نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
همه ستاره‌های بزرگ و مربیان مطرحی که وسوسه حضور در لیگ عربستان شدند/ تابستان ۲۰۲۳؛ تابستان داغ سعودی
منبع: Mirror
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

روز به روز بر شمار بازیکنانی که راهی لیگ حرفه‌ای عربستان سعودی می‌شوند افزوده می‌شود و تابستان ۲۰۲۳ را باید به نام تابستانی که سعودی‌ها روی فوتبال جهان اثر بزرگی گذاشته‌اند به یاد داشته باشیم.

تابستان ۲۰۲۳ احتمالاً برای مدت طولانی به عنوان تابستانی که عربستان سعودی اثری واقعی در فوتبال جهان گذاشت، در خاطره‌ها خواهد ماند.

ماه‌ها پس از این که تیم ملی عربستان تنها حریفی بود که آرژانتین را در طول رقابت‌های جام‌جهانی ۲۰۲۲ شکست داد، لیگ داخلی‌شان شروع به جذب نام‌های بزرگ کرده است. کریستیانو رونالدو ماه دسامبر ۲۰۲۲ انتقالش به النصر را تکمیل کرد و به تعدادی از بازیکنان سابق لیگ برتر ملحق شد. اما بازیکنان مطرح زیادی به دنبال او به لیگ عربستان رفتند. البته فراموش نکنید برخی هم به این حرکت نپیوستند، مثل لیونل مسی و سرخیو بوسکتس که در مقابل پول لیگ حرفه‌ای عربستان سعودی تصمیم گرفتند به لیگ MLS آمریکا بروند.

گزارش‌های دیگری درباره لیگ حرفه‌ای عربستان سعودی را هم از دست ندهید:

با این حال، همانطور که سایت نشریه «میرر» در ادامه به این مسئله پرداخته، تعداد دیگری از بازیکنان و مربیان از دریافت چنین پیشنهادهایی خوشحال شدند.

کریم بنزما (رئال‌مادرید به الاتحاد)

انتقال بنزما به الاتحاد یک بیانیه واقعی از سوی لیگ عربستان بود. این ملی‌پوش فرانسوی و برنده توپ‌طلا، دوست دارد در جدول آقای‌گلی لیگ سعودی‌ها رقیب رونالدو باشد. ستاره سابق رئال‌مادرید با وجود سپری کردن فصلی پر از مصدومیت ۳۱ گل برای تیمش زد. با این حال معامله او ارزان نبود، چرا که دستمزد بالایی در باشگاه جدیدش می‌گیرد.

کریم بنزما

مارسلو بروزوویچ (اینتر به النصر)

بروزوویچ ستاره اینتر یکی از ستاره‌هایی است که به رونالدو در النصر پیوسته. هافبک تیم ملی کرواسی که هنوز فقط ۳۰ سال سن دارد، با تیم سابق ایتالیایی‌اش در فینال لیگ قهرمانان اروپا حاضر بود. با وجود جذب رونالدو، النصر فصل گذشته در کسب قهرمانی بازماند. آن‌ها امیدوارند با خریدهای جدیدشان بتوانند بهتر پیش بروند. بیش از ۲۵۰ بازی در کارنامه بروزوویچ در سری A به چشم می‌خورد.

مارسلو بروزوویچ

روبرتو فیرمینو (لیورپول به الاهلی)

لیورپول ۸ سال روبرتو فیرمینو را در اختیار داشت، اما این بازیکن برزیلی پس از این که در پایان فصل گذشته تأیید کرد که در حال جدایی است، با قرمزهای مرسی‌ساید خداحافظی کرد. الاهلی که به تازگی به لیگ حرفه‌ای عربستان برگشته بازیکن سابق هوفنهایم را به خدمت گرفت و خط حمله‌اش را تقویت کرد. فیرمینو با گلزنی در نیمه‌نهایی و فینال جام‌جهانی باشگاه‌های ۲۰۱۹ در قطر خاطرات خوبی از خاورمیانه دارد. او با کارلوس ادواردو و لوکاس لیما بازیکنانی که پیش از این در اروپا حضور داشته‌اند هم‌بازی می‌شود و اولین برزیلی الاهلی نیست.

روبرتو فیرمینو

ژوتا (سلتیک به الاتحاد)

فقط ۵ لیگ معتبر اروپایی نبوده‌اند که بازیکنان لیگ عربستان را تأمین می‌کنند. ژوتا بازیکن بااستعداد پرتغالی پس از چند فصل تأثیرگذار در سلتیک این حرکت را انجام داده است. ملی‌پوش زیر ۲۱ ساله‌های پرتغال حالا با ۲۴ سال سن یکی از ستاره‌های جوانی است که به عربستان می‌رود. او پس از فصلی که در لیگ برتر اسکاتلند موفق شد ۱۵ گل برای سلتیک بزند، برای ایجاد ارتباط با هم‌تیمی جدیدش بنزما به الاتحاد می‌آید.

ژوتا

انگولو کانته (چلسی به الاتحاد)

کسی که قبل از این هم برای بنزما آشنا بود؛ ستاره جدید خط میانی الاتحاد کانته است. بازیکن سابق چلسی و لسترسیتی به هم‌تیمی سابقش در تیم ملی پیوست؛ کسی که در یورو ۲۰۲۰ کنارش بازی کرده. کانته فصل گذشته شرایط سختی را با مصدومیت سپری کرد و تنها ۹ مرتبه در تمامی رقابت‌ها بازی کرد. اگر این بازیکن ۳۲ ساله بتواند در محیط جدید به فرم سابقش در لیگ برتر بازگردد، یک سرمایه واقعی خواهد بود.

انگولو کانته

کالیدو کولیبالی (چلسی به الهلال)

مشکلات تابستانی چلسی باعث شد ستاره‌های بزرگ زیادی جدا شوند. یکی از آن‌ها کولیبالی بود که تنها یک سال پس از پیوستن به این تیم از ناپولی، لندن را ترک کرد. در حالی اولین سال دفاع میانی سنگالی در لیگ برتر سال سختی بود که ۸ سال در ایتالیا بازیکنی باکیفیت نشان داد. اگر او بتواند کیفیتش در ایتالیا را تکرار کند، جلوی مهاجمان بزرگ را در عربستان خواهد گرفت.

کالیدو کولیبالی

ادوارد مندی (چلسی به الاهلی)

مندی که مدت کوتاهی در باشگاه هم‌تیمی کولیبالی بود و هم‌تیمی او در تیم ملی سنگال است حالا در عربستان حریف او خواهد بود. دروازه‌بان سنگالی که به تیم ملی کشورش کمک کرد قهرمان جام ملت‌های آفریقا شود و قهرمان لیگ قهرمانان اروپا در سال ۲۰۲۱ هم شد، پس از این که جایگاهش را در تیم لندنی از دست داد، جدا شد. دروازه‌بانی که فقط ۳۱ سال سن دارد، می‌تواند در موقعیتی باشد که چند سال به تیم جدیدش خدمت کند. با توجه به این که تیم‌های دیگر در پی جذب بازیکنان بااستعداد هجومی هستند، جذب یک دروازه‌بان سطح بالا می‌تواند خرید هوشمندانه‌ای باشد.

ادوارد مندی

سرگی میلینکوویچ ساویچ (لاتزیو به الهلال)

انتقال سرگی میلینکوویچ ساویچ هم به الهلال رسمی شد. او به تمامی شایعات انتقالش به لیگ برتر انگلیس یا یوونتوس خاتمه داد. ۸ سال حضور این هافبک در لاتزیو با ۳۰۰ بازی و چند حضور بین ۴ تیم برتر ایتالیا خاتمه یافت، اما او در سری A قهرمان نشد. میلینکوویچ ساویچ تنها ۲۸ سال سن دارد و با انرژی و کیفیت جلوتر از بازیکنی مثل کولیبالی قرار می‌گیرد.

سرگی میلینکوویچ ساویچ

روبن نوس (ولورهمپتون به الهلال)

یکی از بازیکنان جدید الهلال هم نوس پرتغالی است. این هافبک که دوران طلایی‌اش را در ولورهمپتون با انتقال به عربستان به پایان رساند، یک سال قبل به‌شدت به بارسلونا پیوند خورده بود. بازیکن سابق پورتو تنها ۲۶ سال سن دارد. او یکی از بازیکنانی است که نشان دهد لیگ عربستان لیگ بازنشستگی نیست. البته می‌تواند احساس کند که بعد از چند سال حضور در عربستان به اروپا بازگردد.

روبن نوس

استیون جرارد (سرمربی الاتفاق)

جرارد یکی از مربیانی است که به نونو اسپریتو سانتو پیوسته. نونو سرمربی سابق تاتنهام و ولورهمپتون تابستان ۲۰۲۲ هدایت الاتحاد را برعهده گرفت و آن‌ها را به عنوان قهرمانی فصل گذشته رساند. کاپیتان سابق لیورپول که مدتی پس از اخراج از استون‌ویلا هدایت تیمی را برعهده نگرفته بود، تجربه قهرمانی در اسکاتلند را همراه با رنجرز دارد. او ستاره‌هایی از اروپا را به تیمش اضافه خواهد کرد.

استیون جرارد

ژرژ ژسوس (سرمربی الهلال)

الهلال با مارکو سیلوا سرمربی فولام در ارتباط بود، اما در عوض به سراغ هموطن این سرمربی پرتغالی رفت. ژرژ ژسوس پس از یک دوران نه‌چندان موفق در الهلال جدا شد و به برزیل و پرتغال و سپس به ترکیه رفت و با یک قهرمانی جام‌حذفی این تیم را ترک کرد. این دومین دوره در الهلال برای سرمربی سابق بنفیکا و اسپورتینگ است. ژسوس ۶۸ ساله قبل از فصل ۲۰۱۹-۲۰۱۸ هدایت این تیم را برعهده گرفت و سوپرجام عربستان را فتح کرد، اما با وجود نتایج چشمگیر پس از چند ماه از این تیم جدا شد.

ژرژ ژسوس

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۷
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۵
  • محمدرضا 6 IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۳
    خدایا شکرت ماهم آقای تاج رو داریم با جماعت فدراسیون که نظیرش تو دنیا وجود نداره
    • اس اس IR ۰۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
      من موافق یا مخالف تاج نیستم اما این وضعیت فوتبال ما در مقابل عربستان چه ربطی به فدراسیون و آقای تاج داره؟مشکل از اوناییه که کشورمون که از عربستان منابع و ثروت بیشتری داره رو به این فقر و بدبختی کشاندند،ما بازیکن گران قیمت و تاپ خارجی نمیخوایم،ای کاش ورزشگاه و امکانات میدادند به فوتبالمون،یه وی ای آر کم هزینه هم به خاطر تحریم ها بهمون نمیدن دیگه چه برسه به بازیکن درجه یک و ورزشگاه مناسب و زمین تمرین و استخر و بدنسازی و... حسرت و افسوس
  • محمدرضا IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۳
    حالا ما هم میریم بازیکن خارجی میاریم طرف دوتا بازی میکنه فرار میکنه میره تازه غرامت هم میگیره
  • محمد IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۳
    بی جهت نیس عرب از قدیم تاالان پیشرفته سو هرچه خوبه مال اونه،، زنده باد عرب
  • محمد IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
    چرا فک می کنید لیونل مسی از یانکی ها کمتر از عربا گرفته؟ بازیکن تبلیغاتی باید بره تو هالیوود پول در بیاره، وگرنه زودتر مردم می فهمن که این شومن هیچی نبوده.
  • محمد IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
    چرا فک می کنید لیونل مسی از یانکی ها کمتر از عربا گرفته؟ بازیکن تبلیغاتی باید بره تو هالیوود پول در بیاره، وگرنه زودتر مردم می فهمن که این شومن هیچی نبوده.
  • سید IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
    چه بگیم از این فوتبالو جامعه میگن فقر ماله ایران ثروت ماله عربستان دیگه همینه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی