نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
اختلاف حساب جزئی بین پرداختی فیفا با دریافتی ما!/ ۳٬۷ میلیون دلار از پول فیفا چه شد؟
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

یکی از بزرگترین خطراتی که حاشیه برای هر فوتبالی دارد این است که مسائل مهم و خطرات واقعی زیر آوار حاشیه پنهان می‌شوند.

فوتبال ما از ابتدا غرق در حواشی بوده و چه بخواهیم و چه نخواهیم فوتبال دوستان ایرانی حاشیه را معمولاً به متن ترجیح می‌دهند. همین ریشه باعث بروز بسیاری مشکلات فوتبال ماست، اینکه رسانه‌ها و مدیران نیز مجبورند مطابق سلیقه و ذائقه عمومی وقت زیادی را برای حواشی بگذارند.

اما این عادت ما تغییری در حقیقت ایجاد نمی‌کند. حقیقت این است که اصل فوتبال متن آن است و حواشی چیزی جز ضرر ندارد. همین حالا می‌بینید تیم‌های ما به جای فوتبال بازی کردن بیشتر وقتشان را صرف حواشی می‌کنند و حال و روز امکانات و مدیریت و نمایش فنی فوتبال ما همین است.

اما گاهی حاشیه خیلی خطرناک‌تر می‌شود. وقتی که همه اذهان را به سمت خود معطوف و باعث شود حواسمان به یک مشکل بزرگ و خطرناک نباشد. مثلاً به همین خبر نگاه کنید که زیر آوار حواشی بعد از دربی اصلاً دیده نشد...

فیفا در گزارشی از پروژه «فوروارد» پرداختی خود به فدراسیون‌های عضو را اعلام کرده که سهم فدراسیون فوتبال ایران از این پروژه در بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۲ مبلغ ۹٬۹ میلیون دلار و دریافتی تاییدشده ایران ۷٬۷ میلیون دلار- حدود ۳۸۵ میلیارد تومان - است.

طبق اعلام فیفا که با استناد به گزارش فدراسیون فوتبال است از مبلغ فوق ۱٬۶ میلیون دلار به زیرساخت‌ها، ۱٬۳ میلیون دلار به سیاستگذاری، ۰٬۶ میلیون دلار به تجهیزات، ۰٬۵ میلیون دلار به هزینه‌های اجرایی، ۰٬۵ میلیون دلار به رقابت‌ها،‌ ۰٬۲ میلیون دلار به تیم‌های ملی، ۰٬۲ میلیون دلار به توسعه فوتبال و ۰٬۲ میلیون دلار به فوتبال زنان تخصیص داده شده است.

نکته این جاست که مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال، گفته بود تا مهرماه سال جاری چهار میلیون دلار از مبلغ فوق به حساب فدراسیون فوتبال واریز شده که حاکی از اختلافی ۳٬۷ میلیون دلاری است.

قدرت حاشیه را اینجا می‌توانید ببینید! وقتی مدیران فدراسیون فوتبال این همه منتقد دارند و در شرایط طبیعی کوچک‌ترین ابهام یا اتهام وسیله‌ای برای حمله به مسئولان فدراسیون است تمرکز روی حواشی کاری می‌کند که همان منتقدان هم به چنین خبر مهمی بی‌توجهی کنند!

در متن خود خبر همه چیز گفته شده، اینکه فیفا به شکل رسمی عددی را اعلام کرده و رئیس فدراسیون فوتبال هم به شکل رسمی عددی دیگر را می‌گوید. یک نفر پولی داده و یک نفر گرفته و هر دو عدد را اعلام کرده‌اند اما میان این دو عدد فاصله عجیب و غریبی وجود دارد.

البته که قطعاً مسئولان فدراسیون و آقای تاج توضیحی برای این اختلاف میلیون دلاری دارند اما بد نیست که آن را با مردم در میان بگذارند. اینکه این پول کجا هزینه شده و چرا آمار ارائه شده قبلی توسط رئیس فدراسیون با آمار فعلی که فیفا اعلام کرده مغایرت دارند؟

اصولاً در مدیریت شفاف اصلاً کار به اینجا نمی‌رسد. یعنی هرمدیر قبل از مرجع بالاتر خود ریز درآمدها و هزینه‌ها را در رسانه‌ها اعلام می‌کند و معمولا در فوتبال روز دنیا اگر اختلاف حسابی باشد پس از این مرحله و جایی است که یک مدعی پیدا شود.

اما اینجا وقتی ما قدم اول را برنمی‌داریم، باید صبر کنیم تا نهادی مثل فیفا گزارش سالانه‌اش را اعلام کند و آن وقت به سراغ مصاحبه‌های قبلی مسئولان فدراسیون برویم تا تازه برسیم به اصل سوال! وقتی هم که همه چیز شفاهی باشد اشتباه لپی هم هست!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۰
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۲
  • ناصر IR ۰۷:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    عجب تشابهی 3/7 میلیون دلار در فوتبال و3/7 میلیارد دلارچای دبش!
    • سنگ پا IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
      قیمت هر ست VAR و حق اشتراک یکساله ش برای یک ورزشگاه حدود ۵۰ هزار دلار قیمت داره . یعنی با ۵۰۰ هزار دلار از این پول میشد برای لیگ برتر VAR بیاریم . ردیف هزینه کرد هم، از ردیف های تجهیز، رقابت ، زیرساخت بود
    • همایون IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
      چه تشابه جالبی . رقم بدهی و جریمه های استقلال به مربیان و بازیکنان خارجیش مثل استراماچونی و شفر و .... در ۲ سال گذشته هم همینقدر بوده
  • لیگ و لنگ سوگلی IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    چه عجب.یکی پیدا شد که دلیل حاشیه های بی در و پیکر فوتبالو دقیق تر رصد کنه...و البته برای حاشیه سازی و تخریب،مثل همه این ده سال اخیر،استقلال را وارد حاشیه کردن..
  • صفورا SG ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    این رقم 3.7 میلیون دلار همان مبلغی نیست که با نامه جعلی استقلال که در آن قید شده است که فدراسیون فوتبال مسئولیت بدهی های استقلال را متقبل می شود ، از حساب فدراسیون برای پرداخت بدهی های استقلال پرداخت شده است ؟
  • العین IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    نمیشه گفت حاشیه بهتره بگیم دزدی اختلاس
  • حاج ۳لسچ IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    احتمالا صرف پول چایی "چای " دبش رفقا شده که البته نوش جونشون🤣🤣
  • ع ق QA ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    بابا این باند آبی و زرد فدراسیون ( تاج ساکت بهاروند مظلومی ماجدی و خطیر) هم دزدند هم جعال همه داستانهای پولهای فیفا سکه ها ویلموتس کی‌روش انتخابات‌ها و انتخاب ها و مربیان میلی را بررسی کنید آقای اژه ای سپاه عزیزز وارد شوید و این فساد را ریشه کن کنید
    • کمیته های سرخ IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
      والله آقای نبی که خودش هم عضوی از پیشکسوتان پرسپولیس هستن گفتن که بخشی از طلب تیم ملی رو برای پرسپویس گرفته اند
  • M56 IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    اگ ی روز کشتن آزاد بشه بگن هر کی رو میخاین بکشید من فقط فقط تاج رو میکشم اونم واسه اون حرفش ک گفتن تو جیبمه البته اینا همینجوری هم زنده زنده دارن ما رو میکشن

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی