نظرسنجی

زیباترین گل هفته از نظر شما؟
۲۰
حسن یزدانی
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

شکست دوباره حسن یزدانی مقابل دیوید تیلور، نه تنها در ورزش حرفه ای که پیرامون بحث های ساده در فضای مجازی به سوژه روز تبدیل شده است.

هیچ کس به اندازه حسن یزدانی بابت شکست مقابل دیوید تیلور ناراحت نیست؛ درک این مسئله که فقط خودمان را یک لحظه جای این ورزشکار فرض کنیم هم کار راحتی نیست.

آنهایی که ورزش کرده اند می‌دانند یک دویدن ساده چند متری، یک بدنسازی ساده در رشته‌های مختلف برای چند روز و چند ساعت یا تمرین هوازی کوتاه، چقدر می‌تواند از آدم انرژی بگیرد؛ وای به حال اینکه در عرصه یک میدان جهانی در حد مسابقات قهرمانی کشتی ازاد جهان، ورزشکاری بخواهد خودش را آماده و قبراق نگه دارد.

منهای بحث‌های تکنیکی و دلایل فنی شکست یزدانی برابر تیلور، این ورزشکارِ کشور ماست که با کشتی گیر آمریکایی شاخ به شاخ شد و طعم شکست را دوباره چشید؛ برای ما که در مسابقات گل کوچک محله‌مان می‌باختیم و بعدش خیلی جدی می‌زدیم زیر گریه، این حجم از اندوهی که امروز بر یزدانی غلبه کرده، واقعا قابل درک نیست.

روزگار تلخ حسن یزدانی بعد از چهارمین شکست مقابل دیوید تیلور...

جدا از شکست‌هایی که حسن یزدانی در دیدارهای پیاپی با تیلور به او تحمیل شد، فشارهای جانبی هم این ورزشکار را از هر لحاظ دچار فروپاشی می‌کند؛ در حالی که اگر به جنبه ورزشی این ماجرا نگاه کنیم، نایب قهرمانی کشتی آزاد جهان یک افتخار بزرگ ورزشی است که به راحتی شامل حال هر کسی نمی‌شود.

برای آنها که مو را از ماست بیرون می‌کشند و هر نقد و نظری را در رابطه با ورزش به ثانیه ای بر زبان و قلم می‌آورند، آسان نیست که با حال و روز یزدانی در شرایط فعلی ارتباط برقرار کنند. آن سوی ماجرا را هم البته باید دید که دیوید تیلور در آنجا ایستاده است؛ یک ورزشکار سوپر حرفه ای که از پیروزهایش کیف می‌کند و بابت ضربه فنی شدن یزدانی، طاقت از کف می‌دهد و شادمانه اش را به تصویر می‌کشد.

کشتی، ورزشی متفاوت از توپ بازی‌های ساده ما در تعطیلات سیزده به در است؛ شاید جایگاه مسابقات قهرمانی جهان را متوجه نشویم. تا در آن محیط بزرگ قرار نگیریم، تا فقط یک لحظه خودمان را جای حسن یزدانی که قرار است مقابل تیلور به میدان برود، تصور نکنیم...

بیشتر بخوانید: ادعای بزرگ تیلور: من برترین کشتی‌گیر تاریخم/ من نبودم حسن یزدانی تا ابد طلا می‌برد

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۹
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • زیگزاگ IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
    فدراسیون ضعیفه.
    • ملابرادر IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
      حرف‌های خبرورزشی درست است ولی بازهم باید تمرین استقامتی و بدنسازی داشته باشد چون تیلور حداقل در این دوتا با حسن فاصله دارد
  • مملی IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
    حسن زحمت خودشو کشید نشد آرزو میکنم فدراسیون دبیر از هم بپاچه چون لیاقت ریاست این فدراسیون رو نداره،درود بر رسول خادم
    • MD TR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
      این علی دبیر نه فدراسیون باشه نه جای دیگه. بره خونه شون! این در گروه های متفاوت دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبائی دائم در حال کوچ هست. به دلیل عدم صلاحیت علمی (سواد ناکافی)، از گروه مدیریت بازرگانی عدم نیازش اعلام میشه، میره گروه مدیریت گردشگری، اونجا بهش اعتراض میشه که سواد مرتبط نداره و اصلا گردشگری نمیدونه، میره جای دیگه. والا این باید بره خونه بشینه پای تلویزیون نماز مستحبی بخونه. همین.
  • مجتبی IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
    فدای سرت حسن جان برای ما قهرمان هستی
  • مش ممدلی DK ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
    حسن یزدانی چیزی کم از تیلور نداره. فقط از نظر روحی تیلور نسبت به حسن دست بالا رو داره. ورزش همینه. دم حسن گرم, این دوره قشنگ معلوم بود که خیلی ساخته و پرداخته هستش. از کارشناسان کشتی هم میلهووام که زیاد مته به خشخاش نذارن. تا اینجاش هم حسن بیشترین تعداد مدل جهانی و المپیک رو داره. داش حسن دمت گرم خیلی و سرت رو بالا بگیر مرد. انشالله المپیک
  • آبی رنگ عشقه IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
    جناب نویسنده از این که در 6 بازی 5 تای آن را باخته ناراحت نیستیم از این ناراحتیم که چرا این همه سال خودش و مربیانش نتوانسته اند راهی برای جلوگیری از شکستهای متوالی پیدا کنند این که تیلور میگوید اگر من نبودم یزدانی تا ابد طلا میگرفت و از یزدانی تشکر میکند که همیشه به او میبازد تعریف نیست بلکه از صد تا فحش بدتر است ضمنا فراموش نکنید تیلور سی سال را رد کرده و ظاهرا 5 سال از یزدانی بزرگتر است پس نیروی جوانی یعنی کشک؟
  • حسن IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
    تیلور شایسته پیروزی بود. ایران در همه زمینه ها رو به افول ,کشتی هم یکیش
  • رضا IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
    جدای از لیاقت حسن یزدانی باید قدرت تیلور رو هم قبول کنیم
  • شهروز IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
    موضوع فقط باخت ورزشی نیست ، مرحوم تختی هم بارها باخته بود ، ولی گریه زاری نکرده بود و همیشه هم طرف مردم بود .
    • Mahdi IR ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
      شما هر وقت فرق بین حسن یزدانی و امیر محمد یزدانی رو متوجه شدی حائز شرایط برای اعلام نظر کارشناسی هستی
  • مهدی IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
    تیلور مثل آب خوردن برنده شد تا وقتی تیلور هست یزدانی هیچ شانسی نداره
  • سیامک IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
    منتظر شکست بودیم نه اینجوری .چون داش حسن یزدانی باید از متخصصی چون آقا برزگر مشورت می‌گرفت باید با متخصصین بیومکانیک ورزشی مشورت میکرد تا راز شکست تیلور رو به او یاد میدادند. داش حسن انشالله المپیک .پاشو پهلوان وقتش نیست.
  • علی IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
    فدائی سرت پهلوان
  • ایرانی IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
    متن منطقی و عالی ! حسن یزدانی را بیش از پیش دوست داریم. او پهلوان و قهرمان با اخلاق ماست. اگر امکانات ورزشی و اجتماعی و فردی تیلور از بدو تولد و کودکی تا نوجوانی و جوانی و تا امروز در اختیار یزدانی هم بود، تیلور حتی یک پیروزی هم در برابر حسن بدست نمیاورد.
    • ساسان IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
      عالی،‌ شرایط یکسان و برابری وجود نداشته و نداره که هیچ فشار روانی خرد کنند بر روی شانه های قهرمان ایرانی هستش.
  • milad DE ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
    خواهش میکنم یک بار به کامران قاسمپور شانس بدین
  • از کرمانشاه IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
    حسن یزدانی مايه افتخار ایران و همیشه قهرمان هست ، بالاخره رسیدن به فينال هم جدا از بردو باختش خودش یک پیروزی هست، اما در فینال بار سنگینی که همان انتظار مردم از حسن یزدانی هست اگر بر روی دوش هرکی باشه میفهمه که پیروزی در فینال به این آسانیها نیست بنظرم اقای یزدانی از تیلور چیزی کم نداشت فقط از لحاظ روحی روانی باید آماده میشد یعنی غلبه میکرد براین استرس ، خدا قوت پهلوان درقلب ما هستی
  • طاهری IR ۰۷:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
    آقای حسن یزدانی اسطوره ایران وایرانی هستی پهلوان.از خداوند بزرگ و مهربان آرزوی موفقیت وسربلندی شما را دارم انشاءالله المپیک پیش رو مثل همیشه وبیشتر از هر زمان دیگری می درخشی.یا علی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

زیباترین گل هفته از نظر شما؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی