نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
۸ گزینه برای جانشینی اریک تن‌هاخ در منچستریونایتد/ از سرمربیان تازه و موفق در لیگ برتر تا سرمربی آلمان
منبع: Mirror
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

منچستریونایتد در ۱۰ بازی از ۲۲ بازی ابتدایی خود در این فصل شکست خورده و تردیدهای زیادی در مورد مربیگری تن‌هاخ به وجود آمده و نشریه میرِر گزینه‌های احتمالی برای جایگزینی سرمربی هلندی را بررسی کرده است.

نارضایتی در رختکن زیاد شده است، دفاع متزلزل است، هواداران گریه می‌کنند. همه اینها فقط به یک راه ختم می‌شوند: مربی باید اخراج شود!

ابتدا دیوید مویس آمد، سپس لوئی فان‌خال، ژوزه مورینیو و اوله‌گنار سولشائر، و حالا این اریک تن‌هاخ است که در میان شورش بازیکنان برای نجات شغل خود می‌جنگد. ۱۰ شکست در ۲۲ بازی رکورد بدی است که بدترین شروع آنها از فصل ۱۹۷۳-۱۹۷۴ را رقم زده است. با وجود این که شیاطین‌سرخ برد بزرگی مقابل چلسی با نتیجه ۲-۱ کسب کردند، اما بسیاری از رسانه‌ها اعتقاد دارند بدون شک اریک تن‌هاخ دیر یا زود اخراج خواهد شد.

بیایید گزینه‌هایی که احتمال بیشتری برای جانشینی او دارند را بررسی کنیم.

یولیان ناگلزمن

همانند یونایتد، تیم ملی آلمان نیز در یک بحران عمیق قرار دارد. وظیفه‌ای که به ناگلزمن پیش از یورو ۲۰۲۴ داده شده برای او بسیار مهم است به طوری که وقتی در سپتامبر به عنوان سرمربی تیم ملی آلمان منصوب شد، قراردادی به او دادند که فقط تا پایان تورنمنت یورو ۲۰۲۴ زمان دارد، به این معنی که ممکن است تابستان آینده مجددا بدون تیم بماند. این به شیاطین سرخ فرصتی می‌دهد تا مربی ۳۶ ساله را که پیش از این هدایت بایرن مونیخ را بر عهده داشت به خدمت بگیرد.

ناگلزمن در جوانی از یونایتد حمایت می‌کرد. او در سال ۲۰۲۰ قبل از دیدار با یونایتد در حالی که سرمربی لایپزیش بود، فاش کرد: «من بازی‌های زیادی در تئاتر رویاها و منچستریونایتد را از تلویزیون تماشا کردم. بایرن مونیخ در مقابل منچستریونایتد، به عنوان مثال، فینالی که اوله‌گنار سولشائر در آن گلزنی کرد. رایان گیگز بازی‌های بزرگ زیادی برای منچستریونایتد انجام داد، پل اسکولز، رود فن نیستلروی و بازیکنان دیگر. ۱۰ سال پیش زمانی که جوانتر بودم و فوتبال بازی می‌کردم تقریباً هر بازی منچستریونایتد را تماشا می‌کردم.»

یولیان ناگلزمن

گراهام پاتر

سرجیم رتکلیف که از هواداران مادام‌العمر منچستریونایتد است هفته آینده به طور رسمی وارد اولدترافورد خواهد شد و اولین کاری که خواهد کرد این است که دپارتمان متزلزل فوتبال یونایتد را بازسازی کند و تغییرات را با شخصی که در راس امور است آغاز خواهد کرد، درست مانند کاری که از زمان خرید باشگاه نیس فرانسه در سال ۲۰۱۹ پنج مرتبه انجام داد. گراهام پاتر کسی است که بارها برای انتقال به جنوب فرانسه مورد توجه قرار گرفته و مورد علاقه رتکلیف و شرکایش است. تاکتیک‌دان انگلیسی که به پرورش بازیکنان و اجرای سبکی روان در فوتبال شهرت دارد، از زمان اخراجش در آوریل استراحت کرده و پیشنهادات را رد کرده است. با این حال، مطمئناً پاتر آماده است تا شغل یونایتد را بپذیرد و ثابت کند که شکست او در تغییر سرنوشت چلسی تنها یک اتفاق در دوران حرفه‌ای اوست.

بیشتر بخوانید: انتخاب عجیب منچستریونایتد؛ گراهام پاتر جانشین اریک تن‌هاخ می‌شود؟

گراهام پاتر

مایکل کریک

کریک فصل گذشته میدلزبورو را به نیمه‌نهایی پلی‌آف هدایت کرد و پس از شروعی دشوار در این فصل، یکی از شیک‌ترین تیم‌های چمپیونشیپ را به شکوه بازگرداند. این مرد ۴۲ ساله با وجود شخصیت پخته و جالبی که به عنوان استاد خط میانی داشت، هم زیر نظر مورینیو و هم سولشائر کار کرد تا اینکه در نوامبر ۲۰۲۱ از اولدترافورد جدا شد. اگرچه عدم تجربه مربیگری او مانع بزرگی است، البته نه در یونایتد.

مایکل کریک

کایران مک‌کنا

در صحبت از اعضای کادر مربیگری مورینیو و سولشائر که در اولین پست‌های مربیگری خود درخشیده‌اند، مک‌کنا حتی بهتر از کریک کار کرده است. ایپسویچ پس از صعود از لیگ یک در فصل گذشته، در دسته دوم درخشید. این مربی ایرلندی متولد لندن پس از ۱۹ بازی در رده دوم جدول قرار گرفت و تنها با یک امتیاز از لستر پیشتاز عقب است. او مشتاق است تا اعتبار خود را حتی قبل از پیوستن به یونایتد افزایش دهد.

کایران مک‌کنا

آنگه پوستکوگلو

با اینکه منچستریونایتد مانند سابق قدرتمند نیست اما آنقدر اعتبار دارد که حتی پوستکوگلو هم سخت می‌تواند از این پیشنهاد شغلی چشم‌پوشی کند. سرمربی تاتنهام در طول ۶ ماه کار فوق‌العاده‌ای انجام داده و اسپرز را به یکی از مدعیان قهرمانی تبدیل کرده است. او توانایی خود را در تأثیرگذاری سریع بر روی گروهی از بازیکنان معمولی نشان داد و قهرمانی اسکاتلند را به سلتیک بازگرداند، و بعد تاتنهام را به یکی از بهترین تیم‌های اروپا تبدیل کرد.

آنگه پوستکوگلو

روبرتو دی‌زربی

اگر تاتنهام جذاب‌ترین تیم این فصل لیگ برتر باشد، فصل گذشته بدون شک برایتون اینطور بود. دی‌زربی پس از جایگزینی پاتر در سپتامبر ۲۰۲۲، مرغ‌های دریایی را به سطح دیگری رساند. حالا که برایتون یک تیم لیگ اروپاست تمام تلاش خود را می‌کند تا او را همچنان در هدایت تیم نگه دارد. دی‌زربی که مبتکر تاکتیکی با اشتیاق آتشین برای موفقیت است، همچنین در مورد کشف استعدادها در خارج از زمین نیز چیزهایی می‌داند.

روبرتو دی‌زربی

فرانچسکو فاریولی

جسورانه‌ترین انتخاب و کسی که قبلاً تحت رژیم رتکلیف آزمایش شده بود، تاکتیک‌دان نوظهور ایتالیایی، فاریولی است. شاگرد دی‌زربی که هنوز فقط ۳۴ سال دارد و در بنونتو و ساسولو تحت راهنمایی سرمربی برایتون مربیگری می‌کرد، نام خود را به عنوان مربی بزرگسالان در ترکیه بر سر زبان‌ها انداخت و در ژوئن هدایت نیس را بر عهده گرفت. از آن زمان فاریولی باشگاه تحت مالکیت رتکلیف را به ۸ پیروزی، ۵ تساوی و یک شکست در لیگ ۱ هدایت کرده و در حال حاضر پس از پاری‌سن‌ژرمن در رده دوم قرار دارد. فاریولی به خوبی با رتکلیف و مقامات نیس کار می‌کند و در مصاحبه اخیر خود فاش کرد: «اولین باری که باهم ملاقات کردیم احساسی که او به من منتقل کرد شبیه کسی بود که خیلی چیزها را می‌دانست. احساس می‌کردم کاملا من را می‌شناسد. واقعاً استقبال گرمی بود.»

فرانچسکو فاریولی

انتخاب فاریولی برای یونایتد هوشمندانه خواهد بود، اما آیا دیگر کسی نمانده که آنها بخواهند امتحان کنند؟ مربی ثابت شده لیگ برتر، پروفسور، قهرمان، اسطوره باشگاه. چطور است قبل از دیگران استعداد بزرگی را پیدا کنند؟

روبن آموریم

آموریم که به عنوان بازیکن سه بار با بنفیکا قهرمان لیگ پرتغال شد، پس از مصدومیت‌های زیاد که او را مجبور به بازنشستگی زودهنگام کرد، در سن ۳۲ سالگی به سراغ مربیگری رفت. ملی‌پوش سابق پرتغالی در سال ۲۰۲۱ پس از حضور کوتاهی در براگا که در آن جام لیگ را فتح کرد، اسپورتینگ لیسبون را به اولین قهرمانی بعد از ۱۹ سال رساند تا اولین فصل کامل خود را به موفقیتی چشمگیر تبدیل کند. اگرچه از آن زمان آنها دوم و چهارم شده‌اند، اما اسپورتینگ آموریم تاتنهام و آرسنال را در رقابت‌های اروپایی شکست داد. این مرد ۳۸ ساله که قبل از انتصاب تن‌هاخ به شیاطین سرخ لینک شده بود، ماه گذشته در مورد احتمال جانشینی او گفت: «من برای پایان فصل ایده‌هایی دارم اما الان نمی‌گویم. نمی‌خواهم در مورد این مسائل اظهار نظر کنم. منچستریونایتد با من تماسی نداشته است.»

بیشتر بخوانید:

روبن آموریم

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • م.ر. IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
    ما هم مربی خوب زیاد داریم‌که می‌تواند جانشین تن هاخ شود اولین آنها مربی سابق بارسلونا رضا عنایتی دومین آنها مربی بزرگ که شباهت کمی به گواردیولا دارد علی رضا منصوریان سومین آنها حمید درخشان و چهارمین و مهمترین گزینه امیر خان قلعه نویی تازه دستیاران خوبی هم می‌توانیم معرفی کنیم اول محمد نوری دوم‌ وحید قلیچ سوم مهدی فنونی زاده تازه مدیران اجرایی خوبی هم می‌شود معرفی کرد اول درویش دوم حجت کریمی سوم علی فتح الله زاده چهارم و مهمترین گزینه هم مهدی تاج تازه مجری های خوبی هم برای تلویزیون منچستر داریم محمد حسین میثاقی و محمد رضا احمدی و جواد خیابانی یک مدیر بسیار عالی هم برای این رسانه داریم که خیلی خوب در مدار است علی فروغی
    • Hb IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
      چقدر بامزه ای شما
  • بهراد IR ۰۶:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    میتونن براحتی هانسی فلیک رو بیارن.این مربی در باشگاه خیلی خوب کار میکنه.تا تیم ملی..یکی از مربیانی که ۶ گانه گرفته..پس معلوم الکی نگرفته.اینکارس..آلمانیا هم تو لیگ انگلیس جواب دادن...

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی