پیش‌بازی اتلتیکومادرید – رئال‌مادرید
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

اتلتیکومادرید و رئال‌مادرید در ورزشگاه واندا متروپولیتانو در حالی به مصاف هم خواهند رفت که ستاره‌های جدیدی را در اولین دربی فصل خواهیم دید.

امشب از ساعت ۲۲:۳۰ دربی شهر مادرید برگزار خواهد شد. در دیداری از هفته ششم لالیگای اسپانیا، اتلتیکومادرید در ورزشگاه واندا متروپولیتانو میزبان رئال‌مادرید خواهد بود.

اتلتیکومادرید؛ ما هنوز بزرگ هستیم!

شروعی ضعیف و دور از انتظار باعث شده خیلی زود اتلتیکومادرید را از جمع مدعیان قهرمانی بیرون کنند، اما ال‌چولو که در سخت‌ترین لحظات موفق شده به بازی برگردد، در تلاش است در دربی مادرید تیمش را دوباره در کورس قرار دهد. از طرفی اگر اتلتیکو موفق شود اولین دربی فصل را ببرد، دیگر مدعیان را هم شاد خواهد کرد. البته فراموش نکنید اتلتیکو یک بازی معوقه هم دارد و هنوز چیزی از دست نرفته است. برد ۷ گله مقابل رایووایکانو را باور کنیم یا شکست ۳ گله مقابل والنسیا؟ سیمئونه به زودی جواب سؤال ما را می‌دهد!

رئال‌مادرید؛ ورژن جدید کهکشانی‌ها

در حالی که تصور می‌شد رئالِ ورژن جدید با گلزنی غریبه باشد، اما ستاره‌های تکنیکی از یک‌طرف و جود بلینگام از طرف دیگر جور کریم بنزما را کشیده‌اند. خوسلو هم در لحظات مهم گل‌های حساسی زده است. تیم کارلو آنچلوتی متکی به یک بازیکن نیست، اما نمی‌توان از نقش پررنگ جود ۲۰ ساله که حالا تبدیل به زیدان جدید مادرید شده، به سادگی عبور کرد. این اولین دربی بلینگام خواهد بود و پسر انگلیسی هنوز راهی طولانی دارد تا نشان دهد چه چیزهایی می‌تواند ارائه کند. احتمال گلزنی بلینگام در این دیدار از مهاجمان دو تیم بیشتر است!

آخرین جدال
بیست‌وپنجم فوریه ۲۰۲۳ در دیدار برگشت فصل گذشته لالیگا، دربی مادرید در سانتیاگو برنابئو با تساوی ۱-۱ خاتمه یافت. خیمنس برای اتلتیکو ابتدا گلزنی کرد، اما رودریگس جوان موفق شد کار را به تساوی بکشاند.

آمار بازی
۲۳۲) از سال ۱۹۰۶ تا امروز، دربی مادرید ۲۳۲ مرتبه برگزار شده که در این نبرد، رئالی‌ها ۱۱۵ برد و اتلتیکو ۵۷ برد داشته‌اند و ۶۰ بازی هم مساوی شده است.
۱۷۲) در تاریخ لالیگای اسپانیا، این دو تیم ۱۷۲ مرتبه هب مصاف هم رفته‌اند که ۹۱ بازی را رئال برده و ۴۰ بازی را اتلتیکو. ۴۱ بازی بین این دو تیم هم با تساوی پایان یافته است.
۱۵) در ۱۵ دربی آخر شهر مادرید، اتلتیکو فقط یک برد داشته است. ۶ بازی را رئالی‌ها برده‌اند و ۸ بازی بدون برنده تمام شده.
۴) در ۴ دربی آخر لالیگایی در ورزشگاه واندا متروپولیتانو، هر تیم یک بازی را برده و ۲ بازی با تساوی به پایان رسیده است.
۰) رئال‌مادرید در کنار بارسلونا و خیرونا ۳ تیمی هستند که در فصل جدید هنوز شکست نخورده‌اند.
۳) با وجود مصدومیت تلخ تیبو کورتوا پیش از شروع فصل جدید، رئالی‌ها با تنها ۳ گل خورده بهترین عملکرد دفاعی لالیگا را داشته‌اند. جالب است بدانید تمامی گل‌های خورده رئال پیش از دقیقه ۱۱ بازی‌ها بوده است.
۲۰) کارلو آنچلوتی و دیگو سیمئونه ۲۰ مرتبه مقابل هم قرار گرفته‌اند که سهم کارلتو ۸ برد و سهم ال‌چولو ۷ برد بوده و ۵ بازی بین این دو سرمربی بزرگ با تساوی خاتمه یافته است.
۲۲) کریستیانو رونالدو با ۲۲ گل زده برترین گلزن تاریخ دربی مادرید است و بعید است به این زودی‌ها بازیکنی به ستاره سابق رئال برسد.

مصدومان و محرومان
هردو تیم بازیکنان بزرگ و مهمی را به دلیل مصدومیت در دربی در اختیار نخواهند داشت. ویتولو، رینیلدو، کوکه، توماس لمار، ممفیس دپای، جائلار سویونجو و رودریگو دی‌پائول مصدومان پرتعداد اتلتیکو هستند. ادر میلیتائو، تیبو کورتوا، دنی کارواخال و وینیسیوس جونیور هم مصدومان رئال هستند. البته احتمال رسیدن وینیسیوس به این بازی وجود دارد.

ترکیب احتمالی دو تیم
اتلتیکومادرید:
اوبلاک، ساویچ، خیمنس، اِرموسو، مولینا، نیگس، یورنته، باریوس، لینو، گریزمن و موراتا
رئال‌مادرید: کپا، واسکس، رودیگر، آلابا، گارسیا، والورده، شوامنی، کاماوینگا، بلینگام، رودریگو و خوسلو

بیشتر بخوانید: کریستیانو رونالدو در رکوردی دیگر شریک پیدا کرد/ درخشش جود تمام‌شدنی نیست

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی