تلخ‌ترین شکست تاریخ فوتبال ایران؛ حمله انگلیسی‌ها به ساختار دفاعی تیم ملی/ مصدومیت دروازه‌بان پرسپولیس، شوک به سنگربان استقلال!
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

تیم ملی فوتبال کشورمان ۳۰ آبان ماه ۱۴۰۱ تلخ‌ترین شکست خود در تمام ادوار جام جهانی را پذیرا شد.

تیم ملی فوتبال کشورمان مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را روز ۳۰ آبان ۱۴۰۱ با یک شکست فوق‌العاده تلخ استارت زد. شکستی که تلخ‌ترین ناکامی ایران در تمام تاریخ ادوار رقابت‌های جام جهانی تلقی می‌شود.

ملی پوشان کشورمان در حالی راهی جام جهانی قطر شدند که کارلوس کیروش کمتر از ۸۰ روز مانده به آغاز این مسابقات سرمربی تیم ملی شد و آمد تا برای سومین بار متوالی در جام‌های جهانی روی نیمکت کشورمان بنشیند. حضوری که البته با موفقیت همراه نشد و انتقادات زیادی را از او و فدراسیون فوتبال در پی داشت.

ما در آخرین روز آبان ماه سال گذشته اولین مسابقه خود در مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ را مقابل انگلیس برگزار کردیم؛ تیمی که با عنوان چهارمی دوره قبلی جام جهانی و البته تحت عنوان فینالیست آخرین دوره جام ملت‌های اروپا قدم به میدان گذاشته بود. اگرچه علیرضا بیرانوند دروازه‌بان فیکس پرسپولیس به عنوان سنگربان ثابت تیم ملی قدم به بازی با انگلیس گذاشت اما یک مصدومیت در همان دقایق آغازین کار تمام شیرازه‌ تاکتیکی ما را بر هم ریخت و شوک بزرگی به ایران وارد کرد. بیرانوند از زمین خارج شد و سیدحسین حسینی کاپیتان استقلال به عنوان جانشین او به میدان رفت. اشتباهات خط دفاعی از همان دقایق ابتدایی خودش را نشان داد و انگلیسی‌ها به گل رسیدند. ساختار تاکتیکی تیم ملی عملا با خوردن گل دوم در دقیقه ۴۳ بر هم ریخت و زمینه برای یک شکست فوق‌العاده سنگین فراهم شد. انگلیسی‌ها ۶ بار تور دروازه ایران را لرزاندند و تلخ‌ترین شکست ایران در تمام دوره‌های برگزارشده جام جهانی را رقم زدند.

این گل‌ها آن‌قدر تلخ بود که هیچ‌کس به دو گل مهدی طارمی توجهی نکرد و برای خود او هم این گل‌زنی جذابیتی نداشت. در نهایت با نتیجه ۶ بر ۲ بازی را به انگلیس باختیم تا جام جهانی۲۰۲۲ را با ناکامی استارت بزنیم و ۳۰ آبان ۱۴۰۱ به عنوان یک روز تلخ در فوتبال ایران ثبت شود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۷
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۶
  • اکابر بی سواد IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
    فکر کنید مدعی ترین آدم های تاریخ فوتبال ایران از تاج و کیروش گرفته تا یکایک بازیکنان؛ بابت بدترین نتیجه تاریخ ایران حواله واردات ماشین گرفتند و نفری 100 میلیارد سود کردند.
  • علی IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
    اون روز کی روش اشتباه کرد . بعد از مصدومیت بیرانوند باید یه فوروارد جای بیرانوند می فرستاد زمین . اگه یه فوروارد می رفت تو زمین در تعداد گل های خورده تفاوتی ایجاد نمیشد و نهایتا همون 6 تا رو می خوردیم چون 6 تا توپ اومد و همش هم رفت تو گل ولی امکانش بود در حمله موقعیتهای بهتری داشته باشیم
  • علی اکبر IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
    نقش خیانت ها و وطن فروشی های رسانه هایی مثل خبر ورزشی را هم ذکر می کردید
  • تیم قرقره سوار کاجی IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
    ۶ تایی شدن عجین شده با استقلالی‌ها.حسینی استقلالی بود ۶ تا خورد دسته جارو هم گذاشته بودن بهتر بود
  • ع ق QA ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
    تو اون بازی من رو سکوها بود با همه ایران اون شکست خفت بار که سید حسین حسینی مجیدی حسینی علی کریمی و روزبه چشمی مقصران مستقیم آن باخت بودند بنظر من همان بعد از بازی باید با کشتیبه ایران و مستقیما به کویر برای بیست سال تبعید فرستاده می شدند نه اینکه خطیر و ماجدی و مظلومی به اونها سکه و اجازه ورود خودرو بدهند هر خارجی بازی اینها را ببینه و از پاداشها خبردار بشه ما را نفرین می کنه
  • کاظم IR ۰۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    درروز۶تایید شدن ایران بازیکنان استقلال مقصرندچون ضعیف بازی کردند
  • کیروشی پور کثیف IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    تاج و کی‌روش مانند سرطانی بودند که زره زره جون فوتبال ایران را گرفتند و این هم شد نتیجه اش.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی