نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
برد راحت تراکتور و اشتباه بزرگ مربی صنعت نفت/ دیگر هیچ بازیکنی برای ویسی بازی نمی‌کند!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

با شکست دوباره صنعت نفت، استعفای عبدالله ویسی توسط هیئت مدیره باشگاه پذیرفته شد و او از آبادان رفت.

«عبدالله ویسی» نام کوچکی در این فوتبال نیست. او سابقه قهرمانی لیگ برتر با استقلال خوزستان را دارد و هدایت سپاهان را بر عهده داشته که می‌دانیم صندلی سرمربیگری اش را به هر کسی نمی‌دهد. ویسی همه جوره در این یک دهه توانایی‌های خود را ثابت کرده و فصل قبل نیز با رفتن به آبادان ریسک بزرگی کرد که در نهایت سربلند بیرون آمد.

فوتبال بدون تیم‌هایی مثل صنعت نفت کمبود بزرگی دارد، تیم‌هایی که هوادار دارند و نبض زندگی روزانه مردم در این شهرها به نتایج این تیم‌ها بسته است. آبادان در تاریخ فوتبال ایران ستاره‌های بزرگی را تحویل تیم ملی داده و مهد تکنیک و خلاقیت است. پس وقتی سال قبل عبدالله ویسی آمد و صنعت نفت را در لیگ نگه داشت، همه فوتبال خوشحال شدند و این خوشحالی را با حمایت از عبدالله ویسی نشان دادند. او در تابستان بارها خواستار بستن تیمی قدرتمند شد که شایسته نام آبادان و صنعت نفت باشد و همه  فوتبالی‌ها و رسانه‌ها نیز از او حمایت کردند. اما ببینید سرنوشت ویسی چه شد؟ با بازیکنانی که خودش آورده بود یک نیم فصل در خانه از رسیدن به پیروزی محروم ماند. ویسی بارها مقاومت کرد و سرانجام پذیرفت که صدای هواداران را شنیده و استعفا داد و بعد هم که برگشت گفت که فقط تا نیم فصل می‌ماند.

با مرور کارنامه عبدالله ویسی در این ماه‌ها در آبادان می‌توان به نتایج بزرگی رسید. حمله او به بازیکنان و نسبت دادن بی‌تفاوتی به آنها در این فوتبال بهای سنگینی دارد. بازیکن ابزار دست مربی است و مربی مسئول نتایج تیم، به خصوص تیمی که خودش بسته باشد. عبدالله ویسی اشتباه کرد که بازیکنان را مقابل مردم آبادان قرار داد و کاملاً طبیعی بود که از آن لحظه به بعد دیگر بازیکنان برای او بازی نخواهند کرد. نیازی نیست این کار را به گردن دشمنان یا رقبا بیندازیم، حتی اگر ویسی تیم جوانانش را هم مقابل تراکتور به زمین می‌فرستاد باز آنها هم برایش بازی نمی‌کردند! وقتی بازیکن ببیند که سرنوشت بزرگانش حملات عبدالله ویسی بوده معلوم است که دیگر به این مربی اعتماد نمی‌کند. بازیکنی که می‌داند ویسی رفتنی است اما او باید بماند و با سایر بازیکنان و مدیران همکاری کند!

ویسی با آن همه تجربه اشتباه بزرگی کرد و از همان جا مشخص بود که دیگر راهی برای ماندن در آبادان ندارد. او به آینده حرفه خودهم شلیک کرد و شاید تاوان این اشتباه را در تیم‌های بعدی هم بدهد، چرا که حالا بازیکنان سایر تیم‌ها هم کار سختی برای اعتماد کردن به او دارند تا مبادا به سرنوشت بازیکنان صنعت نفت دچار نشوند!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • علی فولادی IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
    اینقدر دقیق ودرست نوشته شده که دیگر جای حرفی باقی نمی ماند خدامیداند ما گفتیم هرگز نباید به تیم حمله میکرد اما ۰۰۰

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی