برانکو ایوانکوویچ
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

مذاکرات چند گانه و مفصل باشگاه پرسپولیس با برانکو ایوانکوویچ سرانجام بدون نتیجه به پایان رسید.

مذاکرات باشگاه پرسپولیس با برانکو ایوانکوویچ بی نتیجه بود و مرد کروات ۳ بار به پیشنهاد رضا درویش و هیئت مدیره، جواب منفی داد. مدیرعامل پرسپولیس هم در مصاحبه ای گفت به نظر می رسد برانکو دیگر آدم سابق نیست و به ما گفت تغییراتی در مدل زندگی اش ایجاد کرده و مثل گذشته آمادگی اینکه دوباره جایش را عوض کند ندارد.

یادمان می آید چند سال قبل اصغر شرفی مربی و دستیار تیم ملی ایران در جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین گفته بود اوایل انقلاب برای کار به امارات دعوت شدم و هدایت یک تیم دسته دویی را بر عهده گرفتم. وقتی به پایان لیگ رسیدیم و صعودمان قطعی شد به آپارتمانی که زندگی می کردم آمدم که در یکی از اتاق ها، دلارهای تا نشده را روی هم به عنوان پاداش چیده بودند.

واقعیت این است که حضور در تیم های حوزه خلیج فارس و کار کردن با تیم های عربی، منفعت مالی عجیب و غریبی دارد. برانکو ایوانکوویچ هم پس از پایان کارش در پرسپولیس اگرچه دو تجربه ناموفق در الاهلی عربستان و تیم ملی عمان داشت اما بی گمان سود سرشاری از این راه نصیبش شده است.

ایوانکوویچ را سال هاست در فوتبال ایران می شناسیم. او را در تمام این سال ها، چهره ای باهوش، موقعیت شناس و زیرک دیده ایم. برانکو به درستی موقعیت فعلی اش را درک کرده و می داند ۶۹ سالگی، جای بلندپروازی بیشتر ندارد. مربیگری شغلی پراسترس است و می تواند برای سلامتی خطرناک هم باشد. مربیگری در تیم هایی مانند پرسپولیس به دلیل ارتباط مستقیم با هواداران و حاشیه های فروان، مخاطره های خاص خودش را دارد. با پول هنگفتی که برانکو در فوتبال ایران و سپس در تیم های عربی به دست آورده، منطقی نیست که این باقی مانده عمر، صرف استرس های شدید مربیگری در تیمی مثل پرسپولیس شود.

تصمیم ایوانکوویچ در نگاه نخست برای هواداران پرسپولیس شاید تلخ و باورنکردنی باشد اما برانکو حرف آخر را به درویش زده است. او سبک زندگی را تغییر داده و با دلارهایی که در بانک خوابیده اند، می خواهد ادامه عمر را با آرامش طی کند. شاید در آینده ای نزدیک با انتخاب یک تیم بی حاشیه و بی سروصدا، شاید هم حضور در آکادمی های فوتبال و بلکه اساسا، استراحت مطلق در کنار اعضای خانواده، این مسیر ادامه پیدا کند.

 برانکو آرامش این زندگی رویایی را در آستانه ۷۰ سالگی به خطر نمی اندازد...

بیشتر بخوانید: طعنه سنگین درویش پس از انتخاب اوسمار؛ اگر گواردیولا را هم به پرسپولیس می‌آوردم...

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۶
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۲
  • اوسمار کبیر IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    مهم نیست ما هم اینجا با اوسمار غیور قهرمان میشیم. درود بر اوسمار کبیر که در لحظات سخت هم کنار تیم ما بود.
    • 496 IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
      اینجا و در این خطه! ما اساتید بلامنازع حرام کردن واژه‌ها هستیم. ژنرال، امپراطور، سلطان، مقدس، غول، ابرقهرمان، پهلوان، پهلوانِ پهلوانان! فرهیخته، فوق باهوش، یا کلمه‌های ساده تر اما صفت های با بار بسیار سنگین مثل بزرگ، یا اینجا کبیر! خب بذارید بنده خدا فقط چارتا بازی، بیشتر هم نه، چارتا بازی روی صندلی سرمربی گری بنشینه بعد. فلانیِ کبیر! اینطوری آدم بی حاشیه و آرام رو تحت فشار میگذارید، پر رو ها و با اعتماد به نفسهای کاذب رو هم پررو تر و وقیح تر میکنید بعد میرن یه دکترای مکاتبه ای هم میگیرن شوالیه هم میشن اونوقت یه حساب ساده دو هفت تا شونزده تا رو هم بلند نیستن در جواب اصول مدیریت!
    • 496 IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
      جناب اوسمار کبیر! چی عرض کردم؟! شباب اهلی 5 هیچ پرسپولیس رو له کرد! بازم به همین سرعت واژه حرام می‌کنید؟! و همه شما که به کبیر لایک دادید هم همینطور.
    • اوسمار کبیر یا صغیر ؟؟؟ IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
      خخخخخ جالب بود :دی
  • من دارم آش می خورم IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    ما با برانکو در جام جهانی لا اقل تونستیم مساوی کنیم ولی با کیروش و همچنین سال 1998 در همون گروهی باختیم. واقعا حیف شد، پروفسور پدر فوتبال ایران بود. پروفسور عامل بقای فوتبال ایران بود، پروفسور احیاگر تیم عمان بود.
    • رضا IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
      جوری احیا کرده فوتبال عمان رو که الان کل کشور عمان به هم ریخته و میگن برانکو که هیچ کل رئیس روسای فدارسیون فوتبال هم باید اخراج و دادگاهی شن به خاطر اونهمه پول مفتی که به برانکو دادن. شماها نمیخاید بفهمید وگرنه خود پروفسور میدونه جامها رو تو ایران کی بهش داد.
    • ایوانکویچ AT ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
      پروفسور زن ذلیل بعد از نتایج ذلت بار بایدم بره
    • علیرضا سپاهانی US ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
      دلیلش واضحه. کی روش رقیب برانکو ، مربی نبود که بتنهایی بتونه تیمی رو به برد برسونه. در تمام تیم‌هایی که سرمربی بود مربی باختن بود، چون دوره بازیهای دفاعی خیلی وقته تموم شده ولی کی روش و مورینیو نفهمیدن و پافشاری کردن روی سیستمی که منسوخ شده برعکس سیستم مالکیت توپ که الان در همه جای دنیا مد شده و سلاطینش گواردیولا و کلوپد هست. تیمهای برانکو مالک توپ به معنای واقعی نبود ولی اتوبوس هم نمی‌داشت جلو دروازه و عملکرد بهتری داشت اما کی روش رفته رفته آب رفت و از رئال به قطر رسید! اگه مورینیو هم با همون سیستم مسخره قدیمی دفاعی ادامه بده سر از تیمهای درجه سه و چهار در میاره.سیستمهای دفاعی دیگه در تیم‌های درجه سه هم جواب نمی‌ده چون فقط مقابل تیم‌های بزرگ کم گل میخورن ولی توان بردن تیمهایی که در رده بندی خیلی پایین ترن وجود نداره،درست مثل ایران در زمان کی روش. همه دیدن کی روش حتی یکسال هم نتونست قطر دوام بیاره چون دوره زمونه دفاعی بازی کردن تموم شده اگه کی روش کمی هوش داشت همون زمانی که اعتباری داشت بازنشسته میشد ولی اینقدر موند که دیگه حتی تیم‌های رده صدم فیفا هم بهش نمی‌دن
    • محمد IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
      اینجوری که شما از برانکو حمایت می کنی برای خودشم قفله. چرا الکی حرف می زنید؟ کیروش بالاترین امتیاز در تاریخ جام جهانی این کشور رو گرفته.
    • لنگیها حسرت ستاره آسیایی دارند IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
      من دارم آتش می گیرم تو کشورمان فقط پول برد با با مسعود وجام اسنپی با نظر شما دوست عزیز که احتمالا دیگه سوختی به خودت برس خودت ببر دکتر حداقل یک نذری بده حتما نباید غذای خوب باشه همون خرما خوبه
  • کاربر جدید IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    برو خیر ببینی ولی پرسپولیس عمان نیست بذر در زمین حاصلخیز خستگی را از تن بیرون میکند و شادی انگیز و بیاد ماندنی است ، ضمن اینکه همراه با دلار هم بود ، به هر حال همه ی پرسپولیسی ها همیشه ترا دعا میکنند و همینکه شما هم با افتخار نام اونا رو به زبان می آورید حدیث دیگرانی است که سر دلبران را خوش میدارید. سپاس وسپاس وسپاس.
  • تنها تیم دوستاره ایران IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    به دو دلیل نمیاد اول وجود var دوم نبودن سلطانی فر
  • تنها تیم دوستاره ایران IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    هواداراشون خودشون میدونن نه این نه یحیی بدون حمایت وزیر و تاج هیچ کاری نمیتونن بکنن
  • دربی باز IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    مطلب درست و خوبی نوشتین اما اگر بابا مسعود هنوز وزیر ورزش بود بدون شک برانکو با سر برمی گشت ایران
  • عدالت خواه IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    فقط ناصر ابراهیمی ✌
  • اریا IR ۰۷:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    برانکو باپرسپولیس کاری کرد که تواسیا رکورد ۷جامدر۶سال حالاحالاتاریخ سازه درسته چندتاهم یحیی گرفت لی پایش زحمت برانکو بودخصوصابرارقباهضم نشدنیه یکی میگه مسعود یکی میگه وزیر یکی میگه جنتی...نمیدونم تیمای رقیب واقعا طرفدار تومسولین کل تاریخ لیگ نداشتن اینا بهونس کالدرون ویحیاهم براساس تیم وسیستم برانکو موفق بودن برانکو براباشگاه ساختار سازی کرد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی