سه دلیل اصلی از قهر گل‌محمدی/ پای رونالدو به ماجرای فسخ قرارداد یحیی باز شد
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

یحیی گل‌محمدی سرمربی پرسپولیس به دلیل اختلاف با مدیریت باشگاه در تمرینات این تیم حاضر نشد.

داستان پرسپولیس بعد از مصدومیت‌های متوالی هافبک‌ها، جریمه ۱۰ میلیاردی و کسر یک امتیاز دیروز به فاز سوم رسید تا بحران در این باشگاه عمیق‌تر شود. یحیی گل‌محمدی بعد از غیبت در تمرین روز دوشنبه، دیروز هم در تمرین تیمش شرکت نکرد. ابتدا تصور می‌شد علت غیبت او در روز بازی تدارکاتی با شاهین مرخصی یک‌روزه‌اش باشد که البته در مورد یحیی حتی این مرخصی یک‌روزه هم عجیب و غیرمعمول به نظر می‌رسد اما از آنجایی که تمرین روز سه‌شنبه تعطیل بود شاید اینطور تصور می‌شد که گل‌محمدی برای دو روز استراحت کنار خانواده‌اش به سفر رفته و اینطوری می‌شد غیبت در تمرین روز دوشنبه را توجیه کرد.
با این حال وقتی دیروز هم خبری از گل‌محمدی نشد بحث نوتیس و فسخ خیلی جدی پیش رفت و گفته شد علت غیبت گل‌محمدی در این دو جلسه تمرینی قهر او از باشگاه و مشخصاً از مدیرعامل باشگاه بوده است.
اما این قهر مربوط به امروز و دیروز نیست و چند مسأله روی هم جمع شد تا صبر گل‌محمدی لبریز شود و اینطوری تیمش را تنها بگذارد.

موضوع اول به مطالبات عقب افتاده بازیکنان و کار فنی مربوط می‌شود. با اینکه رضا درویش این فصل ۲۰ درصد از مبلغ قراردادها را پرداخت کرده اما هنوز خبری از پرداخت آپشن‌های فصل قبل نیست. آپشن‌ها چیزی حدود ۱۵ درصد رقم فصل قبل بازیکنان است و جمعاً بالغ بر ۶۸ میلیارد تومان می‌شود. بازیکنان هم می‌گویند عمداً درویش از قرارداد فصل جدید پرداخت می‌کند تا بگوید من فلان قدر پرداخت کرده‌ام در صورتی که همه منتظر دریافت آپشن‌ها هستند. از سوی دیگر پاداش بردها هم قطع شده است. در فصل جدید پرسپولیس چهار برد لیگ برتری و یک برد در لیگ قهرمانان آسیا داشته اما فقط یک بار پاداش برد به بازیکنان پرداخت شده و گفته می‌شود اصلاً شاید پاداش دیگری در کار نباشد. همین‌ها باعث شده تا گل‌محمدی در دفاع از شاگردانش بعضاً در مصاحبه‌ها به این مشکلات اشاره کند اما به یکباره با حرکتی شبیه قهر، باشگاه و درویش را تحت فشار بگذارد.
بازیکنان پرسپولیس می‌گویند چطور باشگاهی که چهار سال قبل توانسته بود قراردادی ۱۱۰ میلیاردی با کارگزار خود شرکت آتیه داده‌پرداز ببندد و حتی ۳۰-۲۰ میلیارد تومان هم برای بدهی‌های خارجی از آنها بگیرد، الان بعد از چهار سال قراردادی ۱۲۰ میلیاردی با ایرانسل بسته؟ بازیکنان پرسپولیس با اشاره به قرارداد استقلال با اپراتوری کوچکتر که رقم بالایی دارد باز هم از مدیریت باشگاه و نحوه درآمدزایی‌اش ایراد می‌گیرند و از شرایط مالی باشگاه گله دارند. مسأله دوم موضوع اهدای فرش و آن استقبال عجیب از کریستیانو رونالدو در بدو ورود النصر عربستان به ایران بود. یحیی بشدت از آن استقبال و اهدای فرش به رونالدو و مانه شاکی است. هر چند به نظر می‌رسید تولید کننده آن فرش نفیس برای تبلیغ خودش پا پیش گذاشته و به نوعی اسپانسر بوده و احتمالاً باشگاه پرسپولیس هزینه‌ای بابت آن فرش متقبل نشده اما یحیی از آن حرکت بشدت شاکی است. سرمربی پرسپولیس گفته این کار را نباید مدیرعامل باشگاه ما انجام می‌داد و اگر قرار بود هدیه‌ای داده شود یک پیشکسوت می‌توانست این کار را انجام دهد. پرسپولیسی‌ها می‌گویند وقتی برای بازی با الدحیل به قطر رفتند فقط یک کارمند و عکاس باشگاه رقیب به فرودگاه آمده بود و حتی یک شاخه گل هم به آنها ندادند پس دلیلی نداشت آن شرایط عجیب برای تیمی که قرار است مقابلش قرار بگیریم ایجاد می‌شد.
موضوع سومی که باعث شده تا یحیی علناً مقابل درویش گارد بگیرد جذب بدون اطلاع نبیل باهویی مهاجمی است که بدون نظر نهایی گل‌محمدی به پرسپولیس پیوست و سرمربی تیم در یک عمل انجام شده قرار گرفت. یحیی همان زمان صراحتاً گفت از این مسأله خبر نداشته اما در مصاحبه‌های بعدی کوتاه آمد ولی از این موضوع شاکی است بخصوص که باهویی نه شرایط بازی دارد نه کیفیت فوتبالش به گونه‌ای است که او را به هفته‌های آتی امیدوار کند.
مجموع این مسائل باعث شده تا گل‌محمدی از باشگاه و درویش شاکی باشد و تا مرحله فسخ قرارداد پیش برود اما او می‌داند که اگر درویش زیر بار نرود و امتیاز ندهد برایش گران تمام خواهد شد و ممکن است خودش هم جایگاهش را از دست بدهد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲۷
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱۰
  • مجتبی IR ۰۷:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۰
    خیلی پرروئه! فقط دنبال اینه که هیچ موضوعی رو گردن نگیره.
    • ف دال IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۰
      درود؛ یحیی مربی خوبیه (بلحاظ فنی)، هوش بالائی هم داره منتها کمی از منظر اخلاقی بدقلق هست. مضاف بر اینکه منفعت‌طلبی (که صرفا شخصی نیست و بعضا منفعت تیم و بازیکن‌ها رو هم ملحوظ می‌داره) به‌علاوه‌ی همون هوش بالاءش گاه‌گداری به این نتیجه می‌رسونن‌ش که در فوتبال ایرون (که دیگه حکماً، رسماً و کاملاً تبدیل به «فوتبال‌فارسی» شده) برای رسیدن به اهدافش بایستی با سنجش موقعیت، اقدام به‌جا و درستی انجام بده. خواه تهاجم باشه و خواه گرفتن گارد دفاعی و قهر و این‌ها.. با نگاهی به وجنات امثال تاج، ساکت، خطیر و هوشنگی تاراخ‌توروخ و اون یارو سرپرست سه‌پایه (چیه اسمش.. سلیمیه، کیه؟!) و امثال‌شون، اگه اصطلاحاً پاچه‌پاره و دریده نباشی حق خودت و تیمت رو دولُپی می‌خورن و یه لیوان آب هم روش. فقط یه نگاه به قوانینی که امثال خطیر و هوشنگ تدوین کردن و بعد اومدن نشستن رو کرسی مدیرعاملی باشگاه، بیاندازید.. جلو کفتارها بایستی شیر باشی وگرنه می‌دَرَن‌ت، کفتار در فوتبالفارسی هم که.. إلی ماشاااااءلله!
  • خان قلی خان IR ۰۷:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۰
    داداش اینا سناریوست ترفنده ای برخی از مربیان مثل یحیی و پیروانی = دست پیش میگیرند که پس نیفتند همیشه منتفعان از داوری و فدراسیون از اینا گله مندند ساکت الهامی = معترض 90 دقیقه ای فینال حذفی تا خود اخراج بشه که بازیکنانش اخراج نشوند و...
    • نظاره گر US ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۰
      پیروانی مربیه ؟! داداش مثل اینکه کلا تو فوتبال ایران نیستی !
  • یحیی IR ۰۸:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۰
    قهرقهرتا روز قیامت
  • میثم IR ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۰
    باز شرو کرد به هوچی گری تا به سوگولی جونشون هر چی میخوادو ندن قهر میکنه
    • پرسپولیس US ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۰
      هوچی تر از نکونام مگه داریم ؟! لااقل یحیی مشهور به اخلاق مداری هست. ‌
    • ساوالان IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۰
      پرسپولیس لنگ پس یحیی بروسلی اخلاق مداره؟ ضربات مشت به سینه داور هم حتما ناشی از اخلاق مداری بوده است
    • ف دال IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۰
      این هوادارهای تاراخ‌توروخ چه تلاش رقت‌انگیزی دارن که خودشون‌و جا کنن تو کری سرخ‌وآبی و حتی زرد(سه‌پا) ها! عینهو اون غضنفرن که پرید وسط آرنولد و رمبو و گفت "ما سه تا رو کجا می‌برین؟!" برو بچه جون.. برو با هم‌قد خودت کری بخون. آخه هوادار تیم بی‌عنوان‌وریشه‌واصالتی مثل "تراکتورسازی آذربایجان شرقی جمهوری اسلامی ایران" رو چه به کل‌کل با هوادار پرسپولیس؟؟؟ حالا درسته تیم بهمن به رحمت خدارفته اما فجرسپاسی که هست هنوز! برق شیراز رو نمی‌دونم راستیتش.. خلاصه که؛ قد و قواره شما در حد "تک‌حذفی‌دارهای بی قهرمانی در لیگ برتر و حتی آزادگان" ست و لاغیر. برو با همون‌ها کری بخون. ادرس‌و اشتباهی اومدی، کَسَگم!
    • شاهین IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۰
      سلام بر تمامی لنگیان ایران و جهان که خیلی دوستتون دارم اینو واقعا میگم!!! عزیز دل انگیز چرا توهین میکنی برادر(فکر کنم لنگی بیکلاسی) ما همه هم وطنیم!! بحث کل کل با همدیگه یه چیزیه اما بحث نژادی و قومیتی و بواسطه آن توهین به یکدیگر یک بحث دیگر!! کی گفته فقط باید فقط لنگیا و استقلالیا با هم کل کل کنند و دیگر تیمها اَخن؟؟ بهم احترام بگذاریم و کل کل کنیم خیلی بهتر است برادر لنگی بیکلاس.... چیکار کنیم دیگه وقتی گلممد توجیه تون نمیکنه و یا اون منقاروندتون بجای حرف زدن درست فقط از نون و نون بربری خشخاشی حرف میزنه، و بازیکناتون سروش سبیبل و اسماعیلی ..ر شدن استاد اسدیهای دوم و سوم و بخودتون گل میزنن از شما چه انتظاری میشه داشت لنگیان عزیز بیکلاس حق گل گهر خور!! توهین نکن به هم وطنت لنگی جان کل کل کن..... یادتون نره به منقاروند بگین که دروازه وسط زمینه نه کنار کرنر و هیجده!! شب گلممدرو که قهر کرده از طرف ما ببوسین شاید برگرده سر تمرین لنگیان بیکلاس حق گل گهر خور...
  • فوتبالیست IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۰
    مربی وبازیکنان پول های میلیاردی میگیرن باز دنبال آپشن و....... می باشند برای هربرد درخواست آپشن می نمایند رو که نیست سنگ پای قزوین است
  • علی IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۰
    متاسفانه لنگ توی این سالشها یاد گرفته با اینجور ساریو سازی بودجه بیت المال رو چپاول کنند.شک نکنید گلممد و پیروانی در هماهنگی کامل با درویش و هیات مدیره این بازی رو را انداخته اند و بعدش با تحریک هواداران لنگ به خواسته هاشون می رسند.
    • کاربر جدید IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۰
      همه مثل کیسه کشا نیستن که با 165 میلیون قرارداد ببندن فقط نمیدونم چرا هر چقدر به بازیکناشون پول میدی باز هم اخر فصل صدای همشون درمیاد که پول نگرفتیم ! سقف هم که ....
  • پنجعلی ۵ IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۰
    برد جایزه داره گل زدن جایزه داره گل نخوردن جابزه داره قهرمانی جایزه داره مگه فونبال گل زدن و گل نخوردن و بردن و قهرمانی نیست ؟ پس اینهمه قرارداد میلیاردی برای چیه ؟ برای حضور غیاب ؟ خیلی مسخره هست واقعا .
    • کاربر جدید IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۰
      تو همه جای دنیا مرسوم هست که تیمی که قهرمان میشه بازیکنانش پاداش بگیرند بعضا برای هر برد در بازی های حساس هم پاداش در نظر می گیرند البته اینها رو اسپانسر تقبل می کنه اگر قراداد درستی با اسپانسر بسته بشه
  • علی IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۰
    نوشته درویش فقط پاداش یک بازی رو پرداخت کرده.چون گفته فقط یه بازی رو خودتون بردین بقیه بازی هارو داورا بردن پاداش به اونا میرسه
  • کورده پرسپولیسی IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۰
    باز شایعه ها شروع شد، خانوادگیه ، به کسی ربطی نداره، ب حاج آقادرویش و دختر خانمش هم حسادت نکنید
  • 6 IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۰
    این بابا همشه شاکیه یه بار نشده ما ببینیم با خوشرویی صحبت کنه اگر مربی کیسه کشا بوده چیکار میکرده ما یک مدیر مثل خطیر لازم داریم
    • پرسپولیسی قدیمی IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۰
      آقای درویش عاالیه. خطیر در شان پرسپولیسنیست، از ی پرسپولیسی توقع نداشتم این حرفو بزنه
    • ف دال IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۰
      شما کیسه‌کش‌ها (خوشبینانه و اگه خود خطیر یا یکی از نزدیکانش نباشی) که خطیر رو دارید، دیگه دردتون چیه؟ مفت چنگ خودتون! پرسپولیس مدیری مثل طاهری می‌خواد. با تجربه‌ای که هم بالا ست و هم در مصادر بالا کسب شده (من باب نمونه، گودرزی که وزیر ورزش بود، چند سال قبلش زیر دست طاهری بود، اگه اشتباه نکنم در ساپکو). طاهری خوب درمی‌آورد و خوب و درست و به‌جا هم خرج می‌کرد. زیاد حرف نمی‌زد اما تو دهان مربی و بازیکنی می‌زد که زیاد و مفت حرف می‌زد. البته خود طاهری هم بهترین مدیر نیست ها، اشتباه نشه؛ در بین مدیرهائی که در این سال‌ها اومدن، کارنامه موفق و عملکرد بهتری داشته و چون می‌دونم محالِ ممکن هست مدیر کاردان و کاربلد و سطح بالا (که در مملکت معدودی داریم ازشون) رو بذارن سر پرسپولیس، از این روی طاهری رو اصلح می‌دونم. دستکم چم و خم کار هم دستش اومده و بلحاظ زمانی هم به نفع‌مونه.
  • ابوالقاسم IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۰
    کارمند بازنشسته بهداشت ودرمان هستم بعد از سی سال کار فقط ۱۶ سال به ما سنوات تعلق گرفته ۱۴ سال آن بدلیل نیروی شرکتی بودیم سوخت از اداره بازرسی. وزارتخانه.دیوان عدالت اداری.دادگاه برای اثبات حقمان شکایت کردیم آخرشم هیچ ۳۱۵میلیون برای ما درنظر گرفتن که قول دادند بعد از یکسال دیگر به حساب واریز میشه کل سی سال با احتساب حقوق وعیدی وهمین سنوات ۶۵۰میلیون نشد .بااین فوتبال علی اصغری چه گلی سرملت زده ایم که این رقم‌های کهکشانی از جیب این مردم زحمتکش بعنوان قرارداد بسته میشه و وقیحانه هم مورد اعتراض واقعه میشه جای تاسف داره دو سال در اوج کرونا طن به طن با مریض کرونایی زندگی کردیم تا ۱۶ ساعت هم کار می کردیم دریغ از حتی یک لوح تقدیر . باشگاهای در طول تاریخ فوتبالی چند تا قهرمانی دارند .جایگاهشان کجاست .فوتبال ما چه کیفیتی دارد .مربیان ما در چه سطح جهانی هستند. چرا باشگاها قراردادی بدون منطق وعقل می بندند که امروزه کاسه ندانم و ندارم‌ گدایی را بالا گرفته اند و...دراروپا مردم با فوتبال عشق می‌کنند ولذت می‌برند ما هنوز اندر خم اولین کوچه آن مانده ایم ودل خوش کردیم به آینده لایتناهی.
    • صفا IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۰
      داداش گلم تو تو سی سال ۶۵۰ میلیون گرفتی من کارگر فصلی ام هر پولی که بگیرم می‌نوشتم تو۷۳ سالی که کار کردم تا امروز الان جمع زدم ۱۱۰ میلیون کاسب بودم پس شما هم از من بیشتر میگیری دوست عزیز چه کاری بیشتر از من کردی که ۶ برابر من حقوق گرفتی کسانی هستند که کمتر از من گرفتند اون ها هم به من میگن هر کسی نمیتونه در اون سطح فوتبال بازی کنه هرکی میتونه اعتراض نکنه بازی کنه پول میلیاردی رو خودش هم بگیره
  • عدالت خواه IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۰
    تمام فوتبال دوستانه کشور میدونن که این آپشن ها فقط متعلق به مهدی تاج و کمیته داوران فدراسیون فوتبال ایرانه، پس زیاد هوچیگری کنید...!
  • شاهین از اهواز IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۰
    خیلی جالبه.در هر مسئله ای مربوط به پرسپولیس استقلالی ها فرصت نمیدن کسی نظر فوتبالی بده.یحیی گل محمدی یک پیشکسوت بزرگ و یک مربی بی همتا در ایران است و اگر کاری میکند یا حرفی میزند باید برای همه سند باشد. تمام خواسته هایش و نظراتش اگر اینهایی که شما نوشته اید باشد. کاملآ درست است و درویش با کارهای بچه گانه ای بخصوص در مورد تیم عربستانی و رونالدو، باید از تمام فوتبالی های ایران و بخصوص پرسپولیس عذرخواهی کند.
  • حجت حسنزاده US ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۰
    بدرک بذار بره مربی دلال پول پرست ما نمیخوایم
  • اتمسفر IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۰
    بازشروع شدقهروناز یحیی خاله بابا تو ناسلامتی مردی خجالت بکش هر روز قهر
  • احمد IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۰
    ولا دیگه طرفداران قرمزهادیگه پولی ندارن دوباره جمع کنن براین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی