نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
فدراسیون فوتبال از موضعش کوتاه آمد؟/ قانون سقف قرارداد در آستانه تغییر!
منبع: تسنیم
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

سازمان لیگ طی هفته اخیر با ارسال نامه‌ای به باشگاه‌ها خواستار دریافت پیشنهادات درباره موضوع سقف بودجه شد.

از ابتدای فصل بیست‌وسوم لیگ برتر قانون سقف بودجه باشگاه‌های لیگ برتری و لیگ دسته اول فوتبال به اجرا درآمد و اجرای این قانون با نقد و بررسی‌های زیادی همراه شد.

این انتقادات شامل دو بخش حقوقی و اقتصادی بود و در عین حال مسئولان اجرای قانون مذکور پذیرفتند که چون انسان‌ها در وضع این قانون دخیل بودند قطعاً کارشان بدون عیب و ایراد نبوده است و بنابراین در سال‌های آتی امکان ویرایش در این قانون وجود دارد.

بررسی‌ها حاکی از آن است که هفته گذشته، سازمان لیگ با ارسال نامه‌ای به باشگاه‌های لیگ برتری، خواهان دریافت پیشنهادات آنها برای اجرای هر چه بهتر قانون سقف بودجه در سال آتی شده است.  با توجه به مشکلات مالی که گریبانگیر اکثریت تیم‌های لیگ برتری است، بعید به نظر می‌رسد حدود ۱۰ تیم لیگ برتری در مورد بحث بودجه انتقادی داشته باشند. 

احتمالاً تیم‌های ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا و چند تیمی که توانایی صرف بودجه بیشتری دارند، در مورد راهکارهای افزایش سقف بودجه درخواست‌هایی داشته باشند. از آنجایی که این تیم‌ها مقابل نمایندگان متمول حوزه خلیج فارس قرار می‌گیرند، معتقدند نباید مانعی مقابل‌شان قرار داشته باشد. در فصل اخیر سقف بودجه تیم‌های ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا ۴۰۰ میلیارد تومان و حداکثر بودجه باشگاه‌های لیگ برتری ۳۲۵ میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود.

با وجود اصرار مسئولان فدراسیون، بعضی اهالی فوتبال معتقدند قانون سقف بودجه سال آینده اجرا نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: ویدیو| مهدی تاج از سال ۸۶ چه‌قدر از فدراسیون حقوق گرفته؟/ لبخند روی صورت کامران نجف‌زاده خشک شد!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • سنگ پا IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    خدمت جناب استادامیرعباس خان واسعی زاده که مطالبش با توجه به اصول فنی و علمی و تاریخی ورزشی نوشته میشه باید عرض کنم . برای اثبات نادان بودن و عدم شایستگی مسئولین و مدیران ما همین بس که یک قانون و بنام سقف بودجه گذاشتن که کلا ۱۰ خط هم نبود و میخواستن باهاش همه شرایط پیش بینی شده و نشده رو کنترل کنند و نتیجه شد این الان گیر کردن چه کنند و چجوری از پرسشگری باشگاه ها و هواداران و رسانه ها فرار کنند برای همین الان از باشگاه ها نظر خواستن ، کدوم مدیر و معاون و مربی باشگاه در ایران دارای تحصیلات و سابقه بازاریابی و تجارت بخصوص از نوع ورزشیه ویا تحقیقی در این زمینه کرده، اینجور کارها نیاز به یک تیم ۴۰ ۵۰ نفره با حداقل یکسال زمان داره که برن داده ها و امارها و فرایندها ، رخدادها رو جمع کنن و مرتب کنن و پردازش کنن و دستورالعمل جدید بدن و برای هر ماده بحث کنن و نقاط قوت و ضعفشو با تبصره برطرف کنن و در انتها یک دستورالعمل جامع و کامل رو ارائه بدن . ولی اینجا جهان سومه و اصلا این کارها معنی نداده . چون باعث میشه بیسوادی و نداشتن صلاحیت مدیران وتصمیم گیران آشکار بشه.
  • شاهرخ خان: IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    اگه بازیکنا براساس کارایی، تکنیک، تاثیرگذاری، گل، پاس گل، نجات دروازه، کلین شیت، ضربات ایستگاهی، خواص دفاعی و هجومی توسط یک واحد تخصصی فدراسیون قیمت‌گذاری بشن و باشگاهها در شرایط کاملا یکسان بتونن اونا رو استخدام کنن میشه به فیرپلی مالی و قانون سقف بودجه امیدوار بود. اگه فلان بازیکن فرضا ۲۰ میلیارد قیمت داشته باشه و همه بتونن با همون قیمت اونو استخدام کنن و فقط بمونه این مسئله که بازیکن کدوم باشگاه رو واسه بازی انتخاب کنه مسئله خود به خود حل میشه و دیگه شاهد بازار سیاه و بازار گرمی و زیرمیزی و... نخواهیم بود. فقط باید حساب کتابهای مالی همه باشگاهها شدیدا کنترل بشه تا کسی جرات زیرآبی رفتن نکنه. در ضمن باید قانون سقف بودجه همچنان حاکم باشه و باشگاهها بتونن تو همون رنج خرید کنن و از سقف عبور نکنن. البته سقف بودجه فعلی باید اصلاح بشه تا تیمهای حاضر تو آسیا به مشکل نخورن. با این بودجه نمیشه تو آسیا جام آورد یا به مراحل بالا صعود کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی