خطر ۲میلیون یورویی از بیخ گوش استقلال گذشت؛ چرا از صحنه پرداخت پول فیلمبرداری شد؟/ هیچ‌کس از حذف‌کننده ایمیل‌های آمانوف شکایت نکرده!
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

انتشار خبر شکایت عزیزبک آمانوف از باشگاه استقلال بار دیگر هواداران و مجموعه مدیریتی این باشگاه را در شوک فرو برد.

در ساعات گذشته انتشار خبر رسیدن شکایت ۵۱۲هزار دلاری عزیز بک آمونوف از باشگاه استقلال به سوژه اصلی رسانه‌های ورزشی و همچنین شبکه‌های اجتماعی تبدیل شده است.

ادعای فرشید سمیعی
فرشید سمیعی یکی از اعضای هیئت مدیره باشگاه استقلال که در زمان مدیرعاملی علی فتح الله‌زاده عهده‌دار مسئولیت خطیر معاونت حقوقی باشگاه استقلال بود مدعی شده ایمیل‌های هشدار یا همان نوتیس‌های عزیز بک آمانوف (در مقطع مورد بحث؛ زمستان سال ۱۴۰۱) توسط فردی (مجهول الهویه) در باشگاه استقلال حذف شده (!) و به همین خاطر مسئولان این مجموعه نمی‌دانستند که باید نسبت به اقدامات فیفا و مدیر برنامه‌های عزیز بک آمانوف چه واکنشی نشان بدهند!

کریمی از کسی شکایت نکرده است
سمیعی همچنین عنوان کرده که حجت کریمی هم پس از نشستن روی صندلی مدیرعاملی باشگاه استقلال از این فرد مجهول الهویه شکایت کرده است که البته با پیگیری‌های خبرورزشی در همین ارتباط مشخص شد هرگز چنین شکایتی از سوی مدیرعامل وقت (حجت کریمی) صورت نگرفته است.

فتح الله زاده

اقدام غیرحرفه‌ای دوران فتح‌الله‌زاده
پس از خروج علی فتح‌الله‌زاده از باشگاه استقلال در فروردین ماه سال جاری و حضور سیدحجت کریمی در پست مدیرعاملی باشگاه این موضوع بارها در رسانه‌ها عنوان شد که «پاسپورت عزیزبک آمانوف توسط باشگاه در اختیار او قرار داده شد تا پس از خروج از ایران بدهی‌اش به او پرداخت شود». اقدامی که کارشناسان مدیریتی در ماه‌های اخیر آن را یک رفتار غیرحرفه‌ای به ضرر باشگاه استقلال تلقی کرده و حالا نتیجه آن را می‌بینیم.

در همین ارتباط بخوانید: همه‌چیز درباره شاکی فراری استقلال/ از گروکشیِ پاسپورت ۲۵ میلیاردی تا کسی که شرایط خروج شبانه از ایران را فراهم کرد!

افشاگری درباره نوتیس کوین یامگا
اما درست در ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری و پس از افشاگری برخی سایت‌ها از ماجرای نوتیسِ مدیربرنامه کوین یامگا (در اسفند ماه سال ۱۴۰۱ و تکرار آن در فروردین)، بار دیگر نزدیک بود باشگاه استقلال چنین اشتباهی را مرتکب شود.

فیلمبرداری از سند پرداخت پول
حجت کریمی مدیرعامل وقت باشگاه در آن برهه در یک برنامه تلویزیونی رو به دوربین اعلام کرد: در وضعیتی که یامگا درخواست گرفتن پاسپورتش را داشت ما با او برای پرداخت پولش در بانک قرار گذاشتیم و کارمند بانک را تا ساعتی پس از پایان کار هم نگه داشتیم ولی او نیامد.
او افزود: یامگا برای دریافت پولش به بانک نمی‌رفت به همین خاطر او می‌خواست از ایران خارج شود اما من پاسپورت او را در اختیارش قرار ندادم و در نهایت او را به دفتر باشگاه آوردم و پولی که طلب داشت را شمردیم و همزمان از پرداخت پول فیلمبرداری کردیم تا سند داشته باشیم. در نهایت پس از گرفتن امضا از خودش و مدیربرنامه‌هایش گذرنامه او را در اختیارش قرار دادیم.

جلوگیری مدیرعامل قبلی از تکرار اشتباه
این اقدام حجت کریمی که در زمان ماجراهای آمانوف عضو هیئت مدیره باشگاه بود گرچه درباره یامگا عادی تلقی شد، ولی حالا مشخص می‌شود او با این ذهنیت چنین اقدامی را ترتیب داد که اتفاقی مشابه با عزیزبک آمانوف، باشگاه استقلال را به دردسر نیندازد. افراد نزدیک به حجت کریمی در این باره به خبرورزشی گفتند: اگر این اتفاق در رابطه با یامگا تکرار می‌شد او به محض خروج از ایران شکایتی ترتیب می‌داد و باشگاه استقلال را بابت طلبش و غرامت دیرکرد آن به پرداخت دو میلیون یورو محکوم می‌کرد! اما در نهایت این ماجرا با اقدام به‌موقع مدیریت وقت باشگاه استقلال ختم به خیر شد.

خطر ۲میلیون یورویی از بیخ گوش استقلال گذشت؛ چرا از صحنه پرداخت پول فیلمبرداری شد؟/ هیچ‌کس از حذف‌کننده ایمیل‌های آمانوف شکایت نکرده!

اشتباهات آمانوفی درباره سیلوا هم رخ داده بود!
این فرد نزدیک به مدیریت گذشته باشگاه استقلال در صحبتش با خبرورزشی اضافه کرد: هر مشکلی در آن برهه رخ داده به دلیل کوتاهی‌هایی بود که از بخش حقوقی باشگاه صورت گرفته، چرا که تمام مسائل قراردادها و ورود و خروج بازیکنان به کشور زیر نظر واحد حقوقی بوده که باید در این باره دقت عمل کافی را ترتیب می‌دادند.
این فرد مطلع از ماجراهای استقلال در فصل گذشته به موضوع قرارداد رافائل سیلوا و نحوه پرداخت مالیات این بازیکن اشاره کرد و گفت: به یاد داریم که در بالای برگه قرارداد رافائل سیلوا به فارسی نوشته شده بود «پرداخت مالیات این بازیکن بر عهده خودش است» اما زیر همان جملات به زبان انگلیسی نوشته شده بود «پرداخت مالیات بازیکن بر عهده باشگاه است» که همین موضوع باعث اختلاف نظر ۸۵هزار دلاری بین سیلوا و باشگاه استقلال در ماه‌های ابتدایی سال جاری شد». متن گزارش مربوط به این گاف باشگاه استقلال را اینجا بخوانید.

ناگفته نماند در حال حاضر علاوه بر شکایت عزیزبک آمانوف گفته می‌شود رافایل سیلوا و ریکاردو ساپینتو مدافع برزیلی و سرمربی پرتغالی فصل گذشته استقلال نیز شکایت‌های مشابهی را ترتیب داده و قرار است به زودی احکام آن‌ها نیز به باشگاه استقلال برسد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱۱
  • رضایاک اصلی۳ IR ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۰
    کیسه مظلوم...
    • موج آبی IR ۰۸:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
      رانتپولیس ظالم
    • علیرضا ss هویت ملی فوتبال ایران IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
      مظلوم لنگپولیس جعلی حکومتی، مظلوم تیمی که از بدو به وجود آمدنش رانت و رشوه و باندبازی وتبعیض و ناجوانمردی مکتبش است مظلوم بدبخت عقده ای فشاری، حسرت کشیده که بزرگترین افتخارش قهرمانی تخت جمشید هست مظلوم و بدبخت و بیچاره لنگپولیس که نه اصالتی نه ریشه ای داره نه مکتب وتاریخ نه فرهنگی داره و از تفاله های تیم‌های دسته سه به وجود آمده، بدبخت و حسرت کشیده و عقده ای فشاری هوادار لنگی که تیمش مایه شرمساری تاریخ فوتبال ایران هست، آره لنگی متوهم اول برو از تاریخ و گذشته لنگپولیس خبر بگیر بعد بیا اگه تونستی روت شد کوری بخون گرچه شما لنگیها روی سنگ پای قزوین هم کم کردید..
  • پارسا IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۰
    سه چرخه سرراهی!!!
  • ش ر IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۰
    لنگ ظالم
  • محمدرضا IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
    شاهکار مدیریتی حاج فتل و برادران بجز آجرلو
  • روح IR ۰۴:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
    وقتی میگم هدف نابودی استقلال است نگید چرا مطمن باشید کسانیکه مثل قتل آمدند و رفتند وهیچکاری نکردن هدف پشت برنامه بود . اما سردار و کریمی که درست کار می‌کردند فراریشون دادند .الان غربان زاده مونثچندهکجا رفتبده چرا کسی درمورد بدهی و تخلفات لنگستون حرفی نمیزنه ؟
  • پویااباذر IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
    هوچی گرالنگ همه جاورودمیکنن وتیم سراپافسادخودشون که هرفصل موردلطف ریاست محترم داوران وورزش وغیره قرار میگیره اصلاپیدانیست! حاج فتح الله هروقت آمد تیم صدرجدول اومده براهمین عملیات منهدم سازی اونم تدارک دیدن. امااین اتفاقات زمان آرجلورخ داد!
  • حسرت یک چهارم آسیا (ای اس ال) IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
    کیسه مظلومم
  • راستی IR ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
    با این همه موفقیت‌های داخلی و فرا مرزی باید هم اینهمه هزینه داده شود
  • گمنام IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
    استقلال بیشتر به خودش باید اصلاح کنه تا اینکه به سپاهان به خاطر یک باخت شکایت کنه
  • علی IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
    حالا بعدا مشخص میشه حرف من درسته .شما مطمئن باشید فرشید سمیعی مقصر اصلی .اون زمان مسئول حقوقی و وکیل باشگاه بوده یعنی خبر نداشته ایمیل زده بخدا تمام مقصر این سمیعی حالا می بینید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی