نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟
ادبیات گل‌محمدی تکراری است/ واقعا از برند پرسپولیس و استقلال می‌شود پول درآورد؟
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

سرمربی پرسپولیس سوژه اصلی این روزهای فوتبال ماست و در بازگشت خبرسازش به تمرین مصاحبه‌ای جنجالی کرد که در آن نشانه‌های زیادی وجود داشت.

قصد تکرار گفته‌های یحیی گل‌محمدی را نداریم. جز به جز حرف‌های سرمربی پرسپولیس را شنیده‌اید و او هم تقریباً همه گفتنی‌ها را گفت.

حالا وقت تحلیل و آنالیز حرف‌های یحیی‌ست. او از هر دری صحبت کرده و در هر بخش تفسیرهای گوناگونی از منظورش شنیده‌اید که ممکن است درست یا غلط باشد. به هر حال این نظرات سرمربی پرسپولیس است و خودش مسئول آن اما...

فارغ از دعوا با افراد و اختلافات با هیئت مدیره و بحث بر سر پول، در حرف ‌های گل‌محمدی یک حقیقت تلخ تکرار شد. جایی که او دوباره شعار همیشگی «باید از برند پرسپولیس درآمدزایی کرد» را تکرار کرد. کاری نداریم که گل‌محمدی برای چه این حرف را زد و با چه کسانی مشکل دارد، مسئله استفاده از همین جمله است. آیا این جمله درست است؟ آیا می‌توان از برند استقلال و پرسپولیس درآمدزایی کرد؟

اگر درست است پس چرا در تمام این سال‌ها کسانی که با همین شعار و با تابلو «عضو اقتصادی» وارد هیئت مدیره دو باشگاه شدند به قول گل‌محمدی سر ماه دنبال حقوق خود هستند؟ مگر آنها نیامدند که از این برند درآمدزایی کنند؟ جمله‌ای که از تمام مدیران استقلال و پرسپولیس در این سال‌ها شنیده‌ایم را همین چند روز قبل «علی خطیر» تکرار کرد که قوانین اجازه نمی‌دهد این دو باشگاه درآمدزایی کنند. پس اگر فرض را بگذاریم که قوانین دست و پای مدیر این دو باشگاه را بسته‌اند، چرا یحیی گل‌محمدی که از نزدیک همه چیز را می‌داند دوباره این از این جمله نخ‌نما استفاده می‌کند؟

یا شاید واقعا امکان درآمدزایی هست؟ شاید تنها مدیرانی که برای این دو باشگاه انتخاب می‌شوند این توانایی را ندارند! به نظر می‌رسد در هر دو صورت باید یقه یک نفر را گرفت...

همه می‌دانیم که مدیران این دو باشگاه قبل از آمدن شعار درآمدزایی را می‌دهند و بعد از آمدن تنها مصاحبه می‌کنند که دولت چرا به رقبای ما پول می‌دهد و به ما نمی‌دهد! در واقع همان مدیریت هزینه که همه می‌دانیم یعنی چه! اگر چنین است پس چرا ادعای حرفه‌ای‌گری داریم؟ هر کدام ما هم روی این صندلی بنشیند بلد است پول خرج کند و با ستاره‌ها عکس بگیرد!

اما آیا واقعاً دولت باید پول بدهد یا خود مدیران باید پول دربیاورند؟ چرا همه تا وقتی بیرون هستند می‌گویند باید درآمدزایی شود اما تا به صندلی می‌رسند می‌گویند قوانین اجازه نمی‌دهد؟ بالاخره چه کسی راست می‌گوید، یحیی یا مدیران؟

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۷
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • میلاد IR ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    در شرایط فعلی اقتصادی مردم نمیشه از تبلیغات پولی درآورد . وقتی مردم حتی برای سیر کردن شکم خودشون و خانوادشون مشکل دارن یا از پس هزینه درمان و دارو برنمیان تبلیغ چه معنایی داره ؟ همین الان اگه ایرانسل و همراه اول اسپانسر پرسپولیس و استقلال نباشن چقدر ضرر میکنن ؟ جواب هیچی. چون همه مردم سیم کارت این دو شرکت رو دارن . برای درک بهتر شرایط اقتصادی و تبلیغات به راهرو مترو نگاه کنید که تا چند سال پیش پر از تابلوهای تبلیغاتی بود اما الان همه تابلو هاشون خالیه
  • فرامرز IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    در دنیا از فوتبال به عنوان صنعت فوتبال نام برده می شود به واسطه پول ساز بودنش حتما نویسنده این پست این اصطلاح به گوشش نخورده و صد درصد نمی داند در سال 2022 از قبل مارکتینگ فوتبال 3091/74 میلیون دلار کسب شده و امید می رود این درامد زایی به در سال 2028 به 4340/74 میلیون دلار برسد فوتبال ایران اگر سازوکار بین المللی را در پیش بگیرد می تواند با برند های پرسپولیس و استقلال به درآمد زایی کلان برسد .نویسنده محترم به جای این که همه ذهنیت خودش را معطوف به کری خواندن برای پرسپولیس بکند بهتر است بزرگتر بیندیشد و متوجه باشد این مشکل یعنی درآمد زا نبودن فوتبال ایران تنها محدود به پرسپولیس نیست متوجه تیم مورد علاقه اش یعنی استقلال هم هست و الگوی مدیریت به سپاهان محدود نمی شود که از شیر بیت المال بی دریغ خرج می کند.
  • زیگزاگ IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    غیر از بازیکنان و مربیان خارجی، در این فوتبال هیچ کس به تمام حق و حقوق خود نمیرسد. این رو گلمحمدی بهتر از ما میدونه. بالاخره هر کسی موقعی نازش خریدار داره از این روش برای دریافت حداکثری مطالبات و امتیاز استفاده میکنه. ایشون هم از قهر اول فصل بیرانوند درسهای بیشتری یاد گرفت.
  • اس اس سوبله چوبله IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    کل حرفهای یحیی گلمحمدی تکراری و بی سروته بوده و اصل ماجرا رو واقعا اون بزرگوار گفت که این جریان برای خاموش کردن حملات هواداران فوتبال پاک نسبت به فدراسیون و کمیته داوران بوده تا ماجرای بازی با گلگهر رو ماله کشی کنن
  • رضا IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    خوب شما بگید چرا باید فولاد سپاهان ..فولاد اهواز..گل گهروو به پول بیکران دولت وصل باشن این دوتا تیم نه ...بهد اینها رو خصوصی کنن بعد میفهمید درامد زایی چیه با پول همون تبلیغات دور زمین میشه هزینه این تیمها رو داد ..
  • دادا NL ۰۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
    به خدا تنها راه خاتمه ب این داستان‌ها خصوصی کردن باشگاهاست اگه پرسپولیس استقلال شخص بشه وبه اهلش سپرده شه الهلال و انصر و ...‌‌ هیچی نیستن در برابر ما ، واقعا کسایی رود اریم ک شیش ماه از نیوکمپ وبسازن وازمسی بهتر بیارن و آکادمی در حد لالیگا درست کنن واقعا چند سال دیگه باید طول بکشه و ما حسرت بخوریم والا بهترین ورزشگاه‌ها مربی یا بازیکنا رو میتونیم ب صف کنیم.در حد تیمای اروپایی واین برا دولت هم خوبه، ولی متاسفانه با این مدیریت ها وبرنامه ریزی وزرات وفدارسیونقول نیدم فوتبال هند ازما پیشه میگیره ، نه فقط فوتبال همه چی....‌،
  • دادا IR ۰۶:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
    جدا از تعصبات رنگی ، رفتن یحیی به ضرر پرسپولیس و فوتبال ایران ، نمی‌خوان یکی محبوب باشه ، چرا نباید آقای گل جهان تو این فوتبال جایگاهی داسته باشه، چرا بازیکن باعصب و خوبی مث وریا کنار گذاشته باشه،چرا استقلال نباید یه زمین تمرین داسته باشه، چرا تیمی ک چند سال پیاپی قهرمان لیگ و نایب قهرمان آسیا شده باید یه همچین وضعیتی داشته باشه ، چرا کشوری با این همه پتانسیل و ثروت وهواداران جند تا ورزشگاه در حد آبروریزی ایران نداره وخیلی چراهای مهم دیگه ، بعد گیر دادیم که توپ از بیرو ردشده یا نه، کبا چندبار دیدن از تی‌وی تشخیصش بازم مشکله ، هر چند به عنوان ی مرسپولیسی من میگم گلِ.....

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی