نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟
سه‌شنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰
۰ |
۰
کلوب| بارقه‌های اقتدار از ژنرال مقتدر!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

در روزهای فیفا دی به سر می‌بریم و تیم‌های ملی در اقصی نقاط دنیا، مشغول بازی‌های دوستانه و انتخابی تورنمنت‌های مختلف می‌باشند.

تیم ملی کشورمان در این فیفا دی، پس از برد برابر هنگ کنگ در اولین دیدار انتخابی مرحله اول جام جهانی 2026،عصر سه شنبه باید در دومین بازی خود، در تاشکند به مصاف ازبکستان برود.

پس از اتمام بازی برابر هنگ کنگ، اخباری مبنی بر محرومیت احمد نوراللهی از سوی فدراسیون فوتبال اعلام شد.

در پی بی انضباطی او، سرمربی تیم ملی که در رأس کادرفنی قرار دارد، او را از لیست خط زد و فرصت بازی و به میدان رفتن برای احمد نور، به راحتی از دست رفت.

نوراللهی با یک بی انضباطی بی دلیل و غیر موجه، خود را از حضور در تیم ملی محروم کرد. شاید یکی از سؤالاتی که ذهن اهالی فوتبال را به خود مشغول ساخته، چرایی رفتار نسنجیده احمد نور است؛ اینکه او با این سابقه و بازی کردن در لیگ امارات، اینطور بخواهد از دستورات قلعه‌نویی سرپیچی کند، جای تعجب دارد.

بدیهی است که اولین وظیفه بازیکن، در مهم‌ترین نوع آن، اطاعت از حرف‌های مربی است و او تشخیص می‌دهد که چه بازیکنی در ترکیب، قرار بگیرد و چه بازیکنی از روی سکو، کار را دنبال کند.

هرچند که به ژنرال هم انتقاداتی وارد است و قطعا او می‌توانست در بازی با هنگ کنگ، از مهره‌های جوان‌تر و با انگیزه‌تر استفاده کند و به جوانان، میدان و بها دهد.

به طور کلی، سرمربی باید اقتدار داشته باشد و مقتدر بودن خود را در عین صلابت، رفاقت و صمیمیت با بازیکنان، حفظ کند.

به هر روی قلعه‌نویی که بارقه‌هایی از اقتدار را درون خود داشت، نوراللهی را به لیست تیم ملی در بازی با ازبکستان، اضافه نکرد تا برای سایر بازیکنان، درس عبرتی باشد که سرمربی تیم ملی، با هیچ‌کسی شوخی ندارد.

در دوره‌های پیشین، دراگان اسکوچیچ، از این حیث ضربه بدی خورد؛ در واقع، به علت ناتوانی در کنترل جو رختکن و ایجاد چند دستگی، بازیکنان سرشناس تیم ملی با کودتای چند روزه، مرد کروات را خیلی آسان‌تر از چیزی که تصورش را می‌کردیم، از کار برکنار کردند. به عبارتی، بازیکنان در تمامی امور و حیطه کاری او، دخالت داشتند!

امیر بار دیگر نشان داد که هنوز با هیچ بازیکنی، بر سر چنین مسائلی تعارفی ندارد. همان طور که به آن شکل و شمایل، در بازی با هنگ کنگ، با عصبانی‌ترین حالت ممکن، به شجاع خلیل زاده، تلنگر زد، در بیرون زمین هم نوراللهی را تنبیه و جریمه کرد.

باید منتظر ماند و دید که نتیجه این سخت گیری‌ها، چه تاثیری بر روند تیم ملی تا جام ملت‌های آسیا خواهد گذاشت و آیا این اثرات، منفی خواهد بود یا مثبت.

معین احمدوند| باشگاه خبرنگاران آزاد

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی