نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
چپ تیم ملی؛ از اتوبان ضعف تا باندپرواز اقتدار/ وقتی جناح چپ نقطه قوت شد
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

همیشه از سمت چپ تیم ملی و فاصله‌ای که با سمت راست داشت، انتقاد می‌شد و حالا امیر قلعه نویی این منطقه را تبدیل به نقطه قوت تیم ملی کرده است.

تیم ملی ما در طول تاریخ خود بیشتر راست رو بوده تا چپ رو، ما همیشه مدافعان راست و هافبک‌های راست درخشانی داشته‌ایم و بهترین خاطرات ما در عرصه بین‌المللی از این سمت رقم خورده است.

البته که در تمام دنیای فوتبال تعداد راست پاها بیشتر از چپ پاست. در فوتبال ما هم به طبع همین گونه است. ما در طول تاریخ ستاره‌های چپ استثنایی همچون «مجتبی محرمی» را داشته‌ایم که او هم راست پا بود! و البته تعدادشان زیاد نبوده و در عوض در سمت راست تا بخواهید اسطوره داریم.

طی سال‌های اخیر عملکرد «رامین رضاییان» آنقدر درخشان بوده که به طور طبیعی ضعف منطقه چپ بیشتر دیده شده است. رامین چند سر و گردن نه فقط از مدافعان و هافبک های راست دیگر بلکه از مدافعان و هافبک‌های چپ هم بالاتر است و درهر مسابقه آنقدر می‌درخشد که عملکرد آنها ضعیف جلوه می‌کند.

وقتی امیر قلعه نویی آمد به خوبی متوجه این ضعف بود و با جابجایی‌های مختلف در هر مسابقه سعی در پوشش این ضعف با استفاده از بضاعت موجود داشت و ببینید که حالا او این منطقه را تبدیل به نقطه قوت کرده است.

در بازی قبلی مقابل قطر که درست یک ماه قبل در روز ۲۵ مهر برگزار شد، «میلاد محمدی» دفاع چپ ما بود و دو پاس گل داد. یک ماه بعد در ۲۵ آبان امیر قلعه نویی در کنفرانس قبل بازی با بها دادن به تجربه احسان حاج صفی از او با این جملات تعریف کرد: «در فوتبال شناسنامه بازی نمی‌کند. حاج صفی ۳۳ ساله و همین حالا در لیگ اروپا مقابل مارسی بازی می‌کند. ما نمی‌توانیم از تجربه او چشم بپوشیم»

قلعه نویی به کاپیتانش بها داد و در مسابقه مقابل هنگ کنگ او را دفاع چپ گذاشت و ببینید که در همین مسابقه سه گل از چهار گل ما - همه گلهایی که در جریان بازی به ثمر رسید - هر سه از سمت چپ پایه گذاری شد.

گل اول بازی را سردار با پای چپ زد، با ارسال «محبی» با پای چپ از سمت چپ. گل دوم سردار از چپ با پاس «طارمی» و باز با پای چپ و گل طارمی هم از چپ با پای چپ! انگار ستاره‌های ما در این بازی قسم خورده بودند که فقط با یک پای خود بازی کنند!

گل چهارم هم که روی یک ضربه کاشته ایستگاهی به ثمر رسید و رامین رضاییان هنر و نبوغش را بار دیگر ثابت کرد. هر چقدر او می‌درخشد حالا خوشحالیم که می‌بینیم سمت چپ تیم ملی به چه توانمندی رسیده و محمد محبی جایگاه خود را در ترکیب تیم ملی تثبیت کرده است.

حالا فقط رضاییان و جهانبخش از سمت راست برای مهاجمان بی‌نظیر ما گلسازی نمی‌کنند، حاج صفی و محمد محبی هم در چپ هستنند و البته ذخیره‌هایی قابل اعتماد همچون برادران محمدی یا مهدی قائدی که می‌توانند گره از بازی باز کنند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • حميد کلاش IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
    چطور روتون ميشه اين درج کنيد محبي اخه بازيکن هست دروازه خالي رو نميتونه گل کنه تو ليگ روسيه هم ثابت کرده تو هر بازي 5تا موقيت داره خراب ميکنه مگه جلو کره ژاپن چقدر قرار هست موقيت داشته باشيم که اين خرابش کنه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی