نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - ذوب آهن؟
حسن یزدانی همه تیم ملی کشتی نیست/ تیم ملی ملک شخصی‌ام نیست؛ تغییرات حق دبیر است
منبع: تسنیم
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

پژمان درستکار سرمربی تیم ملی کشتی آزاد گفت: من تیم ملی را ملک شخصی خود نمی‌دانم و حق رئیس فدراسیون است که تغییرات ایجاد کند.

پژمان درستکار سرمربی تیم ملی کشتی آزاد در نشست خبری ابتدا توضیحاتی درمورد حضورش در برنامه تلویزیونی پیش از نشست خبری که مورد انتقاد خبرنگاران قرار گرفته بود، ارائه کرد.

وی دلیل این اتفاق را چنین عنوان کرد: من از قبل وقت عمل جراحی پایم را در روز شنبه هفته آینده قرار داده بودم. یک سال قول داده بودم که در این برنامه شرکت کنم بنابراین به این برنامه رفتم.

درستکار درخصوص اینکه کادرفنی چقدر انتخاب وزن المپیکی کشتی گیران را مدیریت خواهد کرد، گفت: در مورد چرخه، اوزان غیرالمپیکی دست خود کشتی گیر هست که بخواهد تصمیم بگیرد درکدام وزن کشتی بگیرد.

وی در مورد اینکه آیا انتخاب زودهنگام کشتی‌گیری چون رحمان عموزاد در شکست او در بلگراد موثر بود؟ تاکید کرد: سال گذشته هم رحمان فروردین ماه انتخاب شد. شرایط نفرات با هم متفاوت است اما قطعا امسال هم در چرخه تغییرات داریم و تا ۱۰ روز آینده چرخه اعلام می‌شود.

درستکار در مورد اینکه گفته می‌شود آزادکاران به همه حریفان شاخص خود باختند، گفت: این حرف موج رسانه‌ای بود و کشتی‌گیران ما مثل امیرمحمد یزدانی، والی زاده حریفان خوبشان را بردند. ما چند کشتی را هم باختیم حتما چند جا اشکال داشتیم. قطعا بررسی می‌کنیم و سعی در اصلاح آن خواهیم کرد.

پژمان درستکار در مورد آنالیز کشتی حسن یزدانی و حریف آمریکایی‌اش تصریح کرد: عوامل روحی روانی در کشتی حسن یزدانی خیلی موثر است. هنوز حسن و تیلور با هم حریفند و مسائل آنالیزی را نباید ریز گفت. نظرات متفاوتی در مورد آن پوئن در سه دقیقه اول وجود دارد اما وقتی پوئن ابتدا به تو داده و بعد علیه تو می شود تاثیرگذار است. او ضرب خوردگی مزمن کتف هم داشت ولی نه ما ناامید می‌شویم و نه حسن. من تیم ملی را ملک شخصی خود نمی‌دانم و حق رئیس فدراسیون است که تغییرات ایجاد کند. در کنار تیم ملی هستم و از کادرم دفاع می کنم. من از زبان حسن یزدانی نشنیدم که بخواهد همت مسلمی را کنارش داشته باشد، شرایط تیم ملی هم متفاوت است.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد در مورد کامران قاسمپور و وزن المپیکی‌اش تصریح کرد: او باید خودش تصمیم بگیرد. چند روز پیش با او جلسه داشتم وزنش ۹۴.۵ کیلوست و تقریبا می‌تواند در ۹۷ کیلو کشتی بگیرد.

وی همچنین درخصوص حسن یزدانی و فشار روانی روی او عنوان کرد: حسن همیشه کشتی‌اش روز اول است و باختش در تیم تاثیر می‌گذارد. المپیک هم کشتی او روز اول است. حساسیت روی او را باید کم کنیم. او سردار تیم است اما همه تیم ملی نیست. اینطور مطرح نشود که مربی سازنده اش به اردو بیاید، بقیه هم فردا مربیان خودشان را می‌خواهندـ

درستکار درباره امیررضا معصومی گفت: او حتما مورد توجه فدراسیون و کادرفنی در یک سال گذشته بوده و در مسابقات متعدد شرکت کرده و یک سری اظهار نظرهای احساسی در مورد این سرمایه مطرح شد. اگر قرار است حقی را بگیرد در کشور خودش بگیرد. رفتن او منتفی است.

درستکار درباره انتقادی که از آمادگی بدنی کشتی‌گیران شد، اظهار داشت: من کی گفتم موج رسانه‌ای منجر به افت ما شد؟ به نظر شما نتیجه ما در بلگراد خوب بوده یا بد؟ قطعا نتیجه می‌توانست بهتر باشد. از اسلو تا اینجا، خوب است که من را با خودم قیاس می‌کنید. نتایج سه سال اخیر ما، تاریخی ترین نتیجه ما بوده، قطعا کادرفنی هم ایراد داشته که در مسابقات اخیر آنطور که می خواستیم نتیجه حاصل نشد. همه هم به شخص بنده برمی‌گردد.

حسن یزدانی همه تیم ملی کشتی نیست/ تیم ملی ملک شخصی‌ام نیست؛ تغییرات حق دبیر است

وی تصریح کرد: امتیاز تیمی آمریکایی‌ها هم افت کرده، ما چیزی به اسم شانس ورزشی داریم. این بهانه گیری نیست اما شانس ورزشی با ما یار نبود. در هر ۱۰ وزن قرعه ما بد بود. در داوری حسن یزدانی و رحمان عموزاد با موسکائف بحث دارم. هرچند رحمان را بی رحم می‌گویند اما بسیار بچه احساسی است. مثل اسلو که به او خبر بد دادند یا مقابل موسکائف امسال که اصرار به چلنج داشت. الان درموردش صحبت کردن راحت است اما اصرار به چلنج کرد برخلاف نظرمن و مربی‌اش و همین باعث شد موسکائف استراحت کند. گفت خودم ثانیه‌های آخر احتیاط کردم. اگر موسکائف را می‌برد قهرمان جهان می‌شد. منهای امیرعلی آذرپیرا که به خاطر شرایط وزن کم کردن و چیزی که خورده بود، به لحاظ بدنی برید، مشکل بدنی نداشتیم. هیچ نُرمی برای آماده سازی تیم در دسترس نبوده و هر چه بوده خودمان نوشتیم. ضرب خوردگی کامران هم در اردوی تیم ملی اتفاق نیفتاد و اسفند ماه در جویبار رخ داد.

سرمربی تیم ملی درباره اینکه رئیس فدراسیون چقدر در کادرفنی دخالت می کند، گفت: اصلا اینطور نیست. خدا می‌داند. او سوای ریاست، قهرمان المپیک است و با جان و دل توصیه فنی‌اش را می پذیریم دخالت اما اصلا، تا امروز هیچ دخالتی در چرخه اعزام ها و تمرینات ما نداشته، حتی او کشتی گیر صاحب سبک بود و به نظر من بهترین زیرگیر تاریخ کشتی ما بود و من گله کردم چرا پایت را عمل کردی و به ما کمک نکردی.

درستکار درخصوص نقش عیسی حاجی‌اف در تیم امسال تیم ملی کشتی آزاد گفت: من نمی دانم چرا عیسی حاجی اف اینقدر برجسته شده، دوستی بدون اینکه پولی بگیرد آمده کار کرده است. در روزهای آینده فیلم‌های مربوط به تمرین سر و گردن او را منتشر می‌کنم. تسابولوف اگر خوب نبود سوم جهان نمی‌شد و نزدیک ترین کشتی با سیداکوف را او گرفت. شاید یونس هم از تمرین کنار او یاد گرفت. در کشتی یونس با تسابولوف یک لحظه وی، یونس را گیر انداخت و او تمرکزش از بین رفت.

وی درمورد اینکه کشتی‌گیران ما اغلب به روس‌ها باختند، تاکید کرد: بالای ده کشور تک ستاره‌هایی دارند که لطمه می‌زنند. سالکازانوف چامیزو، تاج الدینوف، اینطور نیست رقابت فقط بین ما و روسیه و آمریکا باشد. ما ضعف‌های مان را می پذیریم، اگر حسن و زارع با روسیه می‌گرفتند چه می شد؟ قطعا با اختلاف بالا برنده بودیم. در مورد ۶۵ کیلو با اینکه این همه قهرمان خوب داشتیم همه کسانی که قهرمان شدند نتوانستند قهرمانی‌شان را تکرار کنند. نگرانی نباید باعث تضعیف روحیه کشتی گیران ما شود.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد خاطرنشان کرد: من هیچ وقت از نقد منصفانه ناراحت نشدم. اصلا تمرکزم را از دست نمی‌دهم، بیشتر هم نقد شدم تا تشویق. هرکسی نقد سازنده می‌کند که من احساس کنم درست است می‌پذیرم ولی گاهی تخریب است. وقتی می‌خواهیم چیزی را مورد سنجش قرار دهیم باید در طول تاریخ، نه دوره خاص بررسی شود.

وی تصریح کرد: در جام جهانی آمریکا که آذرماه سال گذشته شرکت کردیم و شرایط خاصی داشت. تنش بسیار زیادی بود، جعفر سمیعی که خودش کشتی گیر بوده، سالیان سال هم خارج از کشور زندگی می‌کند. چهار صبح دیدم در اتاقم را می زنند گفت من دارم می‌روم، بالای ۵۰ سال در کشتی بودم و هیچ وقت ندیدم هیچ سرمربی این قدر تحت فشار باشد. پشت ما باشید اگر تا المپیک بودیم که احساس کنیم کوه را پشت خود داریم.

درستکار در رابطه با چگونگی استفاده از مربیان سازنده در کادرفنی تیم ملی کشتی آزاد گفت: شرایط کشور ما با آمریکا و روسیه فرق دارد و شاید من هم بخواهم مربی سازنده کنار کشتی‌گیر باشد اما ایا چنین شرایطی را داریم؟ در مورد تقویت کادرفنی صحبت شد. اباذر اسلامی و آقاجانی سه سال است فینال جهانی را کچ می‌کنند و فدراسیون روی اینها سرمایه‌گذاری کرده است.

وی افزود: مربیگری مولفه‌های زیادی دارد، قهرمان باشد سلامت باشد، در اردو بماند، فنی و کچ قوی باشد حتما خوب است، آیا می‌شود از همه قهرمانان استفاده کرد. محمد بنا تاریخی‌ترین نتایج را گرفته و در کادرش خیرآبادی، نوربخش، قلاوند و... بودند، آیا اینها قهرمان جهان بودند؟ هیچ کدام حتی ملی‌پوش هم نبودند. احسان امینی ده قهرمان جهان و المپیک را برده، اباذر اسلامی هشت بار قهرمان کشور شده، اینها رویشان سرمایه گذاری شده و نباید به راحتی از آنها بگذریم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - ذوب آهن؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی