یحیی و مورایس
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

هفته چهارم لیگ بیست و سوم طی سه روز برگزار شد و فصل تازه سطح اول فوتبال ما برای برگزاری اردوهای تیم ملی به نخستین تعطیلات خود سلام کرد.

دیدارهای هفته چهارم لیگ برتر ۱۶ گل داشت، بدون پنالتی با ۴ اخراجی که یک چهارم بازی‌ها مساوی شد و ۶ تیم با سه نتیجه مشابه با ۳ امتیاز از زمین خارج شدند!

بازی‌های این هفته از روز دوشنبه ۶ شهریور با برگزاری دو مسابقه آغاز شد. در تهران استقلال بعد از ۱۵۰۰ روز دوباره با همنام خوزستانی خود روبرو شد. مهرداد محمدی اولین گلش را برای تیم جواد نکونام زد که هزارمین گل استقلال در تاریخ ادوار لیگ برتر بود. در بازی بعدی تراکتور پس از سه شکست و با تنها ۲۶ دقیقه استفاده از مهدی عبدی، مهاجم سابق پرسپولیس، با تک گل این بازیکن مس را در تبریز برد تا به اولین سه امتیاز برسد.

همچنین روز سه‌شنبه ۷ شهریور ۳ بازی برگزار شد. ابتدا سپاهان پیکان را ۳- ۱ در ورزشگاه دستگردی تهران برد. مسابقه‌ای که اول پیکان با حامد پاکدل به گل رسید، سپاهان گل مساوی را زد و در همان نیمه اول ۱۰ نفره شد! اما نیمه دوم با درخشش جوانانش کامبک زد و برد و چند گل دیگر را هم نزد.

 در قائمشهر مهدی رحمتی اولین برد نساجی را بعد از ۲۴۰ روز در لیگ برتر رقم زد. او ۳-۱ تیم عبدالله ویسی و صنعت نفت آبادان را برد و در سیرجان، گل گهر رده دومی در خانه از ملوان گل خورد، سحرخیزان گل زد و اخراج هم شد تا بازی یک یک مساوی تمام شود.

اما چهارشنبه هشتم شهریور، ابتدا ذوب آهن و هوادار در فولادشهر به تساوی بدون گل رسیدند. سپس آلومینیوم در اراک با درخشش لموچی دو گل به شمس آذر زد و در دیدار پایانی این هفته پرسپولیس با دو گل در اهواز فولاد را برد.

 فولادی که با منصوریان سه شکست، ۱۰ گل خورده و بدون گل زده بود، با مربی موقت هم دو گل در خانه خورد و بازهم گل نزد! یحیی گل محمدی با این برد برانکو را جا گذاشت و روی نیمکت پرسپولیس پشت سر سلطان سه رقمی شد.

تیم هفته: سپاهان

پیکان هر سه بازی قبلی خود را مساوی کرده بود. این تیم فصل قبل در همین ورزشگاه سپاهان را با یک گل شکست داد تا نقش مهمی در قهرمان نشدن تیم مورایس بازی کند. سپاهان قبل از بازی ۶ بازیکن اصلیش را نداشت. برای برایان دابو و عیسی آل کثیر هم هنوز کارت بازی صادر نشده اما مرد پرتغالی سه جوان را در ترکیب اصلی گذاشت و حتی وقتی ابتدا پیکان به گل برتری رسید، سپاهان جا نزد. گل مساوی را زد و در همان نیمه نخست ۱۰ نفره شد اما دست از تلاش برنداشت و در نیمه دوم دو گل دیگر هم زد و چند گل هم نزد تا قاطعانه با حداکثر امتیاز، در صدر جدول بماند. سپاهان ثابت کرد جدی‌ترین مدعی برای قهرمانی است، حتی ۱۰ نفره و حتی با جوانانش!

بهترین های هفته چهارم؛ بازهم یحیی و مورایس، همان همیشگی!/ هشدار برای پرسپولیس و استقلال، این سپاهان تیم پارسال نیست!

مربی هفته: یحیی گل محمدی (پرسپولیس)

بعد از تساوی غافلگیر کننده هفته قبل مقابل ذوب آهن، گل محمدی ترکیب تیمش را تغییر داد. او سروش رفیعی و شهاب زاهدی را بیرون گذاشت و جانشینان این دو یعنی ریگی و عمری درخشان ظاهر شدند. یحیی در اهواز فصل قبل باخت و این بازی در شرایطی که تیمش با یک گل جلو بود، دست به تعویض زد و دو تعویضی او یعنی شهاب زاهدی و یاسین سلمانی که هر دو خریدهای این فصل قرمزها هستند، با همکاری یکدیگر گل دوم را به ثمر رساندند تا گل محمدی هم  در ترکیب اولیه و هم در تعویض‌ها و هم بازی خوانی نمره قبولی بگیرد.

 یحیی صدمین برد خود روی نیمکت پرسپولیس را دشت کرد و با عبور از برانکو حالا در تعقیب پروین است و البته که پرسپولیس ۱۰ امتیازی شد و در تعقیب سپاهان ۱۲ امتیازی در رتبه دوم قرار دارد.

بهترین های هفته چهارم؛ بازهم یحیی و مورایس، همان همیشگی!/ هشدار برای پرسپولیس و استقلال، این سپاهان تیم پارسال نیست!

ستاره هفته: مهدی لموچی (آلومینیوم اراک)

وقتی مجتبی حسینی از پیکان به اراک رفت تا جانشین مهدی رحمتی شود، از اینکه ستاره‌های آلومینیوم مثل محمدرضا آزادی یا زاپاتا این تیم را ترک کردند اصلاً نگران نشد. او با خود مهدی لموچی را از پیکان به آلومینیوم برد، همانطور که فصل قبل او را از فولاد به پیکان آورده بود.

لموچی در این بازی با زدن دو گل مزد اعتماد مربیش را داد، از طرف هواداران اراکی لقب cr۷ گرفت و مهمتر از همه تنها بازیکنی بود که این هفته دو گل زد و دبل کرد!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۴
  • حمید رضا قوی بنیه IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۰
    باید تیتر میزدی، ...هشدار به سپاهان و بقیه...این پرسپولیس ول کن قهرمانی نیست، ..دلت میخواد سپاهان و گنده کنی ،تیم خوبیه ولی پرسپولیس حیلی خوبتره، اسم استقلال هم اوردی که دل هواداراش نشکنه، یه جورایی حس میکنم داری آتیش میگیری خبر ورزشی، ولی آرزو به دل میمونی
    • رضایاک اصلی۳ US ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۰
      آخه کیسه که کمک نایب قهرمان شد و رفت و برگشت سپاهان بردش، چه هشداری برای کیسه محسوب میشه؟؟؟😂😂😂😂😂
    • مم IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۰
      خودت نگاه کن از چهار بازی که انجام دادید دو بازی با گل آفساید پیروز شدید ،چطور ادعای قهرمانی دارید نکنه با کمک داور
  • محمد IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۰
    خبر ورزشی بی‌طرفی رسانه ای را رعایت نمی کنی توهم بخشی از پازل مافیای زرد تاجی باید بنویسی که پرسپولیس قهرمان وپهلوان بدون مها جم تخصصی نوک با امکانات کم دولتی درمقابل امکانات فوق تصور وزیاد وپول وتبانی با پیکان وهمشهری گری با... فدراسیون این نتایج کاملا ساختگی وازپیش برنامه ریزی شده را می آورد اگر سپاهان راست می گوید با یک تیم در حد پیکان ولی خارجی وبیرون از ایران ۱۰ نفره بازی کند آنوقت هم اگر توانست سه بر یک ببرد آن نتیجه عادلانه ومعقول است ملت ایران خیلی باهوشند لطفا به شعور مردم توهین نکنید
  • امید IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۰
    سپاهان آخرین زورشو میزنه ولی پرسپولیس قهرمانه
    • بی نام IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۰
      اره با داوری قهرمان جلو ذوب بازی باخته رو درآوردن کلا یک مسئله هست پرسپوليس تا دقیقه 80 گل زد زد نزد داور ها میزنن براش
  • فقط آبی IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
    والا اگه یه دوجین دیگه از بازیکنهای استقلال و پرسپولیس رو با ۴ برابر دستمزد اغفال میکرد و سقفش به دوهزار میلیارد می‌رسید شاید می‌تونست اول بشه.... البته که به گفته بعضی ها تنها تیمی که رعایت کرده سپاهانه و زیر سقف هم هزینه کرده فقط باید بهشون بگی خودتونید!!! حالا اصلا گیریم با این همه هزینه قهرمان هم شد که چی میخاد با یه قهرمانی جلوی تیمی که ده ها قهرمانی داره عرض اندام کنه.مسخره ست... خودش خجالت نمیکشه؟!!!
  • Majid FR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
    سپاهان همیشه مثل یک شیر از حق خودش و بقیه تیمهای شهرستانی یک تنه دفاع کرده اما باید تیتر می‌زدی آقای ساکت مدیر سر فراز تیم سپاهانه و هرگز نمی گذاره مثل سابق تیمهای حکومتی دنبال امتیاز معیشتی باشند ما خیالمان راحته تا وقتی که هواداران و کادر مدیریتی تیم و بازیکنان محبوبمون مثل یک سپاه منظم در کنار یکدیگر برای قهرمانی مردانه میجنگند
  • علی IR ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
    پس جام دوم کی ساخته میشه اولی که مال داور و پرسپولیس هست بقیه باید برای جام دوم رقابت کنند افشاریان مانع بزرگ ورود وی ای آر هست
  • علیرضا IR ۰۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
    از دقیقه 80به بعد پیروزی 12نفره میشه
  • زهرا IR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
    خدایا خودت مراقب پرسپولیس مقدس و عزیز و قهرمان و محبوب و مظلوم و غریب ما باش آمین یا رب العالمین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی