لیونل اسکالونی
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

لیونل اسکالونی سرمربی آرژانتین در مصاحبه‌ای اختصاصی با لاروس در مورد قهرمانی تیمش در جام‌جهانی قطر ۲۰۲۲ صحبت کرد.

۱۸ دسامبر (۲۷ آذر) سالگرد سومین قهرمانی آرژانتین در جام‌جهانی است و لیونل اسکالونی پس از دریافت جایزه تیم سال در مراسم جوایز ورزشی جهانی لاروس در سال  ۲۰۲۳ مصاحبه‌ای انجام داد. سرمربی آرژانتین در مورد قهرمانی فراموش‌نشدنی تیمش صحبت کرد و دیدگاه شخصی خود را در مورد لحظات تعیین‌کننده مسابقات و احساساتی که در طول فینال داشت ارائه کرد. اسکالونی و آرژانتین تابستان آینده از عنوان قهرمانی کوپا آمریکای ۲۰۲۱ دفاع خواهند کرد و به دنبال سه‌گانه قهرمانی خواهند بود. فینال قرار است در خانه اینترمیامی، ورزشگاه خانگی باشگاه مسی برگزار شود.

بسیاری به فینال جام‌جهانی ۲۰۲۲ به عنوان یکی از بهترین فینال‌های تاریخ اشاره می‌کنند. آن روز آرژانتین پس از تساوی ۳-۳ مقابل فرانسه در ضربات پنالتی با نتیجه ۴-۲ پیروز شد و اسکالونی با نگاهی به گذشته هر دو تیم را تحسین می‌کند: «یک مسابقه فراموش نشدنی. هم ابدی و هم تاریخی. برای همیشه در ذهن همه ما زنده خواهد ماند. هر دو تیم بدون اینکه فکر کنند که این فینال جام جهانی است بازی کردند، زیرا گاهی اوقات ترس غلبه می‌کند، اما این بازی کاملا برعکس بود. در آن زمان به این فکر نمی‌کردم که بازی چقدر خوب اجرا می‌شود یا چقدر از آن لذت می‌برم، فقط درگیر بازی بودم. اما فینال بسیار زیبایی بود که در یاد همه خواهد ماند.»

لیساندرو مارتینس مدافع نیز با لاروس  صحبت کرد و در مورد احساسش گفت: «با قهرمانی در جهان می‌توانید میلیون‌ها نفر را در کشورتان خوشحال کنید. کل کشور. و این چیزی بود که من را نیز واقعاً خوشحال کرد.»

اسکالونی در تایید حرفهای مارتینس در مورد بازگشت به آرژانتین با جام قهرمانی جهان گفت: «بی‌نظیر بود و توضیح دادنش دشوار است. فکر می‌کنم باید آن لحظات را زندگی کنید: احساس دیدن همه مردم، زمانی که اتوبوس خیلی آهسته از کنار آنها رد می‌شود، و دیدن چهره مردم تک به تک و تشکر از آنها.»

رسیدن به افتخار قهرمانی جهان برای اسکالونی و بازیکنانش ساده نبود، و شکست ۲-۱ مقابل عربستان سعودی در اولین بازی گروهی آنها دنیای فوتبال را شوکه کرد. اسکالونی گفت: «ما زیاد در مورد آن بازی صحبت نکردیم، زیرا بهتر بود این بازی را فراموش می‌کردیم و مهمتر از همه به این دلیل که یک بازی مهم مقابل مکزیک در پیش بود. فکر می‌کنم شاید ۱۰ ثانیه درباره آن صحبت کردیم و از این موضوع عبور کردیم. می‌دانستیم که ممکن است این اتفاق بیافتد. تیم مدت زیادی شکست نخورده بود و در نهایت احتمالا شکست می‌خوردیم، در بهترین یا در بدترین لحظه. ما یک بازی جام جهانی را باختیم، اما هنوز این فرصت را داشتیم که شرایط را تغییر دهیم.»

در نهایت اسکالونی در مورد رهبری لیونل مسی، بهترین ورزشکار جهان لاروس در سال ۲۰۲۳، و تاثیری که او بر اطرافیانش می‌گذارد صحبت کرد: «او به عنوان کاپیتان واقعا رهبر است و هم‌تیمی‌هایش را به پیش می‌برد. او همیشه به ما کمک کرده است، همیشه با ما عالی بوده و از مربیگری او خوشحالم.»

بیشتر بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • محمد IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    حالا تا ده سال توپ طلا میدن مسی چون ۲۰۲۲ قهرمان شدن بسه دیگه انقد تابلو نکنید این بچه رو گندشو در اوردین 😊😏

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی