نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟
دوشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۰۱:۰۱
۳ |
۰
کلوب| ورزش ایران به یک برانکو احتیاج دارد
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

ورزش ایران این روزها شرایط خوبی را سپری نمی‌کند و ناکامی در تورنمنت‌های مختلف و عدم کسب نتایج دلخواه در رشته‌های مختلف علی‌الخصوص تیم ملی والیبال و تیم ملی فوتبال امید، از مشکلاتی است که ورزش ایران این روزها با آن مواجه است.

عده‌ای معتقدند که مربیان سهم زیادی در این ناکامی‌ها دارند و عده‌ای دیگر هم معتقدند مدیریت نادرست در این ناکامی‌ها نقش زیادی دارد. اما اگر کمی عمیق‌تر نگاه کنیم متوجه این نکته خواهیم شد که مشکل اصلی در دیدگاه مدیران، مربیان و بازیکنان است.

متأسفانه برنامه‌ریزی در ورزش ما به گونه‌ای است که تنها برای یک سال دنبال کسب مدال یا مقام هستیم و در دوره‌های بعد یا حذف می‌شویم یا یک مقام نامناسبی کسب می‌کنیم. این مسئله در اغلب رشته‌های ورزشی ما جاخوش کرده است و حتی در همین بازی‌های آسیایی هانگژو ما شاهد این بودیم که ورزشکاران ما یا نقره می‌آورند، یا برنز، یا به طور کل حذف می‌شوند. البته ناگفته نماند که بنده قصد متهم کردن هیچ ورزشکاری را ندارم و این مسئله برمی‌گردد به برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت و امکانات کمی که در اختیار مربیان و ورزشکاران ما قرار دارد.

متأسفانه ورزش ما به گونه‌ای است که رابطه و رفاقت مقدم بر تخصص و علم است و مصداق بارز این مسئله حضور رضا عنایتی در تیم ملی امید و ناکامی در انتخابی المپیک است.

ورزش ما این روزها به یک «برانکو» نیازمند است؛ کسی که برنامه‌ای بلندمدت در ذهنش داشته باشد، تمام توانش را برای موفقیت خرج کند، اهل ساختن باشد، متخصص باشد، حواشی را محو کند و از همه مهم‌تر ماندگار باشد. ورزش ایران نیازمند کسی است که طرز فکرش «برانکووار» باشد!

فرهنگ دانش| باشگاه خبرنگاران آزاد

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • حسین قاسمی از ساوه IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
    سلام ، وقت بخیر، ممنون که در این مطلب، حرف دل خیلی ها را زدید، واقعا"، ورزش ما نیاز به یک بازنگری اساسی و کامل دارد، من دیروز هم عرض کردم، ما از قافله پیشرفت ورزش دنیا و حتی آسیا عقب مانده ایم و تا برنامه ریزی و مدیریت درست نداشته باشیم و خود را به علم روز دنیا مجهز نکنیم ، وضع از این هم بدتر خواهد شد، نتایجش را در بازی های آسیایی دیدیم، به نظر بنده حتی کشتی، ورزش اول این مملکت هم نیاز به یک تحول اساسی دارد و باید از مربیان با دانش سایر کشور ها مثل روس ها استفاده کنیم، شما می بینید کشوری مثل انگلیس که مبتکر اولیه بازی فوتبال است، از دانش مربیان سایر کشورهای صاحب فوتبال استفاده می کند و لیگ این کشور، برترین لیگ فوتبال دنیاست، نگوییم چون ما صاحب کشتی هستیم، نیازی به مربیان سایر کشورها نداریم. برای اینکه کماکان دربین قدرتهای طراز اول کشتی باشیم، باید به فکر ارتقاء دانش فنی مربیان کشتی باشیم . والسلام .
  • بیخک جروق IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
    دقیقا ما به یک برانکو احتیاج داریم.البته با مدیر سالم.
  • حميد کلاش IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
    چرا نمينويسيد هزينه +ولاسکو برانکو مثلا چه گلي سر تيم ملي وپرسپوليس زد ايران برد جزو تيمهاي قدرتمند جهان پرسپوليس هرسال کرد قهرمان جام باشکهاي اسيا اين قهرمانيا پوشالي پرسپوليس مهندسي شده بود هرمربي ديکه هم بود ليک قهرمانش ميکردن

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی