ورزشگاه آزادی
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

دیروز اعلام شد با توجه به شرایط سکوهای ورزشگاه آزادی، دیدار امروز تیم های پرسپولیس و آلومینیوم بدون حضور تماشاگران برگزار می‌شود.

مدیریت در فوتبال ایران، مثنوی هفتاد من است؛ ماجرایی مفصل و طولانی که بحث درباره اش در این مجال کوتاه نمی گنجد اما برای پی بردن به این موضوع، فقط کافی است به وقایعی که قبل از شروع رقابت های لیگ برتر رخ داد زوم کنیم تا به یک جمع بندی ساده و ابتدایی برسیم.

برای به محاق رفتن لیگ، ابتدا مساله حضور زنان در ورزشگاه ها و حساسیت فیفا مطرح شد. سپس لیگ بنا به دلایلی (و ترجیحا به صورت خودجوش) به تعویق افتاد و در اتفاقی غیرمنتظره، دیدار تیم های پرسپولیس و نماینده اراک، بدون تماشاگر شد!

در پاسخ به چرایی بی تماشاگر شدن این بازی اما گفته شد که سکوهای ورزشگاه آزادی، وضعیت مناسبی برای پذیرایی از هواداران ندارد و این در حالی است که تمام این مشکلات قابل پیش بینی بود. اینکه چرا درست در دقیقه ۹۰ به این نتیجه می رسند بازی پرسپولیس و آلومینیوم بدون تماشاگر شود، از همان دست اتفاقاتی است که باید در بخش مدیریت فوتبال ایران جستجو کرد و از سازمان لیگ به تندی پرسید چرا زودتر از موعد مقرر، حقیقیت را بر زبان نمی آورید؟ شما که با این زیرساخت های محقر، حتی توانایی پذیرایی از زنان را ندارید چگونه فکری به حال اسکان مردان در ورزشگاه نمی کنید؛ اصلا چرا اینقدر وقت را تلف می کنید؟

لیگِ بدون تماشاگر، به ویژه قهرمان لیگ برتر که نیاز به همراهی هوادارانش دارد و آنها هم حضور در ورزشگاه را حق مسلم خود می دانند، به یک ریال نمی ارزد. در این زمینه تعارف نداریم و به سادگی این مسئله را عنوان می کنیم؛ لیگی که تماشاگر نداشته باشد، یعنی ساختارش از بیخ و بن غلط است.

حالا باید ببینیم شاخ فوتبال آسیا، آقای قاره کهن و مردانی که تصمیم سازان ورزش کشور هستند، چه پاسخی برای این همه ناهماهنگی دارند؟ فوتبالی که مجری تلویزیونش با اعتماد به نفس از مسولان می خواهد میزبانی جام جهانی را بر عهده بگیرند، بهتر است به فکر ساخت ورزشگاه های درست و حسابی باشد. ما به اندازه کافی از کشورهای عربی، عقب افتاده ایم و متاسفانه این عقب ماندگی، روز به روز عیان می شود...

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۷
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۲
  • کیثه ی کثیف IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
    فقط یک درصد تصور کنید عصطقلا امروز میخواست در ازادی میزبان باشه و قهرمان سه گانه ی فصل قبل هم بود و یک شب قبل از شروع مسابقه اعلام میشد بازی بدون تماشاگر برگزار میشه!فکر میکنید در چنین صورتی چه اتفاقی می افتاد!نتنها کل یوم !کیثه کشا به جنب و جوش و هوچیگری و مظلوم نمایی و ننه من غریبم میافتادند بلکه تجمع پشت تجمع پشت در تمام ارکان فوتبال و تف کردن و لگدمال کردن عکس روسا و مدیران فوتبال یه امر عادی و البته حق قانونی بود.چرا چون کیثه و کیثه کش از همه نظر گارانتی و بیمه دارند و مطمئن هستند وقتی ناز کنند باباهایی هستند که برای این طفل ننر پدری کنند!اما چون این کارشکنی برای پرسپولیس اتفاق می افتد یه امر طبیعی و لازم است!چون پرسپولیس به این نوع خباثتهای پیدا و پنهان علیه خود عادت دارد و میداند که اگر موفقیت و افتخار و قهرمانی میخواهد باید علاوه بر مبارزه در زمین فوتبال با حریفان بعضا تا خرخره ساپورت شده باید با دشمنان و بدخواهان بیرون از زمین و پیدا و پنهان هم مبارزه کند.به این میگن عدالت و فیرپلی در ورزش!!!
    • ارژنگ عباسی IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
      دوست من سکوهای استادیوم در حال ساخت هستش. حالا چه پیروزی تو آزادی بازی داشته باشه چه شهید قندی یزد چه منچسر انگلیس. سکوهای در حال ساخت بتنی هستش. تازه اگه بتن ریزی هم داشته باشه چند هفته ای هم طول میکشه تا بتن خشک بشه. فلذا کمتر غر بزنید و یه کم منطقی و عقلانی باشید. ما اگه حرفی میزنیم به خاطر این بوده که این باشگاه کلی مال و اموال داشته که بعد انقلاب همه مصادره شده. خدا رحمت کنه منصور خان رو که اگه نبود الان استقلالی هم نبود. الان شرایطمون جوری شده که آبدارچی وزارت ورزش هم میتونه حکم مدیریت باشگاه ما رو بگیره بس که با تصمیمات غلط باشگاه رو نابود کردند. ضمن اینکه باباها فعلا خوب دارند برای شما پدری میکنن. تاریخچه قهرمانی باشگاهتون رو یه نگاه بندازید. قبل بابا مسعود و بعد بابا مسعود. الحمد الله که همه چیز هم عیان شده. از کمک های صندوق پیشکسوتان گرفته تا خوشحالی داور تو جشن قهرمانی.
  • پرسپولیسی بی طرف IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
    تاج با اون همه پرونده دوباره شده رئیس فدراسیون برای انجام همچین کارایی
  • اس اس.تیم مردمی IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
    یکی نیست بگه هوادار باشه یا نباشه چه فرق داره مهم داورا که هستتد.
    • ساسان IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
      اگر تیم سپاهان جلوی ملوان امتیاز از دست نمی داد الان سپاهان قهرمان بود یا اگر شما بعد عید بازی هاتون رو از دست نمی دادید شما احتمالا قهرمان می شدین نشون به این نشون که معترض هستید که صحبت های رئیس سازمان خصوصی سازی در مورد موارد تخلف مدیرعامل تون باعث به حاشیه رفتن تیم تون شده و ... وقتی شما خودتون مشکل دارید و در بازی رودرو چه لیگ و چه حذف حرفی برای گفتن نداشتید دیگه این همه آسمون ریسمون بافتن برای چیه !؟ جز اینه که می خواهید با سر و صدا روی داوری ها تاثیر بگذارید!؟ زشته بده به جای گریه و زاری یک مقدار سطح خودتون رو بکشید بالا وگرنه امسال با همین فرمون جزو ۵ تا تیم هم نخواهید بود.
    • تاریخ تمدن افتخار IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
      شما نایب قهرمان شو ما میگیم ستاره سوم را هم بزنید
    • ق ر IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
      راست گفتی ۱۵ پنالتی در ليگ بیستم یکم و امتیاز معیشتی که نصب شماها شد و تمام امتیاز های که توسط مربیان استقلالی تیمهای مقابل نسیب استقلال تهران شد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی