نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟
نگاهی به قرارداد پرسود مسی در اینترمیامی با نقش‌آفرینی اپل و آدیداس/ ۳ سال وقت برای نهایی کردن قرارداد بزرگ
منبع: Mirror
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

قراردادی که اسطوره آرژانتینی با MLS امضا می‌کند، شامل پیوندهای تجاری سودآور با شرکای بزرگ از جمله آدیداس و اپل است.

مالک مشترک اینترمیامی جزئیات قرارداد بلندپروازانه‌ای که با لیونل مسی منعقد شده را فاش کرد.

انتقال اسطوره آرژانتینی به این تیم نوپا دنیای فوتبال را غافلگیر کرد، زیرا این بازیکن ۳۶ ساله از پیشرفت‌های باشگاه سابقش بارسلونا و ثروت‌های لیگ حرفه‌ای عربستان چشم پوشید. اما او در نهایت این فرصت را پیدا کرد تا در شهری بازی کند که در آن مجموعه املاک شگفت‌انگیزی دارد.

به نظر می‌رسد یک معامله منحصر به فرد شکل گرفته که باعث می‌شود سوپراستار سهمی از درآمد و سود حاصل از ورود به این تیم را به دست آورد. به همین دلیل قراردادی با برخی از شرکای تجاری MLS منعقد شد. در واقع، هر دو نهاد معاملات تجاری قبلی با هم دارند. در مورد غول پوشاک ورزشی آدیداس، مسی از سال ۲۰۰۶ با این شرکت قرارداد داشت، در حالی که این شرکت اخیراً قراردادی به ارزش ۸۳۰ میلیون دلار (۶۵۳ میلیون پوند) به عنوان تامین‌کننده کیت و توپ برای شش سال آینده امضا کرده است. انتظار می‌رود که این بازیکن ۳۶ ساله از هر گونه افزایش فروش کالا که ممکن است پس از ورودش به ایالات متحده اتفاق بیافتد، سهمی از سود به دست آورد.

معامله مشابهی نیز با شرکت فناوری اپل انجام شده است، که سهمی از درآمد حاصل از مشترکین جدید را در Season Pass MLS به فوق‌ستاره ارائه خواهد کرد. اپل به تازگی یک مستند چهار قسمتی درباره فصل موفق ستاره آرژانتینی در جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر ساخته که به زودی از Apple TV+ پخش خواهد شد. در اوایل سال جاری، این شرکت همچنین قراردادی با MLS به ارزش ۲.۵ میلیارد دلار (۱.۸۷ میلیارد پوند) به مدت یک دهه برای پخش بازی‌ها امضا کرده است.

حالا خورخه ماس، مالک میلیاردر اینترمیامی، در مصاحبه‌ای با ال‌پایس توضیح داده که دستمزد پایه مسی «بین ۵۰ تا ۶۰ میلیون دلار (۳۹ میلیون پوند و ۴۷ میلیون پوند) در سال» خواهد بود. او همچنین با اذعان به اینکه مشارکت تجاری اپل با MLS نیز در این معامله نقش داشته است، تصریح کرد: «قرارداد اپل برای بستن قرارداد با مسی بسیار مهم بود.»

او اضافه کرد که این انتقال از چند سال قبل در حال برنامه‌ریزی بود: «من سه سال روی این موضوع وقت گذاشتم، یک سال و نیم خیلی شدیدتر. صحبت‌های زیادی با پدر و ایجنت مسی، خورخه مسی، انجام شد. دیوید بکام با لئو فقط در مورد فوتبال حرف می‌زد زیرا او بازیکن بود. معامله را در اواخر ماه مِی تمام‌شده می‌دیدم. نمی‌خواستم او تحت فشار باشد. ما در بارسلونا، میامی، روزاریو، دوحه صحبت کردیم. من تمام جام جهانی را در قطر گذراندم و آرژانتین را تماشا کردم.»

اینترمیامی در حال حاضر در قعر کنفرانس شرق MLS قرار دارد، اما روسای تیم امیدوارند که خریدهای جدید بتوانند به جلوگیری از سقوط کمک کند. آنها تاتا مارتینو، سرمربی سابق آرژانتین و بارسلونا، را به عنوان جانشین فیل نویل به عنوان سرمربی منصوب کرده‌اند.

این مطالب را هم بخوانید: 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۵
  • Gaber IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
    یک نفر مطلب شما را نمی‌خونه چقدر از مسی و رونالدو و جورجینا می‌نویسید خسته نشدید . کسی اینها را حساب نمیکنه چون فعلا بازار نقل و انتقالات ایران داغ تر مسی و بقیه خارجیهاست بخدا بس کنید حال بهم زن بازیکن ماشینی و خصوصیات یخ زده
  • خسرو IR ۰۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    بحث درمورد مسی و رونالدو دقیقا شده پرسپولیس(مسی) استقلال(استقلال) حالا شما برای اینکه مسی رو برسونید به رونالدو هی دارید چیز مینویسید قرادادپرسود،،که چی؟ بگیدقراردادمسی بهتره از رونالدو س، که رونالدو برای پول رفت عربستان ، چون از تیمای عربستانی خوشتون نمیاد، آقا اصلا هرچی شما بگید مسی هلو، آناناس، بلوبری!!! و رونالدو پیاز گوجه فرنگی خیار!!! اما جهت اطلاع همین رونالدو چقدرکمک میکنه به بچه های یتیم و افراد ضعیف، همین رونالدو بخاطر کودک کشی اسرائیل نرفت اما مسی وباباش شرکتهای کاغذی درست کردن که ازمالیات فرارکنن همین مسی اگه بارسا بگه ۲۰۰میلیون دلارپول بده بیا بارسلون با کله میره اما اسپانیا نمیخوادش چون خیانت کرده به تک تک مردم اسپانیا بخاطر فرارمالیاتی ، پس لطفا خواهشا عاجزٱ اینقدر خبراز مسی منتشرنکنید درضمن فراموش نکنید بعد از گوگل، رونالدو با۶۰۰ میلیون فالوور در جهان بی نظیر است فقط پولی که از این راه رو بریزه روی خانه هشت میلیون دلاری مسی ، هم مسی و باباشو کل خونه زیر دلارا مدفون میشن ، رونالدو اسطوره س چون واقعا تمام کاراش از روی عقله من بخاطر خوبی هایی که قبلا گفتم عاشقشم کاش ایرانی
    • نیک IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
      خواهشا خبر در مورد مسی منتشر نکنید؟ یعنی چی؟ متوجه نیستی سایت خبریه و اخبار روز دنیا رو مینویسن؟ محض اطلاعت اون زیر منبع هم نوشته، اینم شاید ندونی ولی توضیح میدم که اگه روی اون منبع بزنی میری تو خبر اصلی. و میتونی تاریخ رو بخونی که خبر روز هست که کار میشه. خونه خاله ست مگه که در مورد این بنویس در مورد اون ننویس؟ چی میزنید شماها؟ صفحه شخصی نیست اینجا. سایت خبریه. اخبار روز ورزش جهان. افتاد؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی