نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟
افشاگری مغز متفکر گل‌محمدی در پرسپولیس؛ یحیی یک لیست کامل برای جذب بازیکن به باشگاه داد/ تبعیض و قانون سقف قرارداد یارگیری را سخت کرد
منبع: ورزش۳
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

مهرداد خانبان آنالیزور پرسپولیس درباره شرایط این تیم می‌گوید: شرایط امسال  با توجه به مسائل سقف بودجه و تبعیض‌ها و یارگیری ناقص خیلی سخت‌تر بود ولی هیچ زمان تصور نمی‌کردم بعد از هر بازی با این حجم از واکنش منفی مواجه بشیم.

جدایی یحیی گل‌محمدی، آینده نیمکت سرخ‌پوشان را در شرایطی کاملا مبهم قرار داده است. با این حال سرخ‌پوشان با کادرفنی سابق خود منهای سرمربی، از دوشنبه کار را استارت می‌زنند تا کادر و سرمربی جدید به تهران برسند و کار را در دست بگیرند. در تمام این سال‌ها مهرداد خانبان، آنالیزور سابق تیم ملی، عضو و همراه همیشگی کادر سرخ‌پوشان بوده است. او که در دوران گابریل کالدرون هم وظیفه آنالیز را بر عهده داشت، به کم و کیف ماجرای جدایی گل‌محمدی و مسئله جانشینی پرداخته است.

بخش هایی از این مصاحبه را در ادامه می‌خوانید:

*آقا یحیی اصرار داشتند تا زمان نیاز باشگاه و آمدن کادر جدید، کلیه افراد خارجی و ایرانی کادر به کار ادامه بدهند تا تیم از برنامه و شرایط فنی عقب نماند.  

*با توجه به شرایط و مشکلات موجود، جدایی قابل پیش‌بینی بود. آقا یحیی دلایل منطقی‌ای داشتند و امیدی به رفع مشکلات نداشتند.

*درخواست‌های آقا یحیی همگی در جهت حفظ منافع تیم، بچه‌ها و هواداران بود و آقا یحیی توقعاتی جهت تقویت و رفع مشکلات تیم داشتند. یک لیست کاملا منطقی و قابل دسترس برای نقل و انتقالات نیم فصل در اختیار باشگاه گذاشتند و برنامه‌های خوبی داشتند.

*مشورتی نگرفتند. شنیدم آقای درویش گفتند با کمک کمیته فنی در حال پیگیری هستند. البته من نمی‌دانم چه کسانی عضو این کمیته هستند و در پنج فصلی که در خدمت پرسپولیس هستم اطلاعاتی در این مورد نداشتم. امیدوارم باشگاه موفق به اجابت خواسته هواداران که آمدن مربی بزرگ خارجی است، شود.  

*میل به پیروزی، حفظ توپ و ایجاد موقعیت بالا و ساختار دفاعی مناسب، به‌خصوص در فصول گذشته، از ویژگی‌های بارز تیم آقا یحیی بود.

*همیشه تکرار قهرمانی خیلی سخت است. شرایط امسال با توجه به مسائل سقف بودجه و تبعیض‌ها و یارگیری ناقص خیلی سخت‌تر بود ولی هیچ زمان تصور نمی‌کردم بعد از هر بازی با این حجم از واکنش منفی مواجه بشیم. چه‌بسا اگر این واکنش‌ها نبود، با تمرکز روی کار می‌توانستیم امتیازهای بیشتری هم داشته باشیم.

*در بازی آخر برای تعویض از بین ۹ بازیکنی که روی نیمکت بودند، فقط دو عنصر تهاجمی داشتیم؛ محمد عمری و میلاد سورگی. فرض کنید اگر در بازی با الدحیل، فقط همین یک بازی، مهاجم تخصصی دیگری کنار شهاب داشتیم، از بین ۱۱-۱۲ موقعیتی که ایجاد کردیم، فقط یک گل بیشتر می‌زدیم و الان تیم در مرحله بعدی لیگ قهرمانان آسیا حضور داشت. البته بدشانسی هم یک از عوامل نتیجه نگرفتن در این بازی بود.

*من در سه دوره در پرسپولیس حضور داشت. در فصل ۸۶-۸۷ با سه سرمربی کار کردم، فصل ۹۱-۹۲ با آقا یحیی در پرسپولیس بودم و در پنج فصل اخیر هم با کالدرون و آقا یحیی بودم. خدا را شکر افتخارات و تجربیات زیادی را با پرسپولیس کسب کردم. به عنوان عضوی از تیم فنی آقا یحیی تمایلی به ادامه کار نداشتیم و تنها با درخواست ایشان فعلا و تا زمان نیاز در خدمت تیم هستیم.

بیشتر بخوانید: آخرین خواسته یحیی از باشگاه پرسپولیس/ درویش راضی نشد!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۶
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۳
  • عدالت IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    آقای جانبان میفرماید که در بازی با الدحیل فقط دوتا مهاج داشتیم اگه یک مهاجم دیگه کنار شهاب داشتیم برنده میشدیم ، عزیز برادر همه حرف هواداران هم همینه که چرا در بازی با الدحیل با یک مهاجم بازی کردین چرا هردو رو همزمان به زمین نفرستادین ، چرا مهدی عبدی و سیامک نعمتی که میتونست بعنوان مهاجم سرعتی هم بازی کنه رو رد کردین
  • 🚴‍♂️🚴‍♂️🚴‍♂️ IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    یکی از ایرادات یحیی به کارگیری امثال تو بود. تو که مثلا آنالیزوری رو چه حسابی میگی میل به پیروزی، حفظ توپ و ایجاد موقعیت بالا و ساختار دفاعی مناسب از ویژگیهای بارز تیم آقا یحیی بود!! نگو منظورت از حفظ توپ بازی رو به عقب اون دو تا (سرلک و ریگی) با مدافعاست که کفرمون حسابی در میاد. از کدوم میل به پیروزی حرف میزنی؟! پس چرا ما چیزی نمیدیدم. یه گل میزدیم و میرفتیم تو لاک دفاعی. چند تا گل آفساید هم که زدیم و با اشتباهات داوری بردیم. از کدوم ساختار دفاعی مناسب حرف میزنی؟! مدافعا اصلا نمیتونستن سر بزنن و راحت دریبل میخوردن یا پنالتی میدادن. یکی از نقاط ضعف ما جنابعالی بودی. تو اگه آنالیزور بودی بازی پراشتباه ترابی و اسماعیلی‌فر و نعمتی، هنانوف و حتی گولسیانی رو اصلاح میکردی. تمام دفع توپهای گولسیانی و هنانوف جایی میرفت که یه بازیکن حریف اونجا بود و موج جدید حمله رو شکل میداد. بارها این چیزا رو گفتیم و نشنیدید. خدایی شما بازی تیمو میدیدین و آنالیز میکردین اصلا؟! ترابی رو چه حسابی این همه توپ لو میداد و برگشت به عقب نداشت؟! با دانیال چیکار کردین که دیگه جرات دریبل زدن نداشت؟! و... .
  • بهروز سلیمانی US ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    بدرود کابوس شبهای استقلال راحت بخوابید یحیی رفت .. از ۲۳ دی ۱۳۹۸ تا ۱۸ دی ۱۴۰۲ سپاسگزاریم که زیر سرخ‌ترین درفش عالم هستی ماندی و برایش جنگیدی آقای مربی خدا به همراهت فقط تعدادی هوادارنما علیه تو بودن اما ما هواداران واقعی پرسپولیس دعایمان پشت سرت هست خداوند بهت توفیق بده
    • نریمان US ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
      جوک سال. یک تاجی بود و درذبرابرش. لنگ. وزارت. فدراسیون. کمیته داوران.... حکومتی بس کن
  • محمد لنگی سوز IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    سلطان قهر از لنگپولیس رفت
  • محسن IR ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    من باورم نمیشه این اقا داره راجع به پرسپولیس حرف میزنه خیلی خوشحالم این کادر و یحیی رفتند. شانس یک واژه مسخره برای ادم های بازنده هست. بازی پرسپولیس کسل کننده بود تیم تاکتیک خاصی نداشت تیم پلن بی تاکتیکی نداشت. متاسفانه یحیی مالکیت توپ رو با پاس رو به عقب به دروازه بان و پاسکاری روی خط دفاع اشتباه گرفته البته دفاع های ما قابلیت بازیسازی از دفاع رو نداشتند و کار بیهوده ای بود. زوج گولسیانی و کنعانی به شدت کند بودند و در افساید گیری و ضد حملات حریف و عمق دفاع مشکل داشتند. تیم روی شوت و ارسال از جناحین و ضربات ایستگاهی برنامه مشخصی نداشت و پیشرفتی در این نوع حملات دیده نمیشد. با این همه هافبک خلاق موقعیت سازی در هر بازی زیر یک بود قطعا اگه سه تا مهاجم تاپ هم داشتیم وقتی موقعیتی ساخته نشه توقع گل هم نباید داشته باشیم. با تاکتیک اشتباه یحیی بازیکنان در افت بودند و تیم اصلا شاداب نبود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی