۰ هزار یورو ایستاده بودیم. روز آخر ایمیل را ارسال کردیم و گفتیم تا ۲۴ ساعت به ما پاسخ بدهید که ایشان خداحافظی کردند. یک سری اتفاقات افتاد و فشارهایی که روی من بود و اگر بخواهم آنها را بگویم، یک سریال ۹۰ قسمتی است که ۳۰ قسمت آن فقط به آقای ساپینتو تعلق خواهد داشت.

سرپرست مدیرعاملی استقلال در مورد میزان طلب سرمربی پرتغالی پاسخ داد: ساپینتو حدود ۲۰۰ هزار یورو طلب دارد. ما قراردادی با وی نداریم. اگر قرارداد جدید را امضا می‌کردیم، شاید به پرونده استراماچونی دوم تبدیل می‌شد. کار زشتی که ایشان انجام دادند این است که بدون اینکه ما خبردار باشیم، از ایران خارج شدند. همان شب به من گفتند که راهی فرودگاه می‌شوند. سپس گفتند که از قبل درباره این سفر به مدیر برنامه‌هایشان خبر داده‌اند ولی ایجنت او بی‌خبر بود. ساپینتو گفت که دوباره به ایران برمی‌گردد ولی اینگونه نشد. ساپینتو تأکید می‌کرد فقط با وکیلش صحبت کنیم و به همین دلیل با او مکالمه‌ای نداشتم. آخرین ایمیل را برایش ارسال کردیم و در نهایت او از استقلال خداحافظی کرد.

کریمی درخصوص اینکه ساپینتو چگونه اینقدر زود راهی تیم آپوئل شده است، گفت: بالای رزومه ۱۰۰ مربی برای ما فرستادند. این همه مربی درخواست می‌کنند به باشگاه بزرگ استقلال بیایند. شأن این باشگاه این است که مربیان به تهران بیایند و باشگاه را ببینند و سپس با آنها صحبت کنیم. چطور می‌شود که یک مربی فردای اینکه به ما گفت نمی‌تواند با ما همکاری کند، قرارداد امضا کند؟ حدس من این است که ساپینتو از یک ماه قبل برنامه‌ریزی کرده بود برود. نمی‌شود دو-سه روزه تیم پیدا کرد.

سرپرست مدیرعاملی استقلال اظهار داشت: فقط یک جمله بگویم، ما دربی را به مربی‌مان باختیم. حتی فیلم بازی را نشان آقای لوپز دادم، او هم این نظر را داشت. نمی‌خواهم به این بحث بپردازم، ساپینتو مهمان ما بود و رفت. ولی جالب است که پس از ترک استقلال، قرارداد جدید امضا می‌کند. رزومه ۱۰۰ نفر از بهترین مربیان را برای من فرستادند. چگونه است که اینها کار پیدا نمی‌کنند ولی ساپینتو سریع و سه روزه تیم پیدا می‌کند؟ پس پشت قضیه اتفاقاتی بوده که اینها را هدایت می‌کردند.

او در پایان خاطرنشان کرد: از نظر من، ساپینتو بعد از فینال حذفی، ضربه بزرگی به روحیه بازیکنان و هواداران زدند و مشکلاتی را به وجود آوردند. به قول آقای لوپز، فوتبال ما باید حرفه‌ای شود. او می‌گفت ساعت ۸ صبح تمرین من شروع می‌شود ولی تمرینات استقلال ساعت چهار بعد از ظهر آغاز می‌شد.

بخش دیگر از صحبت‌های کریمی را بخوانید: پیشنهاد عجیب کریمی به مجلس درباره بازیکنان خارجی!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۸
  • کامل US ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
    فقط یه سؤال:گفتید که خبر نداشتید که ایشون میخواد از ایران بره ولی در خبرهای بعد از فینال در تمام رسانه ها و سایتها عنوان شده بود که باشگاه برای ایشون بلیط گرفته و چون ایشون بخاطر مشکل پیش آمده در رستوران برای شام به پرواز نرسیده اند و باشگاه قرار شد بلیط دیگه ای برای پرواز بعدی همان شب برای ایشان بگیردباتوجه به اینکه بلیط‌های رفت وآمد مربیان وعوامل خارجی هاتوسط باشگاههاگرفته میشه حتی درقراردادهم قیدمیشه وازآن زمان خیلی گذشته چطورشماکهخبرازرفتن ایشون نداشتید این مسئله رو عنوان نکردند حالاکه ایشان رفته اند به این نحوه بیان میشه طبق آموزه های دینی مون نجات درراستگوئی هست دروغ اول زمینه ساز دروغهای بعدی هست کاشکی مدیران ماکه ادعای اخلاقی دارند باهواداران خودشون صادق می‌بودندودرهمه امورباآنهاکهصاحب اصلی باشگاههاهستندصادق وشفاف باشندفرقی هم نداره کدوم باشگاه برای من پرسپولیسی یاهواداران سایرباشگاههااستقلال تراکتورسپاهان فولاد...
  • متوهم الدوله IR ۰۴:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
    از نظر فنی و فوتبالی درست گفته که دو دربی رو به ساپینتو باخته اما خوب متوهم ها هم هستند تا این مدل فکر کردن هست که ایراد های فنی رو نمی بینه و در صدد رفعش بر نمیاد پرسپولیس برنده ست چون این طرز فکر به تیم القا می شه که هر کاری بکنه بازنده ست پس یک بر صفر قبل از شروع بازی استقلال بازنده ست .
  • ساپینتو شیردل IR ۰۶:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
    سرپرست مدیرعاملی استقلال اظهار داشت: فقط یک جمله بگویم، ما دربی را به مربی‌مان باختیم. حتی فیلم بازی را نشان آقای لوپز دادم، او هم این نظر را داشت. آقایون کیسه و ششتقلالی لطفا دیگه ببندید...
  • 6 IR ۰۶:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
    طبق معمول ما ايرانيها تا مربي خارجي ميزاره ميره شروع ميكنند پشت سرش حرف زدن. همينها ميگفتند ساپي گزينه اول و اخرشونه و حالا... كيسه است ديگر...
  • دون فابیو IR ۰۷:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
    مردک دست نشانده! 20 درصد روی 600 هزار بیاید می شود 720 هزار دلار ! حتی اگر 200 هزار تای دیگر هم اضافه شود( هرچند ساپینتو آن را کلا" تکذیب کرد) باز هم می شود 920 هزار دلار نه 1500000 دلار!! شما آدم دست نشانده سجادی هستی و او هم اراده کرده بود تیم را زمین بزند و مربی ایرانی هم بیاورد که در هر دو مورد موفق شد!تو بعنوان سرپرست تیم حتی از مربیت در مقابل حکم ناعادلانه کمیته انظباطی دفاع نکردی و دفاعیه در زمان مقرر را ارسال نکردی و خودت و دارودسته ات حتی خواهان حکم سنگینتر هم بودید.
    • پرسپولیس سرور الاستقلاله IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
      خب اول کم بخون درست بعد توهین کن اینم مثله توهم وزیر پرسپولیسیتون نشه گفته باهزینه اقامت وهتل ودستیارو سایر هزینه ها ۱۵۰۰۶۲۷
  • رضا IR ۰۸:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
    پس یعنی داور و زمین و زمان باعثش نشدن؟
  • ایران IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
    سلام. شما استقلالی‌ها کلاً عادت دارید به خود بزرگ بینی افراطی آن هم در شعاع تخیل و توهم. مدیران این باشگاه به جای واقع نگری، اوهام نگری می‌کنند، به جای تفکر و تعقل، تابع جو احساسات، رقابت، وحتی حسادت نسبت به تیم های بزرگ لیگ تصمیم‌های عجولانه می‌گیرند. حتی الان هم بعد از ناکامی‌های بزرگشان به جای وارسی و واکاوی عیوب موجود ورسیدن به حقیقت مشکلاتشان متاسفانه درحواشی به‌سر می‌برند. قطعاً دعوت از مربیانی نامتعادل چون ساپینتو نتیجه تصمیم های غلطی است که مدعیان بزرگ اندیشی در استقلال به آن دامن زده اند. رسانه های ورزشی هم متاسفانه به جای خرد ورزی برای جلب تو جه به تیتر هایشان در حال ورزاندن دروغ شایعه، اکاذیب و خذعبلات شده اند. هواداران هم ترکیبی از افراد خرد ورز وسفله هستند که البته با کمال تاسف صدای سفلگان از خرد ورزان در فضاهای ورزشی همیشه بلندتر بوده وعجیب آنکه مسؤولین باشگاه‌ به نظریات نپخته و سخیف این قبیل هواداران موصوف وقع بیشتری می نهند. شما که متولی باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال هستید لطفاً ثابت کنید: اولاً کجاست استقلالتان؟! ثانیاً کو نماد و نمود فرهنگسازی تان؟
  • سام IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
    پس علت باخت در دربی صد و فینال حذفی ساپینتو بود! وگرنه نمیباختند ؟!
  • جاوید IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
    آهان پس داوری نبوده که اینقدر جار و جنجال را انداختید.
  • علی IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
    آقای کریمی با این مصاحبه واقعیت را بیان کرد که ایشان سرباز حکومتند و دو ماموریت مهم در مدت سربازی دارند ، اول فراری دادن سرمربی که انجام شد دوم فراری دادن بازیکنان تاثیر در موفقیت های استقلال ، جناب آقای کریمی هوادار را احمق فرض نکن ، فراری دادن ساپینتو به عنوان بزرگ‌ترین اشتباه مدیریت در تاریخ ثبت خواهد شد و با این بیانات بی سر و ته قابل توجیه نیست ،
  • ح IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
    تا دیروز میگفتین داوری باعث شد ببازیم و زمین و زمان رو طرفدار پرسپولیس میدونستین ؟! حالا اون عده که توهمی هستن و نمیخوان واقعیت ها رو قبول کنن بیان ببینن که پرسپولیس شخصیت بردش رو خودش داره و خودش بازی هارو میبره و دیگه حرف های آبکی نزنن
  • علی IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
    آقای کریمی هم از مجمومه ی ابر و باد و مه و خورشید و فلکه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی