زمان مطالعه: ۱ دقیقه

استقلال و پرسپولیس طی روزهای آینده در شرایطی قرار می‌گیرند که شاید بتوانند قرارداد چند بازیکن خود را فسخ کنند.

بر اساس قوانین، تمام تیم‌های لیگ برتری باید پیش از شروع رقابت‌های رسمی خود با حضور در مرکز پزشکی فدراسیون فوتبال تست سلامت بدهند و این آزمایش شامل تمام بازیکنان مربیان و افرادی می‌شود که قرار است در لیگ بیست‌وسوم روی نیمکت حضور داشته باشند یا به میدان بروند.

در این میان پاسخی که ایفمارک برای باشگاه‌ها می‌فرستد فوق‌العاده مهم و البته کاملا محرمانه است اما با توجه به این‌که طی ۱۰ روز گذشته قرارداد تعدادی از بازیکنان و مربیان استقلال و پرسپولیس افشا شده است، این نگرانی در میان گروهی از اعضای هر دو تیم وجود دارد که شاید اسناد پزشکی مرکز پزشکی و سلامت فدراسیون فوتبال نیز افشا شوند و این مسئله می‌تواند جدا از زندگی ورزشی، حتی امور شخصی بازیکنان را هم به مخاطره اندازد.

در این رابطه یکی از مدیران فدراسیون فوتبال جمعه شب به خبرورزشی گفت: گزارش مرکز پزشکی ما کاملا محرمانه است و فقط در اختیار باشگاه‌ها قرار می‌گیرد. ایفمارک حتی برای این‌که مشکلی پیش نیاید با خود بازیکنان هم به صورت مستقیم مکاتبه نمی‌کند. بر اساس قانون، افشا کردن اسناد پزشکی جرم محسوب می‌شود و این قضیه با قراردادها کاملا متفاوت است. نمی‌دانم موضع استقلال و پرسپولیس پیرامون افشا شدن قرارداد بازیکنانشان چیست ولی اگر اسناد پزشکی فاش شوند، کسانی که عامل چنین کاری بوده‌اند با شکایت طرف خسارت‌دیده به دادگاه احضار می‌شوند. قضیه فقط محدود به استقلال و پرسپولیس هم نمی‌شود و شامل تمام تیم‌های لیگ برتری است.

این مدیر در ادامه پیرامون وضعیت بازیکنانی که احتمالا سلامتی جسمانی آن‌ها توسط ایفمارک به طور کامل تایید نشده باشد هم به نکته مهمی اشاره کرد و گفت: گزارشی که مرکز پزشکی فدراسیون می‌دهد کاملا محرمانه و مربوط به خود باشگاه‌ها است. این گزارش در نگاه اول جنبه توصیه‌ای دارد ولی اگر مدیران استقلال پرسپولیس یا هر تیم دیگر با توجه به گزارش مرکز ایفمارک متوجه عدم سلامتی یا مصدومیت پنهان بازیکنان خود شوند، می‌توانند با استناد به همین گزارش و البته تایید پزشکان دیگر قراردادشان با این بازیکنان را فسخ کنند چون قانون چنین اجازه‌ای را به آن‌ها می‌دهد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۷
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • امیر IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
    ولی سپاهان کاملا سقفو رعایت کرده و حتی از بازیکنانش پول هم میگیره .
    • ا.م IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
      تازه بخاطرخوبی بیش ازحدمسئولان تیم اصفهانی پولی که ازبازیکنان دریافت میشه بعنوان اضافه حقوق به کارگران زحمتکش فولادکنارحرارت کوره های فولادسازی باحرارت غیر قابل تحمل پرداخت میشه. به این میگن تیم حرفه ای،طرفدارحقوق کارگران ،،چقدرشماخوبیدوازخوبی تون هست به دروغ میگن حیف ومیل کننده حقوق بیت المال وکارگران ،مدیران زدوبندولابیگر،دورزدن سقف قرارداد و... مظلوم سپاهان 😟
  • محمود IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
    همه این مشکلات فقط برای استقلاله
    • محمدرضا 6 IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
      تیم غصه و ناله آه تیم مشکلات شکلات همه چی بس کنید واقعا مردونه بجنگید
  • پرسپولیس IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
    اگه تست سلامت عقلی بگیرند از کیسه نصفشون باید قراردادشون فسخ بشه.مخصوصا نکونام
    • آبی تر از آبی IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
      شما ها لنگیا با اون عمو کلاه گیستون همه وزیر ووو فدراسیونا خرید ‌‌‌‌‌...اسنپی ها
  • عقاب کوهستان IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
    چرا فدراسیون به سقف قراداد ها وارد نمی شود اگر این همه که سپاهان وتراکتور پرسپولیس واستقلال خرج می کردند نه تنها صدای فدراسیون در می آمد بلکه صدای کل ملت ایران هم در می آمد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی