نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
اتفاق مهم برای ستاره تیم ملی زیر آوار حواشی!/ تیم ملی و امیر بی‌دفاع شدند
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

آنقدر حجم حاشیه و قدرت این‌گونه اخبار زیاد است که یک مسئله مهم فنی در این فوتبال از یاد همه می‌رود.

تا بوده در فوتبال ما زور حاشیه‌ها از متن بیشتر بوده و دیگر تقریباً هیچکس نمی‌تواند جای این دو را با یکدیگر عوض کند. همه توجهات بیشتر به حواشی است و الحمدلله در این فوتبال روزی نیست که حاشیه مهمی نداشته باشیم!

اما این دلیل نمی‌شود که کارشناسان و اهل فن مسائل فنی مهم را زیر آوار حاشیه‌ها گم کنند. اگر فوتبال دوستان و مردم عادی به اخبار حاشیه‌ای توجه بیشتری داشته باشند، کارشناسان چنین حقی ندارند.

با زلزله ۸ ریشتری احکام کمیته استیناف، حالا همه مشغول صحبت و تحلیل پیرامون سقف هزینه‌ها و امتیازات بازگشته به سپاهان و پرسپولیس هستند. آنقدر که تقریباً یک خبر بسیار مهم از یاد همه رفت و فراموش شد...

باشگاه سپاهان در هفته چهاردهم با یک گل مغلوب آلومینیوم شد و در ۳ دقیقه آخر بازی ۳ اخراجی داد. آنها در بازی هفته بعد نمی‌توانند به تیمشان کمک کنند اما این همه تلفات سپاهان نبود، هادی محمدی و رامین رضاییان هم کارت زرد گرفتند و پس از آن خبر رسید که رامین به دلیل مصدومیت دو بازی بعدی تیمش را از دست داده است.

سپاهان تا نیم فصل دو بازی دیگر دارد و حالا از وجود آماده‌ترین ستاره‌اش محروم است. اما مصدومیت رامین تنها برای سپاهان مهم نیست، او در حال حاضر یکی از بهترین بازیکنان تیم ملی ماست و تا ۲۰ روز دیگر باید در جام ملت‌ها برای ایران بازی کند.

رامین یکی از فیکس‌ترین بازیکنان تیم ملی در سال‌های اخیر بوده و جانشینان او فاصله زیادی با کیفیتش دارند. نبودن رامین به تنهایی ضربه بدی بود، چه رسد به اینکه حال و اوضاع وضعیت دفاعی تیم ملی در آستانه جام ملت‌ها اصلاً خوب نیست.

تیم ملی ایران همیشه در بخش تهاجمی قوی‌تر از بخش دفاعی بوده اما فقط مواقعی به افتخار و جام رسیده که قدرت دفاعی داشته است. همین حالا ما در بخش تهاجمی با داشتن سردار و طارمی هیچ مشکلی نداریم و می‌توانیم دروازه هر حریفی را باز کنیم اما آیا می‌توانیم دروازه خود را هم بسته نگه داریم؟

علیرضا بیرانوند در یک سال اخیر سه بار به دلیل مصدومیت از زمین بیرون رفته و همین حالا هم از این مصدومیت‌های کهنه رنج می‌برد. در خط دفاعی مرتضی پورعلی گنجی مهره ثابت ما بود که ربات پاره کرد و جام ملت‌ها را از دست داد. جانشین او در همان بازی با قطر یعنی حسین کنعانی زادگان نیز در بدترین شرایط روحی عمر حرفه‌ای خود قرار دارد.

اینجا کاری به اینکه کی مقصر است نداریم اما همه قبول دارند که کنعانی زادگان در حاشیه داستان پاداش‌ها و حواله خودرو بیشترین آسیب را دید و از هر طرف مورد هجوم قرار گرفت. تا حدی که بازی این هفته پرسپولیس در لیگ برتر را هم از دست داد.

پس در قلب دفاع می‌ماند یک مجید حسینی و یک شجاع خلیل‌زاده که در شرایط طبیعی ذخیره پورعلی گنجی و کنعانی بودند. دفاع چپ هم تنها نقطه‌ای بود که امیر قلعه‌نویی هنوز به تصمیم نهایی نرسیده بود، اینکه احسان حاج صفی بازی کند یا میلاد محمدی؟

به عبارت دیگر از ۵ عنصر اصلی دفاعی تیم ملی تکلیف ۴ نفر مشخص بود که حالا یکی به شکل قطعی جام ملت‌ها را از دست داده و سه نفر دیگر با اما و اگر به این تورنمنت می‌رسند و تازه در آن حالت هم آمادگی ۱۰۰ درصدی ندارند!

و متاسفانه اتفاق به این مهمی زیر آوار حاشیه‌ها گم شد...

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • فرامرز IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    چرا در دفاع میانی امین حزباوی پور را فراموش کردید که باور دارم هم از شجاع مطمئن تر است چون ضعف او در سرعت را ندارد و هم مانند مجید حسینی دچار مصدومیت های مزمن نیست که هر آن می تواند دست مربی را خالی کند اطمینان به جوان ها باید از طرف مطبوعات و فضای مجازی به سر مربی که عادت دارد استعداد های جوان را با چماق تجربه بسوزاند تفهیم شود همین چند روز پیش کالوم اسکالن مدافع 18 ساله لیورپول بجای سیمیکاس با تجربه در بازی با وستهم در جام اتحادیه به میدان آمد و در همه شاخص ها هم از او بهتر بود وقتش نیست نکات مثبت را از فوتبال اروپا بیاموزیم و به استعداد های جوان خودمان بیشتر اطمینان کنیم؟به سنت های خوب باید عمل کرد اما یکی از سنت های بد ما ایرانی ها عدم اطمینان به جوانان است.
  • بهروز IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    در عجبم چرا یحیی رامین را ازدست داد؟
  • امیر IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    دوست عزیز کسی منکر توانمندی حزباوی و یا سامان فلاح نیست، اما اونها کمترین امادگی ذهنی رو برای ترکیب ثابت ندارن، شجاع حداقل ۵۰ بازی ملی داره ولی حزباوی ۲ تا بازی ملی نداره و هیچ تجربه ای برای دفاع در مقابل بازیکنان تاپ اسیا، اگر خدای نکرده اشتباه کنن اونها رو میسوزانیم در حالی که هم حزباوی و هم فلاح ایده ال هستن برای جام جهانی بعدی
  • آبادان RO ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    به هرحال باید اقای قلعه نویی ورود کند. دقت کنید درسته هم شجاع هم رامین و هم تا حدودی کنعانی به لحاظ فوتبالی با سابقه هستند اما این سه نفر هنوز در سنین جوانی به سر می برند. دقت کنیم سی سال اغاز سن جوانی است. پس طبیعی است که این بازیکنان با این شهرت وثروت دچار حاشیه و اشتباه شوند. امیدوارم هر سه شان با اقتدار به تیم ملی برگردند چون بهتر از آنها فعلا نداریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی