نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - ذوب آهن؟
لیونل مسی - دیوید بکام
منبع: Marca
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

معاون اجرایی محصولات ورزشی و مسابقات MLS در انجمن روزنامه Ole شرکت می‌کند و در مورد تأثیر مسی در ایالات متحده صحبت می‌کند.

لیگ MLS از زمان تاسیس در سال ۱۹۹۶ شاهد اولین انقلابش با ورود دیوید بکام به تیم لس‌آنجلس گلگسی در سال ۲۰۰۷ بود و حالا با آمدن مسی به سرعت به سمت پیشرفت قدم برمی‌دارد و سطح بیننده‌های این لیگ از آن زمان افزایش شگفت‌آوری داشته است.

با گفتن اینکه همه می‌خواهند مسی را ببینند حق مطلب ادا نمی‌شود. این بازیکن آرژانتینی نه فقط در میامی، بلکه از دو شهر دیگر آمریکا نیز دیدن کرده و در هر دو شهر تعدادی بی‌شمار از چهره‌هایی سرشناس در ورزش و موسیقی و هنر را گردهم آورده؛ ابتدا در نیویورک و سپس در لس‌آنجلس. قیمت بلیت‌ها برای تماشای مسی تا ۱۰ برابر افزایش داشت. در نیویورک میانگین قیمت بلیت‌ها ۵۰۰ دلار بود و در لس‌آنجلس قیمت برخی بلیت‌ها حتی از قیمت بلیت‌های کل فصل فوتبال آمریکایی نیز بالاتر رفته بود.

تاریخ MLS افت و خیز زیادی داشت، یادگیری قرار دادن لیگ در ذائقه هواداران به تدریج اتفاق افتاد و کار آسانی نبوده است. در سال‌های اول، چهره‌های اصلی بازیکنان مکزیکی مانند خورخه کامپوس و هوگو سانچس، برخی از ستاره‌های لاتین مانند کارلوس والدراما و همچنین بهترین‌های ایالات متحده از جمله کوبی جونز بودند. سپس با کواتموک بلانکو و لاندن دونوان تلاش کردند، اما انقلاب اصلی برای تحول MLS و جذب چهره‌های بین‌المللی با آمدن دیوید بکام شروع شد. بکامی که در سال ۲۰۰۷ رئال مادرید را به قصد لس‌آنجلس گلکسی ترک کرد و تحولی دیوانه‌وار را رقم زد، هرچند نه در سطحی که ۱۶ سال بعد لیونل مسی ایجاد کرد.

دیوید بکام و لیونل مسی

نلسون رودریگس، معاون اجرایی محصولات ورزشی و رقابت‌های MLS، که مهمان روزنامه آرژانتینی «اوله سامیت اسپورت» بود، معتقد است که مانند بکام، تاثیر واقعی جذب مسی در سال‌های آینده آشکار خواهد شد. او گفت: «نمی‌توان تاثیر مسی را تصور کرد. اعداد و ارقام باورنکردنی هستند. و تأثیر او تا ۱۰، ۱۵ یا ۲۰ سال دیگر احساس نخواهد شد. استعداد او چشمگیر است و او واقعاً بازیکنی منحصر به فرد است. و من افتخار می‌کنم که او اینترمیامی و MLS را برای ادامه حرفه خود انتخاب کرده است.»

این مدیر اجرایی اضافه کرد که ارتباط بین بکام و مسی به جذب چهره‌های دیگری مانند سرخیو بوسکتس و جوردی آلبا نیز کمک کرده، و خاطرنشان کرد علیرغم اینکه هر دو در MLS تأثیر رسانه‌ای داشتند، تفاوت‌هایی وجود دارد که باید برجسته شود. رودریگس افزود: «مسی با بکام متفاوت است: بکام یک سلبریتی بود و در خارج از صفحات ورزشی چهره‌ای شناخته شده بود؛ در حالی که لئو همه چیز را در ورزش به دست آورد، با تمرین و تواضع. او پدر سه فرزند است و گل‌هایش را به آنها تقدیم می‌کند. این که غول‌های ورزش آمریکا می‌خواهند او را ببینند، نشان دهنده احترامی است که او در سراسر جهان دارد.»

بیشتر بخوانید:

دیوید بکام و لیونل مسی در لیگ MLS آمریکا

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - ذوب آهن؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی