نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
پورعلی‌گنجی از اعتبار شماره ۸ دفاع کرده است/ سلطان شماره هشت‌های پرسپولیس، ناصر محمدخانی بود!
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

مرتضی کرمانی مقدم مهاجم پیشین پرسپویلس می‌گوید: شماره ۸ یک پیراهن خاص در پرسپولیس است که همیشه جایگاه خاصی در این تیم و نزد هواداران داشته اشت.

پرسپولیس موفق شد با نتیجه ۲ بر صفر تیم فولاد خوزستان را در شهر اهواز پشت سر بگذارد. یکی از گل‌های دیدار پرسپولیس و فولاد خوزستان را مرتضی پورعلی گنجی شماره ۸ پرسپولیس، به زیبایی و با ضربه سر به ثمر رساند.

پیراهن شماره ۸ همواره در پرسپولیس از اعتبار، جایگاه و محبوبیت خاصی برخوردار بوده است. یکی از ستاره‌هایی که پیراهن شماره ۸ می‌پوشید و در دهه ۶۰ در قامت یک ستاره ظاهر شد، مرتضی کرمانی مقدم بود. او در این رابطه به خبرورزشی گفت: پیراهن شماره ۸ در زمان ما هم اعتبار خاصی داشت. مهندس حسین کلانی مهاجم گلزن تیم ملی و پرسپولیس فکر می‌کنم اولین شماره ۸ معروف پرسپولیس بود. بعد از کلانی، این پیراهن به ناصرمحمدخانی رسید که به نظر من سلطان شماره هشت‌های پرسپولیس بود. من افتخار می‌کنم این پیراهن را از ناصرمحمدخانی تحویل گرفتم و همیشه سعی کردم از اعتبار آن محافظت کنم و امیدوارم توانسته باشم این کار را انجام دهم. شماره ۸ واقعا یک پیراهن خاص در پرسپولیس است که همیشه جایگاه خاصی در این تیم و نزد هواداران داشته اشت.

وی ادامه داد: بعد از من هم مجتبی محرمی با قدرت پیراهن شماره ۸ را پوشید که واقعا یک ستاره بود. مجتبی محرمی هم یک بازیکن بی نظیر بود که اگر امروز بازی می‌کرد قیمت نداشت و بعد از او هم مهدی هاشمی‌نسب، علی کریمی، علی انصاریان خدابیامرز این پیراهن را پوشیدند. در حال حاضر هم شماره ۸ به تن مرتضی پورعلی گنجی است که از اعتبار این پیراهن دفاع کرده است. او گل زیبایی به فولاد خوزستان زد اما یک مدافع بین المللی است که دو جام جهانی را تجربه کرده و یک مدافع ارزشمند برای پرسپولیس محسوب می‌شود.

شماره ۸ سابق پرسپولیس در خصوص پیروزی اخیر این تیم مقابل فولاد خوزستان نیز اظهار داشت: بازی در اهواز همواره سخت و دشوار بوده است. زمانی که ما در پرسپولیس بازی می‌کردیم هم سخت ترین بازی‌ها را در اهواز انجام می‌دادیم چون اولین حریف گرمای این شهر بود. واقعا بازی در اهواز خیلی سخت بود اما خدا را شکر بچه‌ها با یک نمایش خوب و مقتدرانه با نتیجه ۲ بر صفر به پیروزی رسیدند. این برد خیلی در ادامه راه می‌تواند به پرسپولیس کمک کند چون مقابل تیم پرمهره‌ای به برتری رسیدند.

از کرمانی مقدم که خودش در اولین بازی‌هایش در پرسپولیس خوش درخشید در مورد نمایش عالی یاسین سلمانی در دو بازی گذشته مقابل ذوب آهن و فولاد پرسیدیم که پاسخ داد: فوتبالیستی که تکنیک و قابلیت داشته باشد نیازی به زمان آنچنانی ندارد. من بارها می‌شنوم یا می‌بینم که وقتی یک بازیکن در تیم جدیدش موفق ظاهر نمی‌شود می‌گویند به زمان نیاز دارد تا با تیم هماهنگ شود در حالی که این طور نیست. من معتقدم بازیکن با کیفیت باید از همان بازی اول خودش را نشان دهد. یاسین سلمانی هم به هر حال کاپیتان تیم ملی امید کشورمان است و از او هم همین انتظار می‌رود. امیدوارم با حفظ همین شرایط بتواند در ادامه راه تبدیل به یک بازیکن مؤثر و ستاره برای پرسپولیس شود.

پورعلی‌گنجی از اعتبار شماره ۸ دفاع کرده است/ سلطان شماره هشت‌های پرسپولیس، ناصر محمدخانی بود!

پیشکسوت پرسپولیس همچنین در مورد شانس‌های قهرمانی نیز گفت: سپاهان اصفهان هم بودجه دارد و هم شرایط خوبی که ستاره‌های لیگ را خریده و نفرات فصل گذشته را حفظ کرده است. این تیم و پرسپولیس و استقلال شانس‌های قهرمانی هستند. هر تیمی‌تمرکز داشته باشد و کمتر اشتباه کند، می‌تواند قهرمانی لیگ بیست و سوم را جشن بگیرد.

کرمانی مقدم اشاره‌ای هم به جدایی مهدی عبدی کرد و یادآور شد: مهدی عبدی شاگرد من بوده و می‌دانم استعداد زیادی دارد. او از شم گلزنی بالایی برخوردار است اما به نظر می‌رسید فضای جدیدی برای نشان دادن خودش نیاز دارد. او در همان بازی اول هم در تیم تراکتور تبریز به ثمر رساند و امیدوارم بتواند در تیم جدیدش خوش بدرخشد. او با پرسپولیس قرارداد دارد و انشالله در پایان فصل با گلزنی‌های زیاد و با قدرت دوباره به پرسپولیس برمی‌گردد. این جا به جایی می‌تواند به مهدی عبدی کمک کند که با کسب تجربه بیشتر به پرسپولیس بازگردد.

ستاره سابق تیم ملی در مورد لیست امیرقلعه نویی نیز گفت: هر زمانی که لیست تیم ملی اعلام می‌شود یکسری حرف می‌زنند و جای برخی بازیکنان را خالی می‌دانند. این امر طبیعی است اما واقعیت امر این است که باید به نظر سرمربی تیم ملی احترام گذاشت. سرمربی تیم ملی بر اساس ایده‌های تاکتیکی که در سر دارد بازیکنان را انتخاب می‌کند و خودش هم مسئول اول نتایج تیم ملی است. بنابراین باید به این انتخاب و نظر احترام گذاشت. شاید من هم به عنوان یک مربی یا علاقمند به فوتبال نظری داشته باشم اما این نظر من است و آنچه اهمیت دارد احترام به انتخاب سرمربی تیم ملی است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی