به جای قهرمانی در آسیا، باید با نیمار و رونالدو عکس یادگاری بگیریم/ حتما یاسین سلمانی خوب بوده که یحیی او را به پرسپولیس آورد
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

ناصر محمدخانی پیشکسوت پرسپولیس گفت: نگران روزی هستم که باشگاه های ایرانی به جای رقابت برای قهرمانی در آسیا دنبال عکس یادگاری با رونالدو و نیمار بگیرند!

به تازگی نیمارستاره برزیلی پاری سن ژرمن با عقد قراردادی دو ساله به الهلال پیوست تا به جمع بازیکنان بزرگ لیگ‌های اروپایی بپیوندد که در این تابستان راهی تیم‌های عربستانی می‌شوند. الهلال برای خرید نیمار، ۹۰ میلیون یورو به حساب پاری سن ژرمن واریز کرد.

ناصر محمدخانی که خودش تجربه بازی در کشورهای عربی و لیگ قطر را در کارنامه دارد، در این رابطه می‌گوید: اینکه ستاره‌های فوتبال جهان به آسیا می‌آیند خوب است اما از بابت برخی قوانین دست و پا گیر داخلی نیز باید غبطه خورد. الان عربستان قدم در راهی گذاشته که خرج خودش را از تیم‌های منطقه جدا کرده و کاری کند آسیا برای تیم‌های باشگاهی این کشور کوچک شود. پریروز کریستیانو رونالدو، دیروز کریم بنزما و امروز هم نیمار با مبالغ کلان راهی لیگ عربستان می‌شوند تا در کنار اهداف تبلیغاتی برای فوتبال این کشور، به رشد و پیشرفت فوتبال عربستان هم کمک کنند.

او ادامه می‌دهند: سال‌ها پیش ژاپنی‌ها کارتون فوتبالیست‌ها را بر مبنای تخیلات خود ساختند اما به فکر آینده بودند. ژاپنی‌ها می‌خواستند با ساخت این کارتون نونهالان و نوجوانان خود را برای فوتبال بازی کردن تشویق کنند و موفق به این کار هم شدند. کودکان و نوجوانان بسیاری در کشور ژاپن با دیدن کارتون فوتبالیست‌ها به سمت فوتبال گرایش پیدا کردند و حاصل آن قهرمانی‌ها در جام ملت‌های آسیا و حضور متوالی و موفقیت آمیز در جام جهانی بوده است. حالا عربستان هم بعد از چند سال نزول آگاهانه سراغ ستاره‌های فوتبال جهان رفته است تا کودکان و نوجوانان خود را به فوتبال بازی کردن تشویق کند. دیدن این ستاره‌ها هم به خودی خود چنین انگیزه و گرایشی را به وجود می‌آورد.

مهاجم اسبق تیم ملی و پرسپولیس در دهه ۶۰ ضمن اشاره به قانون سقف بودجه و قرارداد، یادآور می‌شود: متأسفانه در فوتبال ایران شاهد تصمیمات غیرفوتبالی و عجیبی هستیم. عربستانی‌ها نیمار را می‌خرند اما ما اینجا سقف می‌گذاریم که قابل دور زدن است و دیدیم چند تیم چنین کاری را انجام دادند. این تصمیمات از نظر من فوتبالی نیست یا حداقل با اهالی فوتبال مشورتی انجام نشده است. در فوتبال حرفه ای نمی‌توان سقف قرارداد گذاشت چراکه هر فوتبالیستی یک توانایی و یک قیمتی دارد. از آن گذشته در فوتبال ایران نظارت به اندازه لیگ‌های اروپایی نیست و خیلی راحت به اشکال مختلف، باشگاه‌ها می‌توانند قانون را دور بزنند. اگر هم تیمی بخواهد این قانون را رعایت کند، ضرر خواهد کرد.

به جای قهرمانی در آسیا باید با نیمار و رونالدو عکس یادگاری بگیریم!/ حتما یاسین سلمانی خوب بوده که یحیی او را به پرسپولیس آورد

او تصریح می‌کند: من نگران روزی هستم که باشگاه‌های ایرانی به جای رقابت برای قهرمانی در آسیا دنبال عکس یادگاری با رونالدو و نیمار بگیرند! فوتبال نیاز به ستاره دارد و موفقیت در مسابقات برون مرزی هم پول و ستاره می‌خواهد. شما نمی‌توانید امکانات و ابزار به نمایندگان باشگاهی ما ندهید و انتظار معجزه داشته باشید. من پرسپولیسی هستم و دوست دارم تیم محبوبم در آسیا هم مثل ایران موفق باشد اما آیا این خواسته شدنی است؟! یحیی گل محمدی حق دارد ناراحت باشد و نگران تیمش در لیگ قهرمانان آسیا چراکه خوب می‌داند باید به چه تیم‌های بزرگ و ستاره‌های نامداری روبرو شود. ما همیشه روی غیرت و تعصب ایرانی در فوتبال حساب باز کرده ایم اما تا کجا؟ تا کجا می‌توان فقط روی تعصب و غیرت بازیکن حساب باز کرد؟ لیگ قهرمانان آسیا در فصل جدید بسیار سخت تر از گذشته است و تقابل با تیم‌های عربستانی واقعا دشوار خواهد بود. من دوست دارم و امیدوارم پرسپولیس و همه نمایندگان باشگاهی ایران در آسیا موفق باشند اما باید منطقی بود.

از ناصرمحمدخانی در خصوص تازه ترین خرید پرسپولیس یعنی یاسین سلمانی می‌پرسیم که می‌گوید: حتما بازیکن خوبی بوده که یحیی گل محمدی او را خریده است. من هم تا حدودی می‌دانم سلمانی بازیکنی تکنیکی است و اگر این طور باشد و فقط روی تمرین و فوتبالش تمرکز کند حتم بدانید در پرسپولیس موفق می‌شود. او به هر حال کاپیتان تیم ملی امید ایران است و می‌تواند با درخشش در پرسپولیس هم به تیم کمک کند و هم خودش را به پیراهن تیم ملی برزگسالان برساند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۵
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۷
  • غلامی IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
    فقط خداخدا که دوباره امثال خیلی زودترآرزوبه دل حذف بشویدهمینطورکه تیم قهرمان لیگ استقلال رااز آسیا حذف کردین مثل سلطانی فر تاج سجادی دوستانشان آرزوبه گورکن فقط خداخدا بی عدالتی هم حدی داره تاکی ظلم میکنید
    • فس فس US ۰۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
      شما که نرفته حذف شدید کیسه جان🤣🤣🤣 کیسه رو چه به آسیا آخه شما تو ایران جام نمیارید تازه از خداتونه که حذف شدید و دیگه امسال با بودن نیمار و رونالدو و بنزما راحت ۱۲ تا میخوردید🚴🏻‍♀️🚴🏻‍♀️🚴🏻‍♀️🚴🏻‍♀️
  • آریا US ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
    هنوز ۱ ورزشگاه برای میزبانی نداریم! فدراسیون قانون من درآوردی برای تیمها میزاره که در هیچ جای دنیا دیده نمیشه! سقف قرارداد؛ سهمیه بزرگسال؛ بازیکن خارجی باید ۶۰ درصد بازی کنه؛ و .....!!! مدیران نالایق در فدراسیون حضور دارن و باید عوض بشن!
  • فرامرز IR ۰۵:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    همین الان هم باید به جای فکر قهرمانی باید با نیمار و رونالدو عکس یادگاری بگیریم از آخرین قهرمانی باشگاههای ایرانی در آسیا بیش از سی سال می گذرد با این روند هم باید دستکم سی سال دیگر منتظر بمانیم چند سال پیش الهلال ظرف چند هفته دو بر صفر استقلال و سه بر صفر پرسپولیس را برد طرفداران دو تیم برای هم کری می خواندند کدام تیم آبرومندانه تر شکست خورده
  • تاج کبیر UA ۰۸:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    اگر خوب بود سپاهان از دستش نمیداد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی