نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
سه‌شنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۰
۰ |
۰
کلوب| بوکس ایران ناکام در بازی‌های آسیایی
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

سیر نزولی کاروان کشورمان از بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا آغاز شد و امسال شاهد نتایج نه چندان مطلوب کاروان اعزامی کشورمان بودیم.

شاید یکی از قابل پیش بینی‌ترین ورزش‌های بازی‌های آسیایی هانگژو بوکس بود. رشته‌ای که باتوجه به عبور مسیر کسب سهمیه المپیک برای کشورهای آسیایی از این رقابت‌ها، سخت‌تر از همیشه دنبال می‌شد و تمام تیم‌ها با تمام قوا برای حضور در بازی‌های آسیایی به چین سفر می‌کردند. به گونه‌ای که بسیاری از کارشناسان امید چندانی به کسب مدال تیم ملی بوکس ایران در نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی نداشتند. 

روح الله حسینی رییس فدراسیون اما نظر دیگری داشت. او در یکی از مصاحبه‌هایش پیش هانگژو ۲۰۲۲ گفت: «امیدوار به کسب ۲ تا سه مدال در هانگژو هستیم. » صحبتی که باتوجه به شرایط گفته شده دور از انتظار بود و حاشیه‌های زیادی را برای این رشته ایجاد کرد. 

به هر ترتیب بوکس ایران برای برآورده کردن وعده رییس فدراسیون در پنج وزن و با هدایت حسینعلی نهرودی و همایون امیری راهی چین شد. شاگردان نهرودی اما نتایج ضیعفی در هانگژو گرفتند و یکی پس از دیگری از گردانه مسابقات حذف شدند. نتایج ثابت کرد رییس جوان فدراسیون بوکس، وعده‌ای غیر عملی داده بود.

 شاید یکی از دلایلی که حسینی این سخن را به میان آورده، جلب اعتماد مدیران عالی رتبه ورزش کشور بخصوص کمیته ملی المپیک برای اعزام کامل تیم به هانگژو بوده چراکه قرار بود کاروان ایران در این دوره بازی‌ها نتیجه محور باشد. هیچ کس نمی‌داند علت مصاحبه عجیب حسینی چه بوده است اما این را خوب می‌دانیم که او پس از بازگشت به ایران باید درباره دلایل این ناکامی، پاسخگو باشد. 

با توجه به آشفتگی گسترده در برنامه‌های فدراسیون‌ها، کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش باید دید با این نتایج ورزشکاران در مسابقات کسب سهمیه المپیک چطور عمل خواهند کرد و برنامه فدراسیون‌ها برای ارتقاء و بهبود نتایج در المپیک چه خواهد بود. 

محمدرضا رحیم‌پور| باشگاه خبرنگاران آزاد

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی