نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟
چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۰
۱ |
۰
کلوب| سازمان لیگ، عاشق بازی‌های بدون تماشاگر!
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

در خبری عجیب اعلام شد که دیدار پرسپولیس و آلومینیوم اراک، بدون حضور تماشاگر در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود! البته این خبر، آنچنان هم غریب و ناشناخته برای اهالی فوتبال نیست؛ چرا که فصل گذشته هم بازی استقلال و سپاهان، به این حکم غیرمنطقی، تن داد!

پس از اتمام دوران فراگیری کرونا، سازمان لیگ عادت بدی پیدا کرده؛ تیم‌های قهرمان فصل پیش، از داشتن تماشاگر در بازی اول محروم‌اند! واقعا مشخص نیست که چه هنگامی زیر ساخت‌های ورزشگاه آزادی، تکمیل و کامل می‌شود! یا شاید زیر ساخت‌ها، بهانه‌ای باشد برای تفکر بیشتر درباره ورود زنان به ورزشگاه!

چنین دستوراتی که از سوی سازمان لیگ ابلاغ می‌شود، نشان می‌دهد که چقدر مسئولان این سازمان، بی سلیقه هستند که تیم قهرمان لیگ قبلی را مجبور به بازی بدون تماشاگر می‌کنند! برای قیاس این رفتارها، دیگر احتیاجی نیست که تیم‌ها و لیگ‌های اروپایی را مورد بررسی و کنکاش قرار دهیم. عربستان در همسایگی کشور ماست و احتمالا باید تا الآن متوجه شده باشید که بعد از موفقیت تیم‌های عربی در بازار نقل و انتقالات وهایجک کردن برخی از بازیکنان و ستارگان فوتبال قاره سبز، ورزشگاه‌هایشان با استقبال شدید تماشاگران و طرفداران مواجه می‌شود. آنها از تعداد هواداران اندک با بلند گو و نوار کاست، فاصله گرفتند؛ در واقع از حیث فرهنگ هواداری هم یک قدم، رو به جلو برداشتند.

در ایران اوضاع و احوال، فرق می‌کند و هنوز بعضی از ورزشگاه‌ها با وجود سه ماه تعطیلی رقابت‌ها، آماده میزبانی دیدارها نیستند! جای سوال است که آقایان و دوستان در آن مدت معلوم، مشغول چه کارهای مهم تری از آن بوده اند؟ بهانه‌هایی از این جنس، به قدری نخ نما و مضحک شده‌اند که دیگر کسی این سخنان بیهوده را باور نمی‌کند!

اصلا چرا با وجود این شرایط، لیگ برتر تعطیل نمی‌شود؟ به نظر می‌رسد تعلیق یک ساله فوتبال ایران از سوی AFC و FIFA لازم است تا اکثر تیم‌ها، به درجه استانداردی در کیفیت سخت افزار بخش‌های مختلف، نزدیک شوند!

داشتن تماشاگرانی به این سبک و سیاق، برای کشورهای حوزه خلیج فارس، آرزویی است دیرینه ولی بعضی از آقایان، قدر این هواداران عاشق که در سرما و گرما، برای تیم‌های محبوب شان هر کاری می‌کنند را نمی‌دانند!

امیدوارم که شاهد چنین مسائلی در ابتدای لیگ‌های سال‌های آتی نباشیم و این کوته فکری، آخرین بد سلیقگی و کج سلیقگی مدیران سازمان لیگ باشد!

معین احمدوند| باشگاه خبرنگاران آزاد

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی