نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
۱۰ انتقال گران‌قیمت لیگ حرفه‌ای عربستان سعودی؛ نیمار باز هم رکورد شکست/ انقلابی که با رونالدو و بنزما شروع شد...
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

با پایان یافتن نقل‌وانتقالات تابستانی لیگ حرفه‌ای عربستان، مشخص شد نیمار که از پاری‌سن‌ژرمن به الهلال پیوست گران‌ترین انتقال این لیگ خبرساز بوده است.

سال ۲۰۲۳ برای فوتبال جهان سالی متفاوت بود، چرا که لیگ حرفه‌ای عربستان سعودی پرقدرت وارد بازار نقل‌وانتقالات شد و بسیاری از ستاره‌های فوتبال جهان را به سوی خودش کشاند.

این انقلاب به لطف حضور کریستیانو رونالدو در ابتدای سال در النصر عربستان و سپس کریم بنزما در الاتحاد عربستان رخ داد. اگرچه نمی‌توان نقش صندوق سرمایه‌گذاری عربستان سعودی (PIF) که سهام عمده ۴ باشگاه بزرگ الهلال، الاتحاد، النصر و الاهلی را خریداری کرد، را نادیده گرفت.

اما سعودی‌ها در نقل‌وانتقالات فقط به سراغ بازیکنان کهنه‌کار و بدون قرارداد نرفتند و به تدریج تصمیم گرفتند برای آزادسازی برخی از بازیکنان درجه یک فوتبال جهان بیش از پرداخت حقوق‌های نجومی، خرج کنند. گل سرسبد آن‌ها نیمار بود که از پاری‌سن‌ژرمن با ۹۰ میلیون یورو راهی عربستان شد تا پیراهن الهلال پرافتخار را برتن کند.

از طرفی باشگاه الاتحاد هم تصمیم داشت با قراردادی نجومی محمد صلاح ستاره مصری را به خدمت بگیرد و حتی پیشنهادش را به بیش از ۲۰۰ میلیون یورو هم رساند، اما با مخالفت باشگاه لیورپول این بمب فوتبال جهان خنثی شد. شاید در سال‌های آتی رکورد گران‌ترین انتقال فوتبال جهان که متعلق به نیمار است که سال ۲۰۱۷ در ازای ۲۲۲ میلیون یورو از بارسلونا راهی پاری‌سن‌ژرمن شد، توسط یکی از باشگاه‌های لیگ حرفه‌ای عربستان شکسته شود.

پنج‌شنبه شب پنجره نقل‌وانتقالات عربستان سعودی هم بسته شد تا مشخص شود ۱۰ بازیکنی که بیشترین هزینه برای انتقال‌شان به خاورمیانه شده است چه کسانی هستند. این ۱۰ ستاره عبارتند از:
۱- نیمار – ۹۰ میلیون یورو (از پاری‌سن‌ژرمن به الهلال)
۲- اوتاویو – ۶۰ میلیون یورو (از پورتو به النصر)
۳- مالکوم – ۶۰ میلیون یورو (از زنیت به الهلال)
۴- روبن نوس – ۵۵ میلیون یورو (از ولورهمپتون به الهلال)
۵- الکساندر میتروویچ – ۵۲ میلیون یورو (از فولام به الهلال)
۶- فابینیو – ۴۶ میلیون یورو (از لیورپول به الاتحاد)
۷- سرگی میلینکوویچ ساویچ – ۴۲ میلیون یورو (از لاتزیو به الهلال)
۸- گابری ویگا – ۴۰ میلیون یورو (از سلتاویگو به الاهلی)
۹- ریاض محرز – ۳۵ میلیون یورو (از منچسترسیتی به الاهلی)
۱۰- سادیو مانه – ۳۰ میلیون یورو (از بایرن‌مونیخ به النصر)

بیشتر بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی