نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟
چلسی
منبع: The Sun
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

پوچتینو تنها ۴ روز فرصت دارد تا بازیکنانی که می‌خواهد با خود به آمریکا برای تور پیش‌فصل ببرد را انتخاب کند.

چلسی روز دوشنبه به ایالات متحده آمریکا پرواز می‌کند تا دوران جدیدی را تحت هدایت مائوریسیو پوچتینو آغاز کند. اما در حالی که تنها چهار روز تا آغاز تور تابستانی آنها باقی مانده، هنوز هیچ لیست رسمی از مسافران هواپیما اعلام نشده است.

تیمی که روز چهارشنبه در اولین بازی مقابل رکسام در کارولینای شمالی به میدان می‌رود، به تیمی که تقریباً هفت هفته پیش یک فصل کاملاً ضعیف را در خانه با بازی مقابل نیوکاسل به پایان رساند، هیچ شباهتی ندارد. هشت نفر از اعضای تیم روز مسابقه در آن تساوی ۱-۱ در تاریخ ۲۸ مِی، باشگاه را ترک کردند. کاپیتان سزار آسپیلیکوئتا، کای هاورتس، روبن لوفتوس چیک، ادوارد مندی، کالیدو کولیبالی، متئو کواچیچ، کریستین پولیشیچ و ژوائو فلیکس، اکنون به خاطره تبدیل شده‌اند، همانند میسون مانت.

نباید فراموش کرد که انگولو کانته هم رفت و به عربستان پیوست و تعداد دیگری در استمفوردبریج همچنان در بلاتکلیفی هستند. روملو لوکاکو، حکیم زیاش، پیر امریک اوبامیانگ، کالوم هادسون اودوی و مالانگ سار به وضوح سهام مازاد چلسی هستند. کانر گلگر هافبک مورد نظر تاتنهام است که پیش از این انتقال به اورتون را رد کرده بود. اما اگر معامله‌ای برای مویزس کایسدو انجام نشود، ممکن است بماند.

چلسی در بخش هافبک مرکزی چندان پرتعداد نیست و انسو فرناندس، کانر گلگر و کارنی چوکوومکا که تنها ۴ بازی در لیگ برتر داشته، تنها سه گزینه در دسترس پوچ هستند. اگر پیشنهادی با قیمت مناسب برای مدافع تروو چالوبا پیش بیاید می‌توان او را معامله کرد، اما هیچ‌کس او را برای بیرون رفتن هل نمی‌دهد. اما داستان برای اتان آمپادو متفاوت است. او یکی دیگر از بازیکنان بومی مانند مانت و لوفتوس چیک است که در جاهای دیگر آینده بهتری خواهد داشت.

اما اینطور که پیش می‌رود همه آنها در لیست حقوق و دستمزد باقی می‌مانند و ممکن است در روز دوشنبه که اتوبوس به زمین تمرین می‌رسد تا پوچتینو و تیم به سرعت در حال تغییرش را به هواپیمای ایالات متحده برساند، لحظه‌ای سخت برای تصمیم‌گیری پیش بیاید.

آشفتگی در اردوی آبی‌ها؛ چه کسانی سوار هواپیما به مقصد آمریکا خواهند شد؟/ این سرمربی عاشق ریسک است

چگونه می‌توان به مهاجم ۹۷.۵ میلیون پوندی مانند لوکاکو گفت که در اتوبوس صندلی ندارد؟ چلسی و بازیکن بلژیکی امیدوارند که کار به اینجا نرسد. هر دو طرف سخت تلاش می‌کنند تا به توافقی دست یابند که از این لحظه پرتنش در هفته آینده جلوگیری کنند. چه یوونتوس باشد، چه تیم عربستانی الهلال یا اینتری که هنوز به گفته منابع چلسی پیشنهاد معتبری ارائه نکرده، بعید به نظر می‌رسد که لوکاکو برای سفر پیش‌فصل به ایالات متحده برود.

در عوض، پوچتینو از این گشت و گذار ۱۵ روزه برای آشنایی با موج جدید بازیکنانی که جایگزین چهره‌های آشنا هستند استفاده خواهد کرد. فرناندس، میخایلو مودریک، نونی مادوئکه، مالو گوستو، کریستوفر انکونکو، نیکولاس جکسون، آندری سانتوس، بنوا بادیاشیل، لوی کولویل و چوکوومکا.

به استثنای فرناندس، اینها مردان جوان خام و نسبتاً آزمایش نشده‌ای هستند که چلسی برای جذب تخیل هواداران برای تور تبلیغاتی خود در ایالات متحده و ایجاد تبلیغات و پول نقد برای تأمین بودجه نقل و انتقالات بعدی به آنها تکیه می‌کند.

مدافع راست گوستو، مهاجم انکونکو، مهاجم جکسون و هافبک سانتوس بدون شک بازیکنان جوان بسیار ماهر با آینده‌ای عالی هستند. آنها همچنین هنوز سرگیجه فوتبال انگلیس را تجربه نکرده‌اند. مادوئکه و کولویل در آخر هفته با انگلیس قهرمان یوروی زیر ۲۱ ساله‌ها شدند. مدافع کولویل از یک فصل شلوغ به صورت قرضی در برایتون لذت برد تا جایی که آنها می‌خواهند او را به طور کامل بخرند. آسپیلیکوئتا کاپیتان در حال خروج هم اینگونه بود. او سه سال هیچ جلسه تمرینی را از دست نداد. وظیفه پوچ این است که در کمترین زمان ممکن، نیروهای جوان مشتاق را دقیقاً به چنین بازیکنانی تبدیل کند. مانند فرمانده‌ای که یک ارتش را در عرض شش هفته آماده جنگ کند.

این مربی آرژانتینی می‌گوید که عاشق ریسک است، از این قمار لذت می‌برد که ببیند آیا می‌تواند پسرانش را به موقع برای اولین بازی فصل لیگ برتر در ۱۳ آگوست با لیورپول آماده کند. پوچتینو می‌تواند آسوده‌خاطر باشد چرا که سال آینده حواس‌پرتی اروپا را به دلیل غیبت چلسی در رقابت‌های بین‌المللی نخواهد داشت و به نوعی فرم خوب بازیکنانش را حفظ می‌کند. اما خودش هم اعتراف می‌کند که هیچ بهانه‌ای برای عملکرد بد در زمین مسابقه ندارد زیرا این موارد در چلسی قابل قبول نیست. حتی با وجود سرمربی جدید و یک تیم تقریباً جدید، هنوز ارزش‌های قدیمی زیادی در استمفوردبریج وجود دارد که بر پوچ فشار زیادی وارد می‌کند.

این مطالب را هم بخوانید: 

مائوریسیو پوچتینو

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی