نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟
دبیر: عاشق این هستم که برای تیم ملی حمالی کنم/ برای آنها جانم را بدهم هم کم است!
منبع: ورزش۳
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

آخرین مصاحبه رئیس فدراسیون کشتی در بلگراد نشان داد که موفقیت‌های فرنگی‌کاران او را هم امیدوار کرده و فعلا وقتی برای انتقاد نیست.

یکی دو روز بعد از مصاحبه انتقادی رئیس فدراسیون کشتی که در پی ناکامی نسبی آزادکاران از تلویزیون پخش شد، حالا علیرضا دبیر از روی صندلی بلند شده و با تکیه به عصای زیر بغل، ایستاده و پرانرژی در مورد کشتی مصاحبه می‌کند. آخرین گفت‌وگوی علیرضا دبیر با دوربین تلویزیون و رسانه‌های اندکی که در بلگراد حضور دارند البته مطابق انتظار، پر از حرف‌های شعاری هم هست، همان‌هایی که عموما با انتقاد برخی رسانه‌ها همراه شده.  

دبیر درباره کشتی حماسی میرزازاده در فینال فوق‌سنگین و پیروزی فوق‌العاده او بر رضا کایالپ گفت: «به مردم خوب ایران تبریک می‌گویم. آنقدر فریاد زدم که صدایم گرفته. دو طلای سنگین‌وزن کسب کردیم که این مدال حال دیگری دارد. طلا حق امین میرزازاده بود. همه کشتی‌گیران آزاد و فرنگی گُل هستند و میرزازاده هم یکی از گُل‌هاست. امین میرزازاده متدین و آقا است. این مدال نوش جان خودش و مردم عزیز ایران...» 

گرچه علاقمندان به کشتی کم و بیش با لحن و مدل حرف زدن دبیر آشنا هستند اما شاید بد نباشد رئیس فدراسیون در خرج کردن کلمات دقت بیشتری کند وگرنه ممکن است این ذهنیت به وجود بیاید که اگر کشتی‌گیری حذف شده به این خاطر بوده که متدین نبوده! 

این بخش از حرف‌های دبیر هم در ادامه عبارت قبلی ممکن است با تفاسیر متفاوتی مواجه شود: «همه دعا کنند تا در ۳ وزن باقی مانده (فرنگی‌کارها) بتوانند مدال کسب کنند. علی گرایی و سهرابی مفت باختند و محسن‌نژاد هم اشتباه کرد. حق تیم فرنگی بیشتر از اینهاست. مردم دعا کنند. افتخار ما نوکری کشتی‌گیران است. ما محکم هستیم تا ان شاءالله تیم‌مان افتخار خوبی کسب کند.» 

رئیس فدراسیون کشتی اما در مورد شکست رضا کایالپبا هیجان بیشتری حرف زد: «امین میرزازاده در المپیک قبل وقتی پنجم شد وزنش سبک بود و ۱۱۷ کیلو بود اما الان ۱۲۸ کیلو شده. قبل از کشتی به امین گفتم که سال گذشته نقره گرفتی و الان هم این مدال هم در دستت است و کسی هم ازت نمی گیرد. پس برو برای طلا بجنگ و میخ المپیکت را بکوب. حریف کوبایی (میخاییل لوپز) هم نشسته بود و مسابقات را می‌دید. واقعا در ۴۰ ثانیه دو پوئن گرفتن کار پهلوانان است. ترک‌ها استاد فیتو هستند و کشتی‌گیرها این را خوب می‌فهمند. فکر کنم امین پس از فیتو سکته زد. طلای جهان خوب است اما دعا کنید برای کسب مدال در المپیک چون طلای المپیک چیز دیگری است...»  

بعد هم خبرنگاران در مورد پاداشی که حالا باید فدراسیون به میرزازاده و مدال‌بگیرهای بعدی بدهد گفتند که دبیر جواب داد: «کشتی‌گیران طلا بگیرند، من برای آنها جانم را بدهم هم کم است. آنها دلاور هستند. گاهی حرف‌های من را برعکس می‌کنند...» 

بعد هم ناگهان به یاد مناسبت دیروز افتاد و گفت:« تا یادم نرفته هفته دفاع مقدس را هم تبریک بگویم. اگر ما بخواهیم در هر چیزی موفق بشویم با فرهنگ دفاع مقدس می‌شود. فرهنگ دفاع مقدس یعنی رشادت و ایمان قوی. این فرهنگ را به سنگ بزنید طلا می‌شود.» 

دبیر برای آنکه هم به حسن رنگرز توجه کرده باشد و هم کمی از پژمان درستکار دلجویی کرده باشد و همدلی بین کشتی‌گیران و مربیان فرنگی ایجاد کند، گفت: « اجازه بدهید مسابقات تمام شود، مفصل صحبت کنم. نمی‌خواهم حسن رنگرز را چشم بزنم. پژمان هم خیلی زحمت کشید. محمد بنا سال قبل اینجا بود و به من گفت فقط حسن رنگرز. رنگرز زحمت‌کش بود و زندگی‌اش را برای تیم ملی گذاشته. پژمان هم همینطور است. من شرمنده مربیان تیم‌های ملی هستم، چون شب و روز کار می‌کنند و پای خود را از اردو بیرون نمی‌گذارند.» 

رئیس فدراسیون در آخر هم نشان داد حواسش به بازی‌های آسیایی و بقیه ورزشکاران هم هست. او در مورد ورزشکاران ایرانی گفت: «باید سر تا پای همه زحمت‌کشان را طلا گرفت. وظیفه ما و نظام است که به مدال آوران بیشتر برسیم. در تمام رشته‌ها خوب هستیم اما باید این موضوع را اول خودمان قبول کنیم. هرکسی که می‌خواهد روحیه را از ورزشکاران ما بگیرد منافق است. در همه چیز خوب هستیم. حالا هم ۳ وزن مهم داریم و از همه می‌خواهم که برای ما دعا کنند. من عاشق این هستم که برای تیم‌های ملی حمالی کنم و این موفقیت‌ها مبارک همه مردم باشد.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • زیگزاگ IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
    تملق+شعار+کلمات سخیف

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی