نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
اسطوره پرسپولیس از گلپا می‌گوید؛ هر دو هفته یک بار استاد را می‌دیدم/ از وقتی به آمریکا رفتم، دیدار من و گلپا طلسم شد/ نکونام و گل‌محمدی گول نخورند
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

ستاره فراموش نشدنی دهه‌های ۴۰ و ۵۰ پرسپولیس از رفاقت خودش با استاد اکبر گلپا می‌گوید.

استاد اکبر گلپایگانی معروف به گلپا یکی از اساتید مسلم موسیقی ایران چشم از جهان فروست. مردی که البته مورد احترام همه استقلالی‌ها هم بود و چند بار از علاقه خودش به پرسپولیس و به ویژه حسین کلانی به عنوان یک مهاجم تمام عیار حرف زده بود. همین مسئله موجب شد سراغ حسین آقای کلانی برویم و با این پیشکسوت ارزنده و با اخلاق پیرامون فوت استاد گلپا و سایر مسائل مرتبط با فوتبال ایران صحبت کنیم.

استاد گلپا چشم از جهان فروبست. مردی که قبل از فوتش بارها از علاقه خود به پرسپولیس و همچنین سبک بازی شما صحبت کرده بود.
ایشان واقعاً در عرصه موسیقی نظیر نداشت و یکی از اساتید بی‌بدیل آوازها و ترانه‌های ایرانی بود. البته جدا از بحث هنر، ایشان سابقه ورزشی هم داشت و قبل از ما فوتبال بازی می‌کرد. شاید کمتر کسی بداند که استاد گلپا بازیکن تیم دارایی بود و در مقاطعی با جناب غلامحسین نوریان به دوره‌های آموزش موسیقی می‌رفتند. واقعا جزو افرادی است که فقدانش جبران ناپذیر است برای من هم خیلی ارزشمند بود و نمی‌دانم چطوری این ضایعه را به خانواده‌اش تسلیت بگویم.

آخرین بار که ایشان را ملاقات کردید را به خاطر دارید؟
در دوران بازیگری و پس از آن تا قبل از اینکه به آمریکا بروم هر دو هفته یکبار استاد گلپارا ملاقات می‌کردم اما پس از عزیمت من به امریکا اتفاق عجیبی افتاد.

چه اتفاقی؟
همانطور که گفتم قبل از مسافرت به آمریکا هر دو هفته یا حداکثر هر سه هفته یک بار ایشان را می‌دیدم اما وقتی به امریکا رفتم دیگر امکان ملاقات با استاد گلپا برایم فراهم نشد. پس از مدت‌ها به ایران برگشتم اما دقیقاً همزمان با بازگشت من، استاد برای کارهای پزشکی یا ملاقات با فرزندش به اروپا رفته بود. چند بار دیگر هم این اتفاق تکرار شد یعنی وقتی من به ایران می‌آمدم ایشان در کشور حضور نداشتند و وقتی من از ایران می‌رفتم، ایشان برمی‌گشتند. یکی دو بار هم همزمان با همدیگر در ایران بودیم اما از بدشانسی، شرایط برای ملاقات فراهم نشد و روز شنبه خبر فوت او را شنیدم. جالب اینکه من و استاد گلپا بچه محل هم بودیم و هر دو در محله شمیران زندگی می‌کردیم.

یک مقدار از این ماجرا فاصله بگیریم و برسیم به داستان تقابل جواد نکونام و یحیی گل محمدی که سر و صدای زیادی به راه انداخته است.
نکونام و گل محمدی سال‌ها با هم در تیم ملی همبازی بودند و هنوز هم با یکدیگر رفیق هستند. اختلاف در خانواده ورزش گاهی پیش می‌آید همانطور که بعضی وقت‌ها می‌بینیم حتی دو برادر هم با هم دچار اختلاف نظر می‌شوند اما این مسائل گذراست. از طرف دیگر، فکر می‌کنم بعضی افراد که خارج از محیط ورزش هستند ماجرای سرمربیان استقلال و پرسپولیس را داغ کردند و به همین خاطر به هر دو مربی محترم توصیه می‌کنم که گول نخورند. این موارد تمام می‌شود و آنها دوباره یکدیگر را خواهند دید و شرایط مطلوب می‌شود.

و سوال آخر در مورد منصور پورحیدری. یکی از استقلالی‌هایی که با شما رفاقت فراوانی داشت و چهاردهم آبان ماه سالگرد درگذشت اوست.
منصور واقعاً یکی از رفقای فوتبالی خوب من بود. با هم در عین رقابت رفاقت هم داشتیم و این مسئله تا آخر عمر او ادامه پیدا کرد. منزلش نزدیک به ما بود و گاهی اوقات در کوچه یکدیگر را می‌دیدیم و برای هم دست بلند می‌کردیم. روحش شاد باشد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۵
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۳
  • امیر IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
    رقیب دوست داشتنی و محترم،اجازه بده به رسم قدیمیا صدات کنم،حسینعلی خان!زنده باشی و پایدار،هم شما و هم آقای دکتر زادمهر،چه حیف که همایون خان رفت و جعفر کاشانی و ابراهیم آشتیانی، چه مزه ای میداد فوتبال شما،حتی باختش،شاگردان ممتاز دکتر اکرامی و برومند،زنده باشی حسینعلی خان.
    • میلاد IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
      کاش خبرورزشی با امثال این بزرگان بیشتر مصاحبه انجام بده با شخصیت با ادب آدم لذت میبره خداوند منصور خان پورحیدری جعفرخان کاشانی و ناصر خان حجازی رو بیامرزه و رحمت کنه این روزها چقدر جای شما بزرگان در فوتبال بیمار این مملکت خالی
  • غضنفر FR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۵
    این مدیران امنیتی کارشان تفرقه و دو بهم زن هستند تا مردم سرگرم این و آن شوند و سر گرفتاریهای کشور نشوند .
  • ناشناس US ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۵
    مردانگی و جوانمردی فعلا جای خودشو به پول آنهم میلیاردیداده دیگه از مردی و جوانمردی خبری نیست
  • مهدی IR ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
    منهم هفته ای یکبار باهاش عصرانه میخوردم ولی متاسفانه دو ماه آمدم ایران و نتوانستم در لحظات آخر در خدمتش باشم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی