آشنایی با مدعیان قهرمانی بوندس‌لیگا آلمان در فصل ۲۰۲۴-۲۰۲۳
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

فصل ۲۰۲۴-۲۰۲۳ بوندس‌لیگای آلمان در حالی آغاز خواهد شد که در فصل جدید هم همه به دنبال این هستند که بعد از یک دهه بایرن‌مونیخ را از تخت سلطنت پایین بیاورند.

جمعه شب سوت آغاز بوندس‌لیگای آلمان در فصل ۲۰۲۴-۲۰۲۳ هم به صدا درخواهد آمد؛ لیگی که قهرمانش تکراری‌ست، اما ظهور پدیده‌ها و کیفیت بازی‌ها همیشه ما را جذب خودش می‌کند.

اگرچه بایرن‌مونیخ باز هم مدعی اول قهرمانی خواهد بود و در بدترین شرایط هم سینی قهرمانی را بالای سر برده‌اند، اما دورتموند، لایپزیش و حتی بایرلورکوزن می‌توانند باواریایی‌ها را به چالش بکشند. شرایط این ۴ تیم در آستانه شروع فصل جدید را بررسی خواهیم کرد.

بایرن‌مونیخ

بایرن فصلی عجیب را سپری کرد و برکناری یولیان ناگلزمن غیرمنتظره بود. تصور مدیران بایرن‌مونیخ این بود که توماس توخل بهترین گزینه برای جانشینی سرمربی جوان‌شان است، اما وضعیت باواریایی‌ها بهتر نشد و خیلی خوش‌شانس بودند که در هفته‌های پایانی قهرمانی را از دست نداده‌اند. حالا تیم جدید بایرن دستپخت خود توخل است و انتظار می‌رود شرایط‌شان کم‌کم بهتر شود؛ البته اگر مثل بازی سوپرجام با لایپزیش نباشند!

ستاره
بایرن با یک فصل تأخیر جانشین روبرت لواندوفسکی را خرید که هری کین است و انتظار می‌رود درخشش خودش در لیگ برتر را در بوندس‌لیگا هم تکرار کند. در کنار ستاره انگلیسی بازیکنان تکنیکی مثل لروی سانه و سرژ گنبری حضور دارند. جمال موسیالا حالا در جوانی تبدیل به بازیکنی پخته شده. مانوئل نویر که بسیاری اوقات مصدوم است، اما اگر روی فرم باشد از بهترین‌های بایرن است. یاشوا کیمیش هم آچارفرانسه بایرن بوده و خواهد بود.

نیروی جدید
خیلی زود توخل تصمیم گرفت شاگرد سابقش رافائل گوئریرو چپ‌پا را به خدمت بگیرد. کنراد لایمر بعد از درخشش در لایپزیش مهره دیگری بود که به خط میانی مونیخی‌ها اضافه شد. کیم مین جائه مدافع اهل کره‌جنوبی که مشتری‌های زیادی داشت برای تقویت خط دفاعی آمد. اما مهم‌ترین خرید و بزرگ‌ترین خرید تاریخ بایرن‌مونیخ هری کین بود که با ۱۲۰ میلیون یورو به جمع باواریایی‌ها پیوست.

پیش‌بینی
وقتی فصل پیش در بحران هم بایرن‌مونیخ در نهایت قهرمان شد، نمی‌توان گفت این فصل تیمی که توماس توخل از ابتدا ساخته دستاوردی کمتر از قهرمانی خواهد داشت.

بایرن‌مونیخ

دورتموند

بدشانس یا ساده؟ دورتموندی که ادین ترزیچ ساخت به نظر می‌رسید با جاه‌طلبی بتواند بعد از یک دهه قهرمانی را از بایرن بگیرد، اما خیلی ساده این فرصت طلایی را از دست دادند. با این حال دورتموند می‌تواند فصل جدید هم شانه‌به‌شانه بایرن پیش برود. البته اگر جدایی ستاره‌هایی مثل جود بلینگام و رافائل گوئریرو که مهره‌های مهمی برای زنبورها بودند، مشکل‌ساز نشود.

ستاره
مارکو رویس کاپیتان و قوت قلب هواداران است، اما تصمیم گرفت بازوبند را به امره جان واگذار کند تا فشاری که رویش آمده کاهش پیدا کند. سه کاپیتان زنبورها در این فصل یعنی امره جان، گرگور کوبل و نیکلاس زوله مهره‌های تأثیرگذارشان خواهند بود. یولیان برانت، دونیل مالن و حتی سباستین آلر هم مهره‌های مهمی برای ترزیچ هستند. متس هوملس باتجربه هم در مرکز خط دفاعی همچنان مهره قابل‌اتکایی است.

نیروی جدید
تورگان آزار بعد از یک فصل حضور قرضی در آیندهوون برگشته و می‌تواند باز هم در ترکیب دورتموند بدرخشد. رامی بن‌سبعینی الجزایری از گلادباخ آمده و فصول قبل با گلزنی به بایرن ارزش خودش را نشان داده است. دورتموندی‌ها برای جذب فلیکس انمچا بازیکن ولفسبورگ و محصول آکادمی منچسترسیتی ۳۰ میلیون یورو هزینه کرده‌اند. اما مهم‌ترین خریدشان از رقیب بود؛ مارسل زابیتسر که در بایرن به آنچه استحقاقش را داشت، نرسید.

پیش‌بینی
بی‌شک دورتموند این فصل هم موی دماغ بایرن‌مونیخ خواهد شد. ادین ترزیچ امیدوار است دست‌کم تا قبل از هفته آخر تکلیف تیمش مشخص شده باشد. همان دومی برای آن‌ها قابل پیش‌بینی خواهد بود.

دورتموند

لایپزیش

وقتی سیاست باشگاهی درست باشد، حتی در مواقع بحرانی هم رسالت خودش را به خوبی انجام می‌دهد. لایپزیش که حالا فروش بیش از ۲۰۰ میلیون یورویی ستاره‌های جوان را در دستور کارش قرار داده، باز هم ستاره‌های جوان دیگری را به خدمت گرفته و در سوپرجام مقابل بایرن‌مونیخ نشان داد با وجود جدایی کریستوفر انکونکو، کنراد لایمر و یوشکو گواردیول مهره‌های کلیدی‌اش به مشکل نخواهد خورد. مارکو رُزه امیدوار است تیمش در کورس قهرمانی بوندس‌لیگا قرار بگیرد.

ستاره
موفقیت لایپزیش حفظ دنی اولمو برای یک فصل دیگری بود. او با هت‌تریک در سوپرجام نشان داد در آماده‌ترین حالت ممکن به فصل جدید می‌رسد. تیمو ورنر هم هیچ‌جا از لایپزیش موفق‌تر نیست. امیل فورسبورگ که از دسته پایین‌تر با لایپزیش بوده هنوز هم بازیکن مهمی برای گاوهای نر به شمار می‌رود. اما از تأثیر یک مجارستانی باتجربه در قلب دفاع غافلگیر نشوید. حالا ویلی اوربان که او هم بیش از ۸ سال در لایپزیش حضور دارد، را می‌توان یکی از بهترین مدافعان بوندس‌لیگا دانست.

نیروی جدید
بعضی نام‌های جدید آشناتر هستند، مثل ژاوی سیمونز که پدیده آکادمی لاماسیا بود اما در بارسلونا به تیم بزرگسالان نرسید. با وجود این که پی‌اس‌جی او را خریده، اما به لایپزیش قرض داد تا در ۲۰ سالگی باتجربه‌تر شود. بنیامین ششکو از ردبول سالزبورگ، کاستلو لوکبا از لیون، لوئی اوپندا از لانس، کریستوفر باومگارتنر از هوفنهایم و نیکولاس سیوالد از ردبول سالزبورگ بازیکنانی هستند که این تابستان به لایپزیش آمده‌اند و در آینده از آن‌ها بیشتر خواهید شنید.

پیش‌بینی
لایپزیش اگر همان تیم باکیفیت سوپرجام آلمان باشد قطعاً در کورس قهرمانی قرار خواهد گرفت. احتمالاً بر سر دومی با دورتموند می‌جنگند و دستکم رده سوم را برای آن‌ها باید کنار بگذاریم.

لایپزیش

بایرلورکوزن

وقتی تیم هفدهم را تبدیل به تیم ششم بوندس‌لیگا می‌کنی، مشخصاً تأثیر بزرگ خودت را نشان داده‌ای. ژابی آلونسو از وقتی به جای جراردو سیوانه نشست، بایرلورکوزن را از این رو به آن رو کرد. حالا لورکوزن می‌تواند حتی در قامت یک مدعی قهرمانی با مربی جوانش ظاهر شود. سرمربی اسپانیایی و دوست‌داشتنی بایر می‌رود که در فصل جدید تیم سابقش را به رقابت دعوت کند. فراموش نکنید لورکوزن یکی از تیم‌هایی بوند که با آلونسو مقابل بایرن پیروز شد.

ستاره
پاتریک شیک امید اول گلزنی بایرلورکوزن است اگر مصدوم نباشد! سردار آزمون جانشین خوبی برای ستاره اهل جمهوری‌چک خواهد بود. لوکاس هرادتسکی سنگربان باتجربه لورکوزن، جرمی فریمپونگ مدافع هلندی و اسکیل پالاسیوس آرژانتینی در خط میانی هم می‌توانند باری تیم‌شان مهره مهمی باشند. اما دو ستاره جوان و ملی‌پوش آلمانی فلوریان ویرتس و ندیم امیری بازیکنانی هستند که در آینده از آن‌ها بیشتر خواهیم شنید.

نیروی جدید
الکس گریمالدو سال‌های قبل به تیم‌های بزرگ‌تری لینک شده بود، اما حالا مدافع اسپانیایی بنفیکا بازیکن لورکوزن است. یوناس هوفمن بازیکن ملی‌پوش گلادباخ یکی از بزرگ‌ترین خریدهای آلونسو بود. گرانیت ژاکا پس از چند سال به بوندس‌لیگا برگشت تا کاپیتان آرسنال را در مرکز خط میانی لورکوزن ببینیم. ویکتور بونیفاسه نیجریه‌ای پس از درخشش در ترکیب یونیون سن‌ژیلواز آمده تا جای موسی دیابی را پر کند.

پیش‌بینی
چهارمی می‌تواند رتبه خوبی برای تیمی باشد که یک سال پیش شرایط بسیار بدی داشت. حالا ژابی آلونسو امیدوار است تیمش مدعی قهرمانی باشد، اما این موفقیت با حضور مدعیان دیگر دشوار است.

بایرلورکوزن

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی