نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟

نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟
جمعه ۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۵
۰ |
۰
کلوب| آقای گل باز هم از سپاهان می‌آید؟
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

با سپری شدن یازده هفته از لیگ برتر، جدول در حال شکل گیری است و شاید از همین حالا، بتوان حدس‌هایی در مورد آقای گل لیگ بیست و سوم زد.

تا به اینجای کار رضا اسدی از سپاهان با هفت گل، صدرنشین رقابت آقای گلی است؛ هرچند که فراموش نشود سپاهان دو بازی کمتر از رقبا دارد و اسدی می‌تواند در دو بازی معوقه تعداد گل‌های خود را بهبود ببخشد و فاصله بیشتری با رضا جعفری که با پنج گل، نزدیک ترین تعقیب کننده او محسوب می‌شود، ایجاد کند.

در سپاهان به جز رضا اسدی، آریا یوسفی با چهار و شهریار مغانلو با سه گل نیز در کورس گلزنان برتر هستند. طبیعی است که بهترین تیم لیگ بیست و سه از لحاظ هجومی، چنین مسلح وارد صحنه هر بازی شود. میانگین گلزنی این تیم به طور متوسط در هر دیدار، 2/2 گل است؛ یعنی شاگردان مورایس بیش از دو گل در هر بازی، به ثمر رسانده اند.

حال چنین فرصتی برای رضا اسدی پیش آمده تا بتواند برای اولین بار به عنوان آقای گلی دست پیدا کند. او فصل گذشته هم در تراکتور تا یک قدمی آقای گلی جلو آمد اما در هفته‌های پایانی، شهریار مغانلو، هم تیمی فعلی او، گوی سبقت را از اسدی ربود و مغانلو با سیزده گل توانست آقای گل لیگ بیست و دوم شود.

در فصل جاری، مغانلو به دلیل مصدومیت‌های گاه و بیگاه، نتوانسته موفقیت و درخشش فصل گذشته را تکرار کند و در عوض، رضا اسدی به خوبی جای خالی او را در خط حمله پر کرده تا نبود شهریار، احساس نشود.

رضا اسدی از ابتدای دوران فوتبالش، مهاجم نبود و پست اصلی او در تیم‌های سابق خود مثل: سایپا و پرسپولیس،‌هافبک دفاعی بود. نقطه آغاز تحول سبک بازی اسدی، به پاکو خمس ربط پیدا می‌کند؛ مربی اسپانیایی اسدی را یک خط جلوتر آورد و از او و محمد عباس زاده زوج بسیار خوبی در خط حمله تراکتور ساخت.

اسدی می‌تواند با رسیدن به آقای گلی، پنجمین بازیکن از سپاهان شود که این جایزه را از آن خود می‌کند؛ ادموند بزیک در لیگ دوم، عماد رضا در لیگ نهم، کی روش استنلی در لیگ هجدهم و سجاد شهباز زاده در لیگ بیستم، بازیکنانی بودند که در لیگ‌های پیشین موفق شدند با لباس سپاهان جایزه آقای گلی را به خود اختصاص دهند.

معین احمدوند|باشگاه خبرنگاران آزاد

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟

نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی