نظرسنجی

زیباترین گل هفته از نظر شما؟
بارسلونا – رئال‌مادرید
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

بارسلونا و رئال‌مادرید پیش از شروع فصل ۲۰۲۴-۲۰۲۳ در دیداری دوستانه در شهر دالاس واقع در ایالت تگزاس آمریکا به مصاف هم خواهند رفت.

از ساعت ۰۰:۳۰ (بامداد یک‌شنبه) ورزشگاه بزرگ AT&T شهر دالاس در ایالت تگزاس آمریکا میزبان ال‌کلاسیکوی شماره ۲۹۶ خواهد بود. بارسلونا و رئال‌مادرید حدود ۸ هزار کیلومتر دورتر از اسپانیا در دیداری دوستانه به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

بارسلونا؛ بالا رفتن انتظارات

قهرمانی در لالیگا هدف اول ژاوی بود که فصل قبل به آن رسید و حالا چالش جدید موفقیت همزمان در لالیگا و لیگ قهرمانان اروپاست. ژاوی می‌داند برای موفقیت در مسابقات بین‌المللی باید تیم متفاوتی را راهی میادین کند و برای همین منظور ایلکای گوندوغان را جانشین سرخیو بوسکتس کرد. بارسلونا با همین تغییرات کوچک و در حالی که برای همیشه قید لیونل مسی را زده، برای دومین فصل در دوران جدید آماده می‌شود. به نظر می‌رسد ژاوی تصمیم ندارد تغییر بزرگی در تیمش ایجاد کند و تقریباً با همان تیم موفق فصل قبل، فصل جدید را آغاز خواهد کرد. شکست عجیب مقابل آرسنال و دریافت ۵ گل را نمی‌تواند نگران‌کننده دانست، چرا که بازی‌های تدارکاتی و دوستانه برای محک زدن است و نه نتیجه گرفتن. اما نباید فراموش کرد که هواداران بارسا در هر صورت انتظار دارند تیم‌شان در ال‌کلاسیکو نتیجه خوبی بگیرد، به‌خصوص حالا که بازی آخر را هم با ۴ گل باخته‌اند.

رئال‌مادرید؛ تغییرات مهم

اگرچه رئالی‌ها هم مثل بارسلونا تغییرات زیادی نداشته‌اند، اما تغییرات تیم کارلو آنچلوتی اهمیت زیادی داشته. پس از سال‌ها دیگر کریم بنزما در خط حمله کهکشانی‌ها حضور ندارد و خوسلو فعلاً جانشین او شده. اگرچه هنوز احتمال پیوستن کیلیان امباپه به سفیدپوشان مادریدی وجود دارد، اما خوسلو با زدن گل قیچی برگردان به منچستریونایتد خودنمایی کرد. جود بلینگام هم در همین مدت زمان کوتاه مرد کلیدی رئال در هردو دیدار دوستانه مقابل میلان و منچستریونایتد بوده است. در واقع می‌توان گفت بلینگام بدون بازوبند مثل یک کاپیتان و رهبر عمل می‌کند. رئال‌مادرید تلاش می‌کند ناکامی‌های فصل قبل را جبران کند. به احتمال زیاد این آخرین فصل حضور کارلتو در مادرید خواهد بود و شاید او سال آینده در برزیل سرمربیگری تیم ملی این کشور را برعهده بگیرد. رئال هم مثل بارسلونا تمایلی ندارد حتی در دیدار دوستانه هم مقابل دشمن دیرینه شکست بخورد.

بارسلونا – رئال‌مادرید؛ ال‌کلاسیکوی تگزاسی!

آخرین جدال
آوریل ۲۰۲۳ در دیدار برگشت مرحله نیمه‌نهایی کوپادل‌ری اسپانیا، رئال‌مادرید موفق شد با نتیجه ۴-۰ بارسلونا را شکست دهد و راهی فینال شود. وینیسیوس و بنزما (۳ مرتبه) برای رئال در آن دیدار گلزنی کردند.

آمار بازی
۲۹۵) در ۲۹۵ ال‌کلاسیکوی رسمی و دوستانه، ۱۲۳ برد برای بارسلونا بوده و رئال‌مادرید ۱۰۸ بازی را با برد پشت سر گذاشته است. ۶۴ بازی بین این دو تیم هم مساوی شده است.
۴۱) ال‌کلاسیکو ۴۱ مرتبه به صورت غیررسمی برگزار شده که ۲۳ مرتبه با برتری بارسلونا خاتمه یافته است. فقط ۶ بازی را رئال‌مادرید برده و ۱۲ بازی هم با تساوی به پایان رسیده.
۱) یک سال و ۶ روز قبل هم در نِوادای آمریکا این دو تیم به صورت دوستانه بازی کردند که بارسلونا با تنها گل رافینیا موفق شد رئال را شکست دهد.
۱۲۱) اولین ال‌کلاسیکو ۱۲۱ سال قبل در ماه مِی سال ۱۹۰۲ برگزار شد که در آن دیدار بارسلونا با نتیجه ۳-۱ به برتری رسید.
۱۱) در ۱۱ ال‌کلاسیکوی آخر یک تیم پیروز شده است. ۷ بازی را رئال‌مادرید با برد سپری کرده و ۴ مرتبه بارسلونا پیروز شده که ۳تای آن‌ها فصل گذشته بود. آخرین بازی که مساوی شد دسامبر ۲۰۱۹ در لالیگا بود که با تساوی بدون‌گل خاتمه یافت.
۱۰۱) در تعداد جام‌ها رئال‌مادرید ۲تا از بارسلونا پیش است. رئالی‌ها ۱۰۱ جام کسب کرده‌اند و این عدد برای بارسلونا ۹۹ است.
۲۶) لیونل مسی با ۲۶ گل برترین گلزن تاریخ ال‌کلاسیکو به شمار می‌رود. تنها کسی که شانس داشت در سال‌های آتی به او برسد کریم بنزمای ۱۶ گله بود که او هم جدا شد تا رکورد مسی فعلاً دست‌نیافتنی باشد.
 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

زیباترین گل هفته از نظر شما؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی