نظرسنجی

زیباترین گل هفته از نظر شما؟
خبرسازترین کشور جهان فوتبال قید میزبانی جام‌جهانی را نزده؛ ۲۰۳۰ یا ۲۰۳۴؟ مسئله این است!/ واکنش جالب عربستانی‌ها به رفتار زشت آقای رئیس
منبع: Marca
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

عربستانی‌ها می‌توانستند از «پرونده لوئیس روبیالس» سود ببرند و گزارش‌هایی مبنی بر درخواست تغییر زمان میزبانی آنها منتشر شده است.

لیگ حرفه‌ای عربستان تنها موضوع داغ در عربستان سعودی نیست. «پرونده لوئیس روبیالس» در این کشور بی‌توجه نمانده و گزارش‌های متعددی نشان می‌دهند که عربستان سعودی در حال بررسی مجدد ارائه درخواست خود برای میزبانی جام‌جهانی ۲۰۳۰ برای رقابت با دو نامزد دیگر، اسپانیا-پرتغال-مراکش و آرژانتین-اروگوئه-پاراگوئه-شیلی است.

در اصل یک پیمان سیاسی منعقد شده بود که به موجب آن عربستان سعودی تلاش‌های خود را بر روی سال ۲۰۳۴ متمرکز کند، اما هیچ منبع رسمی سعودی پیشنهاد نامزدی ۲۰۳۰ را رد نکرد. بر اساس گزارش نشریه مارکا، سعودی‌ها در حال تجدید نظر در مورد ایده میزبانی سال ۲۰۳۰ هستند، زیرا فکر می‌کنند اسپانیا به دلیل پرونده لوئیس روبیالس و همه تأثیرات منفی این موضوع، حمایت بین‌المللی زیادی را از دست خواهد داد. مسئله لوئیس روبیالس غیرمنتظره بود و سعودی‌ها در بالاترین سطوح وزارت ورزش و خود دولت عربستان در حال بررسی مجدد این موضوع هستند.

طبق بیانیه فیفا در تاریخ ۲۳ ژوئن، روند مناقصه برای جام‌جهانی ۲۰۳۰ از سه ماهه سوم سال جاری یعنی جولای، آگوست و سپتامبر آغاز می‌شود. علاوه بر این، آیین‌نامه انتخاب میزبان برای تصویب در ماه سپتامبر یا اکتبر در جلسه شورای فیفا ارائه خواهد شد. انتخاب برنده تا سه ماهه سوم یا چهارم سال ۲۰۲۴ به تعویق افتاده است.

اسپانیا، با روبیالس در راس کار، ابتدا با پرتغال و اوکراین و سپس با پرتغال و مراکش شروع به فعال کردن روند مناقصه کرده بود. در این میان سعودی‌ها که می‌خواستند اولین جام‌جهانی را در سه قاره با مشارکت یونان و مصر برگزار کنند، می‌توانند نقشه اسپانیا را با مشکلاتی مواجه کنند. پیشنهاد آمریکای جنوبی فاکتورهای رمانتیک زیادی به نفع خود دارد، اما عوامل اقتصادی و زیرساختی کمی دارد. با این وجود، الخاندرو دومینگس، رئیس کونمبول، تمام رشته‌های سیاسی را برای جلب حمایت و برنده شدن در مناقصه به کار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

زیباترین گل هفته از نظر شما؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی