نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
بازیکن ۹۰۰هزار دلاری حاضر است با ۲۰۰هزار دلار برگردد!/ زور سه نفربه صاف کردن تپه یک نفر نرسید
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

استقلال و استقلالی‌ها تا می‌آیند نفسی بکشند و از صدرنشینی تیمشان لذت ببرند برگی تازه از اشتباهات گذشته رو می‌شود و کام همه را تلخ می‌کند

رافائل سیلوا مدافع برزیلی استقلال که با خواست فرهاد مجیدی به این تیم آمد و در قهرمانی بدون شکست یکی از مهره‌های ثابت بود را به یاد می‌آورید؟ مرد برزیلی در شرایطی آمد که دو مدافع ثابت مجیدی یعنی «سیاوش یزدانی» و «محمد حسین مرادمند» برای خدمت سربازی احضار شدند و دست فرهاد خالی بود، این مرد برزیلی در آن شرایط گزینه مناسبی بود.

اما وقتی فرهاد فردای قهرمانی خداحافظی کرد و رفت، مشخص بود که یک مربی جدید باید بیاید و تیم باید با نظر او بسته شود اما مدیریت وقت استقلال چنین کاری نکرد! آنها به هر دلیل، مثلاً از سر حسن نیت و حفظ تیم قهرمان تا کم کردن مشکلات و نگرانی‌ها ناشی از رفتن سرمربی محبوب نزد هواداران، اقدام به تمدید قرارداد نفرات کردند که اشتباه بود، آن هم با رقم‌های عجیب و غریب!

در یک بازه زمانی یک ساله استقلال ۴ مدیرعامل به خود دید؛ از خود مصطفی آجورلو تا علی فتح‌الله‌زاده، حجت کریمی و علی خطیر، فتح‌الله‌زاده و کریمی زیر بار افزایش عجیب و غریب قراردادها تاب نیاورده و علی خطیر هم هنوز نتوانسته یک روز عادی در باشگاهش سپری کند.

طی این مدت قراردادهای زیادی رسانه‌ای شده دیگر همه فوتبالی‌ها از ماجرا خبر دارند. از بازیکن ذخیره‌ای که قرارداد چند صد میلیونی اش به ۹ میلیارد رسید تا بازیکن ربات پاره کرده که توسط هیچ کدام از مربیان ‌های اخیر به بازی گرفته نمی‌شد!

اما هر وقت استقلالی‌ها می‌آیند این خاطرات تلخ را فراموش کنند و از نمایش و نتایج تیمشان که با شایستگی در صدر جدول تکیه زده لذت ببرند، باز پرونده از این گذشته پر اشتباه رو می‌شود و مشکلات مدیریتی قبل یقه تیم فعلی را می‌گیرد!

همین چند ماه قبل بود که خبر شکایت رافائل سیلوا به فیفا رسید. او که قراردادش به ۹۰۰ هزار دلار افزایش یافته بود و مدیران بعد از آجرلو باید این پول را می‌دادند اما آنها مشکلاتی بزرگتر مثل استراماچونی را داشتند!

تعارف که نداریم، زور پول هیچ کدام از نفرات بعد آجرلو به صاف کردن این بدهی‌ها نرسید. آنها رفتند و استقلال ماند با کوهی از مشکلات اما این سوژه بحث ما نیست....

چند هفته قبل دوباره از سیلوا خبر آمد که او با توجه به اینکه بدون تیم مانده بدش نمی‌آید دوباره به استقلال برگردد!

به این موضوع هم همین اواخر پرداخته بودیم که چرا مربیان و بازیکنان خارجی که به فوتبال ما می‌آیند بعد از پایان قراردادشان دیگر جایی برای رفتن ندارند و در خانه می‌نشینند تا حق و حقوقشان را از فوتبال ما بگیرند! این هم سوژه الان نیست....

فقط به رقمی که سیلوا حاضر شده دوباره با آن برگردد و برای استقلال بازی کند نگاه کنید! رافائل سیلوا حاضر است با مبلغی حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار دلار به استقلال برگردد. همان رقمی که روز اول فرهاد مجیدی او را با این مبلغ استخدام کرد و قیمت واقعی این مدافع بود!

همه می‌دانیم که در دنیای فوتبال هر بازیکن و یا مربی قیمتی دارد که از آمادگی یا سوابق و کارنامه او می‌آید. اگر این بازیکن یا مربی بخواهد به کشوری دیگر برود، به صورت طبیعی باید عددی بیشتر دریافت کند. وقتی او می‌تواند در کشور خود کنار خانواده و در فرهنگی که با آن بزرگ شده پولی در بیاورد، باید عدد پیشنهادی لااقل دو یا سه برابر باشد تا ریسک رفتن به یک کشور جدید را قبول کند.

خیلی از بازیکنان با وجود داشتن توانمندی نمی‌توانند خود را با کشور جدید وفق بدهند. این ناکامی در کارنامه آنها ثبت می‌شود و از قیمت آنها کم می‌کند پس پولی که می‌گیرند باید کفاف این خسارت را هم بدهد.

همه این‌ها حقایقی انکارناپذیر است اما در ریاضی دو دوتا می‌شود چهارتا ! بازیکنی که بین ۵۰ تا ۱۰۰ هزار دلار دستمزد دارد در یک کشور خارجی نهایتاً بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار دلار دستمزد خواهد گرفت، نه ناگهان ۹۰۰ هزار دلار!

به سیلوا و به همه باید حق بدهیم که وقتی زیر قراردادی را امضا کرده‌اند به دنبال حق و حقوق خود باشند اما باید یقه مدیرانی را هم بگیریم که از کیسه بیت المال چنین اعداد عجیب و غریبی را بذل و بخشش می‌کنند!

در همین ارتباط بخوانید: بازیکن خارجی به استقلال چراغ سبز نشان داد

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • محمد IR ۰۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    به خدا فایده ای ندارد این همه بازی کن خوب یکی رو بخرید که ارزش داشته باشه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی