نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
لیونل مسی
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

اینترمیامی به مناسبت هشتمین توپ طلای مسی بازی دوستانه‌ای با نیویورک سیتی ترتیب داد و جشن بزرگی بر پا کرد.

لیونل مسی توپ طلا را بالای سر خود نگه داشت و آتش‌بازی‌ها آسمان را روشن کرده بودند. اینترمیامی یک بار دیگر در سال ۲۰۲۳ حضور بهترین بازیکن فوتبال در تیمش را جشن گرفت. این تیم در بازی دوستانه‌ای به مصاف نیویورک سیتی رفت تا هشتمین توپ طلای مسی را جشن بگیرد.

مسی در بازی حضور داشت اما تیمش ۲-۱ باخت. اما پبش از بازی، او در حالی که جام را در دست چپ خود حمل می‌کرد روی یک فرش طلایی که در سراسر زمین پهن شده بود به سمت میانه میدان رفت، مالکان اینترمیامی را در آغوش گرفت و در میان هیاهوی جمعیت حاضر در ورزشگاه جام را بلند کرد. مسی گفت: «زیباست که این لحظات را با شما به اشتراک می‌گذارم. مدت کوتاهی‌ست که اینجا هستم اما به نظر خیلی طولانی می‌رسد. از همه مردم میامی تشکر می‌کنم نه فقط از آنهایی که در ورزشگاه هستند. برای رفتاری که با من و خانواده‌ام دارید، شما باعث شدید احساس کنم در خانه هستم. من شک ندارم که سال آینده بسیار بهتر خواهد بود. ما تلاش می‌کنیم تا عناوین بیشتری کسب کنیم و امیدوارم که شما با من باشید.»

لیونل مسی

کمیسر MLS دان گاربر نیز صحبت کرد: «شما هواداران اینترمیامی بهترین بازیکن تاریخ را دارید. برنده هشتمین توپ طلا، مردی که به عنوان کاپیتان جام لیگ را برای شما به ارمغان آورد، از لئو برای باور به لیگ آمریکا و رونق به این لیگ تشکر می‌کنم.»

تاتا مارتینو سرمربی اینترمیامی اذعان داشت: «او ستاره اصلی این مسابقه است و ما می‌خواهیم به او بپیوندیم تا هشتمین توپ طلایش را جشن بگیریم. همچنین این فرصتی برای ماست تا رقابت کنیم. حتی اگر بازی دوستانه باشد برای مردم و هواداران فرصتی است که لئو و هم‌تیمی‌هایش را در زمین ببینند و با این فصل خداحافظی کنند.»

آرژانتین بازی‌های مقدماتی جام‌جهانی مقابل اروگوئه (در بوینس آیرس) در ۱۶ نوامبر و برزیل (در ریودوژانیرو) در ۲۱ نوامبر را در پیش دارد و به این ترتیب اسطوره آرژانتینی احتمالاً حداقل دو بار دیگر در سال ۲۰۲۳ بازی خواهد کرد. تیم اینترمیامی تمرینات خود برای فصل ۲۰۲۴ را در ژانویه آغاز خواهد کرد و فصل عادی MLS از اواخر فوریه آغاز خواهد شد.

این هفته از مارتینو پرسیده شد که چه چیزی هنوز به مسی انگیزه می‌دهد. او گفت سطح رقابتی که مسی در تمرین دارد بهترین پاسخ خواهد بود: «اگر تمریناتش را می‌دیدید، حتی لازم نبود این سؤال را بپرسید. بلافاصله منظور من را متوجه می‌شدید.»

لیونل مسی

در تمام ورزش‌ها اسطوره‌هایی وجود دارند که لقب بهترین در تاریخ را از آن خود می‌کنند. بسکتبال مایکل جردن یا لبرون جیمز را دارد. گلف تایگر وودز یا جک نیکلاس را دارد. تنیس مردان راجر فدرر، رافائل نادال یا نواک جوکوویچ دارد. در برخی از ورزش‌ها کار آسان‌تر است: نمی‌توان نادیده گرفت که سیمون بایلز در ژیمناستیک، مایکل فلپس در شنای مردان یا کتی لدکی در شنای زنان بهترین هستند.

با این حال، در فوتبال همچنان بحث زیادی در این مورد وجود دارد. اما هشت جایزه توپ طلا مطمئناً همه چیز را به مسی برمی‌گرداند.

در مورد این بحث، مهاجم اینترمیامی بنجامین کراماسکی ۱۸ ساله که هنوز دو ماهش هم نبود که مسی اولین گل رسمی خود برای بارسلونا را در سال ۲۰۰۵ به ثمر رساند، گفت: «به نظرم این بحث دیگر تمام شده. او این موضوع را در ۱۸ سال گذشته ثابت کرده، به نظرم او بهترین بازیکن جهان و تاریخ است. هنوز کسی بهتر از او ندیدم.»

بیشتر بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی