مورایس به رنگی که هرگز ندیدیم/ جنتلمن پرتغالی؛ از جملات حکیمانه تا لگد زدن به بطری و اخراج!/ سرمربی سپاهان تهدیدش را عملی کرد؟
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

با ادبیات یک مربی حرفه‌ای در دنیای فوتبال واضح‌تر از این نمی‌توان حرف زد. مورایس همان جا اعلام کرد که می‌رود و آنقدر حرفه‌ای بود که تیمش را برای بازی‌های باقی مانده وارد بحران نکند.

دو بازی روز دوشنبه در هفته پایانی نیم فصل نخست لیگ برتر برای کل فوتبال مهم بود. دو مدعی اصلی قهرمانی به میدان می‌آمدند و تکلیف صدر نشین نیم فصل را مشخص می‌کردند، چشم استقلال هم به این مسابقات بود. بعد از ظهر دوشنبه دو نتیجه عجیب به جا ماند؛ ابتدا سپاهان با تحمل سومین شکست متوالی در قزوین نتوانست استقلال را در صدر جدول بگیرد و سپس پرسپولیس در رفسنجان، برابر تیمی که پنج بازی آخرش را باخته بود، متوقف شد. در پایان هر دو مسابقه این جنجال و حاشیه بود که حرف اصلی را زد. مهم‌ترین حاشیه هم خبر استعفای دو سرمربی بود، یحیی گل محمدی که در کنفرانس مطبوعاتی اعلام استعفا کرد و ژوزه مورایس که به مدیران تیمش و بازی قبل در کنفرانس گفته بود.

مورایس را در قزوین به شکلی دیدیم که هرگز از او به یاد نداشتیم. مردی که همیشه لبخند به لب داشت، جملات حکیمانه می‌گفت، مردی که رفتار و گفتارش الگوی مناسب برای بقیه بود در نهایت عصبانیت به بطری‌ها لگد می‌زد! به فاصله چند دقیقه دو کارت زرد گرفت و اخراج شد. این مورایس را هرگز نه فقط در فوتبال ایران، بلکه در کل دوران مربیگری اش حتی کنار ژوزه مورینیو هم ندیده بودیم. اما ببینید در همین مدت کوتاه اخیر چه اتفاقاتی برای مرد پرتغالی افتاد که او را به اینجا رساند. او فصل قبل تیم را خودش نبسته بود اما تواناییش را اثبات کرد. این فصل تیمی بست که اگر تعطیلات لیگ و ماجرای کسب ۴ امتیاز رخ نمی‌داد شاید در پایان همین نیم فصل قهرمانی‌اش را مسجل کرده بود.

سپاهان تا جایی فقط پیروزی داشت، با بیشترین گل زده و حتی کسر ۴ امتیاز هم در روند این تیم خللی وارد نکرد. مساوی برابر نساجی و سپس شکست برابر آلومینیوم انگار تلنگری بود که کسی آن را جدی نگرفت اما ضربه کاری قبل از بازی معوقه با گل گهر وارد شد. ماجرای حکم استیناف و محرومیت ۶ بازیکن ساعاتی قبل از بازی و نداشتن بازیکن جانشین، مرد پرتغالی را وادار به آن مصاحبه کرد. اینکه هیچ کجای دنیا چنین تصمیماتی ندیده و باید برای زندگی شخصیش تصمیمی تازه بگیرد.

مورایس به رنگی که هرگز ندیدیم/ جنتلمن پرتغالی؛ از جملات حکیمانه تا لگد زدن به بطری و اخراج!/ سرمربی سپاهان تهدیدش را عملی کرد؟

با ادبیات یک مربی حرفه‌ای در دنیای فوتبال واضح‌تر از این نمی‌توان حرف زد! مورایس همان جا اعلام کرد که می‌رود و آنقدر حرفه‌ای بود که تیمش را برای بازی‌های باقی مانده وارد بحران نکند. سپاهان درگیر شکایت از داور بازی با آلومینیوم بود که با تیمی تکه پاره بازی معوقه را هم به گل گهر باخت، تا ساعاتی قبل از بازی این هفته برابر شمس آذر نیز نمی‌دانست که تکلیف شش بازیکن چه می‌شود.

در دنیای فوتبال مربیان یک ساعت قبل از بازی لاین آپ یا ترکیب اولیه را اعلام می‌کنند. در قزوین ترکیب اولیه سپاهان ۱۵ دقیقه مانده به شروع بازی اعلام شد، چون خود سرمربی هم نمی‌دانست از کدام بازیکنان می‌تواند استفاده کند! سپاهان مدافع نداشت، از کاوه رضایی، هادی محمدی و احسان پهلوان هم نتوانست استفاده کند که حداقل محمدی را در این بازی خیلی لازم داشت. بدون رامین رضاییان تنها در دفاع ضربه نمی‌خورد، او اصلی‌ترین اهرم تیم در حملات است و دیدیم که بدون رامین سپاهان عملاً بالی برای پرواز نداشت.

آن جنجال شروع نیمه دوم و وقفه در بازی بخاطر جو ورزشگاه و در نهایت هم آن گل مردود اعلام شده که منجر به جنجال‌های پایان مسابقه شد. گلی که حداقل سپاهانی‌ها معتقد بودند به سلامت به ثمر رسیده و حالا داوری‌ها را مقصر از دست دادن ۹ امتیاز در سه بازی اخیر می‌دانند. مقصر هر کس و هرچه که باشد، سپاهان این ۹ امتیاز را از دست داده و قهرمانی نیم فصل را هم به استقلال واگذار کرد. وقتی همه این‌ها را کنار هم بگذاریم شاید دلیل تصمیم مورایس را بتوان درک کرد، مدیرعامل سپاهان از قول او گفت: «من کارهای درون زمین را بلدم و نمی‌توانم با فضای بیرون زمین بجنگم» و  تحمل این همه فشار کار هر کسی نیست.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۲
  • ناشناس IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
    حق با آقای مورایسه ، با آنکه هوادار سپاهان نبودم اما از دیدن بازیهاش اونایی که از قاپ تلویزیون می دیدیم لذت می بردم زیبا و روان بازی می کردن و از همه بیشتر از رفتار و صحبت ها ی مورایس لذت می بردیم حرفه ای و ادبیاتی که بکار می برد اما لیگ ما لیاقت ایشون رو نداشت به مرز جنونش رساندن بدون ۶ بازیکن و کلی مصدوم و ...در مقابل گل گهر اونم زمانی که تو شهر اونا بودن بهشون اعلام کردن که نباید از شش بازیکن استفاده کنی و بازی مقابل شمس آذر هم گلشون رو مردود کردن و سایر ماجرا ها هر چن بازی دیروز بهترین بازی بود که تو لیگ دیدیم شمس آذر هم سرمربی بدون ادعائی داره هم بازیکنانی که از جون و دل بازی می کنن و دنبال ادا و اطوار و بهانه نیستن اما سپاهان هم عالی بودن اما استرسی بهشون دادن که ازشون پیدا بود واقعا انسان ناراحت میشه که چرا یه سری به این شکل با روح و روان دیگران بازی می کنن اگر وار بود اون صحنه ها بررسی میشد و اینهمه به تیم ها فشار نمی اومد
    • عدالت خواه IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
      ۳ بازی نیمشو سلاخی کردن و خودشو اخراج تا طفل صغیر حکومت رو قهرمان کنن . دیگه چه انتظاری ازش داشتین
  • استقلال قهرمان خدا نگهدار تو ...... IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
    این آدم فصل پیش به ساپینتو و رفتاری که در این فوتبال باهاش میشد با نگاهی تمسخر آمیز و عاقل اندر سفیه برخورد میکرد اما خودش رو ببین به چه روزی انداختن ، البته این سه باخت متوالی سپاهان نشان از پوشالی بودن این تیم بوده و فکر میکردند که با پول و مورایس همه چی درست میشه اما اینجا ایران است
  • جهان PL ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
    روزی که سپاهان قانون را به سخره گرفته بود و با نیازمند قرارداد صد و پنج میلیاردی می بست و نود میلیارد مبلغ قرارداد را برای سال دوم می گذاشت تا قانون را دور بزند،وقتی هزار میلیارد هزینه تیم بستن کردند در حالیکه به تیم تاج اعلام کردند تا قراردادها اصلاح نشود اجازه ثبت قرارداد بلانکو را نخواهد داشت، در حالیکه تاج مجبور است به خاطر قوانین بورسی تمام مخارج خود را رسماً اعلام کند سپاهان هرطور که خواست پول خرج کرد و هیچکس متوجه نشد این پولها از کجا می آید باید فکر این روزها می بود که تخلف از قانون و دور زدن آن تبعاتی خواهد داشت و این اتفاقات ثمره قانون شکنی خودشان بود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی