ژاوی استعدادهای جوان تیم را تحسین می‌کند/ من هم همسن آنها بودم می‌ترسیدم!
منبع: Marca
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

آبی‌اناری‌ها با نتیجه ۴-۳ ویارئال را شکست داد و ژاوی از استعدادهای جوان تیمش به شدت راضی است.

ژاوی هرناندس از عملکرد لامین یامال در خارج از خانه مقابل ویارئال در روز یکشنبه به شدت تمجید کرد. سرمربی کاتالان‌ها اذعان کرد که بارسلونا عملکرد دفاعی خوبی نداشت و عملکرد بازیکنان جوان و بازیکنان تعویضی را برجسته کرد. بارسلونا موفق شد با نتیجه ۴-۳ پیروز شود و یامال در دقیقه ۱۲ نیمه اول به گاوی پاس گل داد.

ژاوی به مطبوعات گفت: «انتظارات من از یامال بسیار بالاست. او در ترکیب است چراکه تصمیم‌گیری او تقریباً همیشه درست است. او باهوش و استثنایی است. من دوست دارم او را در تیم ملی اسپانیا ببینم. او چیزی در مورد برنامه‌هایش به من نگفته اما امیدوارم سال‌ها در بارسلونا بماند. او این پتانسیل را دارد که برجسته باشد، اما باید صبور بود. او خوشحال و راضی است. او متواضع است، سخت کار می‌کند، فوتبال را دوست دارد... من او را آماده بازی می‌بینم. سن او من را شگفت‌زده می‌کند: تازه ۱۶ ساله شده!»

ژاوی در ادامه به بحث در مورد این مسابقه پرداخت و تاکید کرد که بارسا در خط دفاعی باید پیشرفت کند. او خاطرنشان کرد: «مسابقه به دلیل اشتباهات خودمان آشفته بود. ما کنترل بازی را در اختیار داشتیم. خیلی زیاد گل خوردیم. سپس تیم آرام و مطمئن بازی کرد و موقعیت‌هایی خلق کرد. ما مستحق زدن دو یا سه گل دیگر بودیم. بازی هجومی ما خوب بود اما از نظر دفاعی خیلی زیاد گل خوردیم. از نظر دفاعی امروز برای ما روز سختی بود، اما ویارئال تیم آسانی نیست. من به آنچه دیدم به خصوص در نیمه دوم افتخار می‌کنم. با این حال اگر پس از اینکه مالکیت توپ را از دست دادیم پرس کردن را متوقف کنیم، آسیب خواهیم دید. ما باید از نظر دفاعی پیشرفت کنیم. اما من به خصوص از نیمه دوم راضی هستم. این یک گام مثبت رو به جلو است.»

فرمین لوپس جوان در اواخر بازی از روی نیمکت آمد و جایگزین ایلکای گوندوغان شد و ژاوی اصرار داشت که بارسلونا باید با در نظر گرفتن مشکلات مالی به استعدادهای جوان فرصت بدهد.

او ادامه داد: «آنها همچنین به من در ۱۷ یا ۱۸ سالگی ایمان داشتند. فرمین نمونه دیگری است. ما باید به آکادمی جوانان نگاه کنیم به خصوص با توجه به وضعیت اقتصادی که در آن قرار داریم. لامین یامال امروز هم عالی بود. من به آنها گفتم که وقتی همسن آنها بودم می‌ترسیدم و گفتم که نترسند.»

این مطالب را هم بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی