نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
سه‌شنبه ۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۰
۰ |
۱
کمک هنگفت فیفا به فوتبال ایران
منبع: ورزش۳
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

بر اساس پروژه فیفا فوروارد، فدراسیون فوتبال می‌تواند پولی خوب را از فیفا دریافت کند و به توسعه فوتبال کمک کند.

فدراسیون جهانی فوتبال از سال ۲۰۱۸ طرحی را با نام «فیفا فوروارد» در نظر گرفت که بر اساس آن برای توسعه فوتبال در فدراسیون‌های مختلف مبلغی را به‌صورت سالیانه به آنها می‌دهد و از آنها می‌خواهد این پول را در راستای توسعه فوتبال در بخش پایه‌ها هزینه کنند.

این مبلغ که برای هر فدراسیون به‌صورت سالیانه نزدیک به یک میلیون دلار می‌شود، حالا در دسترس فدراسیون فوتبال ایران است و مسئولان در تلاش هستند تا از این مبلغ استفاده کنند.

علی تارقلی‌زاده سرپرست دپارتمان امور بین‌الملل فدراسیون فوتبال در توضیح این ماجرا گفت: «فدراسیون جهانی فوتبال در آخرین گزارش خود از پروژه فوروارد، هزینه‌های انجام شده در این پروژه در حد فاصل سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۲ را اعلام کرده است. از این مبلغ ۲۰ درصد به کنفدراسیون‌ها و ۸۰ درصد به فدراسیون‌ها (۲۱۱ فدراسیون) تخصیص داده شده که شامل ۱۶۰۰ پروژه بوده است.»

او افزود: «فیفا همچنین جزییات پرداختی‌ها به هر فدراسیون را به‌صورت شفاف اعلام کرده است. طی جلساتی که با رئیس فدراسیون داشتیم، با هم درباره طرح فوروارد فیفا صحبت کردیم. تمام تلاشمان را در این زمینه خواهیم کرد که از تمامی منابع در این‌باره استفاده کنیم. یک بخشی از برنامه این است که ببینیم چه مقدار امکانات، تجهیزات و بودجه برای عملیاتی کردن برنامه‌هایمان داریم. همچنین پروژه‌های فوروارد فیفا را می‌توانیم برای بخش تخصصی توسعه فوتبال نیز استفاده کنیم. در همین راستا روابط بین‌الملل فدراسیون برنامه عملیاتی و مکاتبات خود را با فیفا در این زمینه آغاز کرده است و در حال پیگیری امور هستیم.»

تارقلی زاده در پایان درباره همکاری خوب فیفا با فدراسیون فوتبال ایران گفت: «خوشبختانه طی جلساتی که رئیس فدراسیون با اینفانتینو داشته است، تمام بخش‌های فدراسیون جهانی فوتبال همکاری‌های لازم را با فدراسیون ایران در این زمینه اعلام کرده‌اند. بدون شک با این مبلغی که به فدراسیون فوتبال ایران تخصیص خواهد یافت، می‌توانیم برای رشد و پیشرفت فوتبال گام بزرگی برداریم.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی