نظرسنجی

نتیجه بازی نساجی - پرسپولیس؟
۱۷٬۰۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ پوند برای انتقال ستاره‌ها به لیگ عربستان؛ این تازه آغار داستان است!/ کدام فوق‌ستاره‌ها در لیست خرید سعودی‌ها هستند؟
منبع: The Sun
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

انتقال چندین ستاره به لیگ حرفه‌ای عربستان سعودی تازه آغاز ماجرای جاه‌طلبانه این کشور خاورمیانه‌ای بود و پروژه آن‌ها با ۱۷ میلیارد پوند تا سال ۲۰۳۰ ادامه پیدا خواهد کرد.

کیلیان امباپه تنها یکی از چندین ستاره برجسته‌ای است که می‌تواند به عنوان بخشی از برنامه ۷ ساله‌ای که تعیین شده به لیگ حرفه‌ای عربستان سعودی بپیوندد.

تعدادی از بازیکنان اروپایی تابستان امسال به عربستان رفتند. بسیاری دیگر از جمله کیلیان امباپه به این لیگ لینک شده‌اند و این هزینه‌ها بعد از تابستان جاری هم ادامه خواهد داشت. به گفته بن جاکوبر خبرنگار CBS وزارت ورزش عربستان سعودی از هم‌اکنون تا سال ۲۰۳۰، مبلغ ۱۷ میلیارد پوند برای نقل‌وانتقالات لیگ حرفه‌ای عربستان ارائه خواهد کرد.

امباپه در اولویت قرار دارد و طبق گزارش‌ها باشگاه پاری‌سن‌ژرمن پیشنهاد ۲۵۹ میلیون پوندی الهلال برای این بازیکن را پذیرفته است. قهرمان ۱۸ دوره لیگ عربستان همچنین به فوق‌ستاره فرانسوی یک قرارداد شگفت‌انگیز ۶۰۰ میلیون پوند در سال را پیشنهاد داده است که او را به پردرآمدترین ورزشکار تمام دوران تبدیل خواهد کرد.

هزینه‌ها به همین‌جا ختم نمی‌شود و جاکوبز گزارش داده که نیمار و لوکا مودریچ هم همین تابستان هدف گرفته شده‌اند. گزارش‌ها حاکی از آن است که نیمار در صورت انتقال به خاورمیانه می‌تواند سالانه ۱۷۲ میلیون پوند درآمد داشته باشد. الهلال در نظر دارد پیشنهادی ۳۸ میلیون پوندی به پی‌اس‌جی برای انتقال او ارائه دهد.

الهلال با قراردادی ۱۷۰ میلیون پوندی مودریچ را هم هدف قرار داده است و آن‌ها می‌توانند سال آینده حرکتی جاه‌طلبانه برای روبرت لواندوفسکی داشته باشند. لواندوفسکی فاش کرد که تابستان امسال به عربستان نقل مکان نمی‌کند و در این موضوع به بازیکنانی مثل هئونگ مین سون، روملو لوکاکو و جیمی واردی می‌پیوندد.

با این حال چند نام بزرگ دیگر در آستانه ورود به لیگ عربستان هستند، از جمله ریاض محرز ستاره منچسترسیتی که قرار است پس از توافق بر سر قرارداد هفته‌ای ۵۰۰ هزار پوند در هفته، انتقال ۳۰ میلیون پوندی‌اش به الاهلی را تکیل کند. هم‌تیمی او برناردو سیلوا هم مورد توجه الهلال است و می‌تواند سالیانه ۴۱ میلیون پوند در عربستان سعودی به‌دست آورد.

این ستاره پرتغالی می‌تواند راه چند بازیکن لیگ برتری را برود که تصمیم گرفته‌اند به خاورمیانه بروند. ستاره‌های چلسی مثل ادوارد مندی و کالیدو کولیبالی به ترتیب به الاهلی و الهلال پیوستند، در حالی که هم‌تیمی آن‌ها تیاگو سیلوا هم مورد توجه تیم‌های عربستانی است. الکس تلس مدافع منچستریونایتد هم هفته گذشته انتقال ۴ میلیون پوندی‌اش به النصر را تکمیل کرد و در این تیم به کریستیانو رونالدو پیوست.

در حالی که کریم بنزما یکی از مطرح‌ترین بازیکنانی است که پس از توافق با الاتحاد برای قراردادی ۳۴۲ میلیون پوندی به این کشور نقل مکان کرد.

بازیکنان دیگری مثل جردن هندرسون، فابینیو و آلن سن‌ماکسیمن همگی در آستانه انتقال‌های پولساز هستند که آخری قرار است با ۴۰ میلیون پوند نیوکاسل را ترک کند.

مطالب دیگری درباره لیگ عربستان و انتقال ستاره‌ها به سرزمین حجاز بخوانید:

۱۷٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ پوند برای انتقال ستاره‌ها به لیگ عربستان؛ این تازه آغار داستان است!/ کدام فوق‌ستاره‌ها در لیست خرید سعودی‌ها هستند؟


 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • ایرانی IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
    چرا دو تیم فوتبال رو به صاحبانش ویا همان هواداران واگذار نمی‌کنید آهای قدرت پنجم دنیا از چی میترسین که اختیار دوتا باشگاه رو به صاحباش واگذار نمیکنین توی فوتبال هم نباید دلخوش به شکست اعراب باشیم .بقول اقای عباسی اینان یکسری دیوث هستند بکار شما چه میایند بحال خودشان رها کنید ببینید ایرانی چه افتخاراتی را رقم خواهد زد .در زمان جنگ با عراق به چشمانم دیدم غیرت یعنی چه
  • امیر IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
    به قول یه بنده خدایی،عربستان داره ده درصد از اختلاس وزارت نفت ما رو خرج میکنه واسه فوتبالش. محض اطلاع عزیزان جناب طبری که در اون پرونده مسئول بودن بدون دلیل الان آزادن.
  • احمد IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
    عربستان بیا من راهم بخر آبه حوض خالی میکنم
  • علی IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
    خوب میریم که فوتبال عربستان رو به نابودی ببریم. با این همه ستاره ای که جذب میکنن بازیکنای خودشون مجبورن بشینن رو نیمکت و یا برن کشور دیگه که معمولا نمیرن پس عملا تا 2030 تیم ملی عربستان خیلی ضعیف میشه خیلی شاید بعضیا با حرف من موافق نباشند ولی این کامنت بماند برای یادگار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی نساجی - پرسپولیس؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی