نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
خداحافظی تیم ایرانی از جام ملت‌های آسیا/ واکنش دبیرکل فدراسیون فوتبال به خروج غیرمنتظره از قطر
منبع: فارس
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

دبیرکل فدراسیون به خداحافظی تیم داوری ایران با جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ واکنش نشان داد.

هدایت ممبینی در حاشیه مراسم تفاهم نامه بین فدراسیون فوتبال و موسسه خیریه کودکان بی سرپرست اظهار کرد: فدراسیون فوتبال برای تورنمنت جام ملت‌ها از قبل مسائل را تدارک دیده و تمام فیفادی‌ها را پر کرده بودیم. کادرفنی داخلی خوبی انتخاب شد. بازیکنان باتجربه‌ای هم داریم. وقتی در قطر بودم، احساس کردم همدلی و اتحاد خیلی خوبی بین بازیکنان وجود دارد. با فوتبالی هم که ارائه کردیم، یکی از امیدهای قهرمانی این تورنمنت هستیم.

وی افزود: در فوتبال نمی‌توان نتیجه را پیش‌بینی کرد اما در جو قطر مشخص بود و مربیان تیم‌های دیگر هم اذعان داشتند ایران یکی از قدرت‌های جام است. امیدوارم با همدلی، هرچه در توان دارند بگذارند تا با دست پر از جام خارج شویم.

دبیرکل فدراسیون فوتبال درخصوص اینکه آیا دلیل بازگشت موعود بنیادی‌فر به کشورمان پس از فقط یک قضاوت در جام ملت‌ها، گفت: مسابقه‌ای که بنیادی‌فر آن را قضاوت کرد، از لحاظ داوری شرایط خیلی خوبی داشت. جام ملت‌ها با VAR برگزار می‌شود و لیگ ما هم این سیستم را ندارد. موعود بنیادی‌فر تنها داور ایرانی است که این مدرک را دارد و درصدد هستیم در یک تا ۲ هفته آینده سایر داوران ما نیز این مدرک را بگیرند. تاکنون داوران خود را برای گذراندن ۲ دوره آموزشی به عربستان فرستاده‌ایم و کلاس‌های خود را تکمیل می‌کنند. فقط یک بازی کوتاه می‌ماند. طبق صحبتی که با فدراسیون ازبکستان داشتیم، می‌توانند در مسابقات کافا این بازی‌ها را قضاوت کرده و مدرک بگیرند.  

ممبینی خاطرنشان کرد: یکی از دلایل خداحافظی بنیادی‌فر این بود که تجربه کمتری در قضاوت با استفاده از VAR داشت. طبق صحبت با مسئولان کمیته داوران AFC گفتند می‌خواهند از داوران کشورهایی مثل امارات، قطر، استرالیا، کره‌جنوبی استفاده کنند که تجربه بیشتری در این زمینه دارند. مشکلی بابت قضاوت بنیادی‌فر نبود اما از مرحله یک هشتم باید برخی داوران بازگردند و برخی نیز کار خود را ادامه می‌دهند.  

وی ادامه داد: داوری بنیادی‌فر و تیم ایرانی هم خوب بود. ان‌شاءالله در تورنمنت‌های بعدی قضاوت‌های بیشتری از تیم‌های داوری ایران خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: ادعای بزرگ علیه تیم ملی فوتبال ایران/ از این بازیکن انتظارات زیادی داریم!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲۰
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱۸
  • ع ق QA ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    مساحقه لابد توطئه او و افشاریان با خطیر و مظلومی و ماجدی و سمیعی و داوران عراقی وار را دیده اند و گفته اند این مال وار نیست
  • احمد IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    نه آقا جان اینطوریام نیست!! کنفدراسیون آسیا هم مانند کلیه هواداران فوتبال در ایران فهمیدن از داور ایرانی چیزی در نمیاد و داوران ایرانی بدرد قضاوت در آسیا نمیخورند، مخصوصا با وار، حالا چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ چون بغیر از بی تجربیگی بقول دبیر کل فدراسیون فوتبال آقای ممبینی(جان عمه جانشان) کلا داوران ایرانی با و صداقت و بیطرفی و صراحت کامل قضاوت نمیکنند و همش دنبال پارتی بازی و به نفع این و آن گرفتن هستند و علتشم این هست که بنیان داوری در کشور مشکل داره و خانه از پای بست ویران است!! با عدالت و عدل و انصاف قضاوت نکردن و یکطرفه و بنفع گرفتن و گذاشتن بر گردن اشتباهات داوری و خودخواهانه قضاوت کردن و احساسی داور کردن و نیز نکته مهمتر مسائل مالی و معیشتی و باند بازی و پارتی بازی کردن دیر پایه ای هست که در کشورمان از بَدو وجود داوری و شکل گرفتن داوری کردن در ایران خراب و بنیادش آلوده است!! آری برادران در این کشور هر چیزی که جنبه منفی و اشتباه و خارج از اصول اخلاقی دارد نهادینه شده است از جمله داوری و قضاوت کردن در فوتبال کشورمان حالا ایراد از کجاست خداوند عالم میداند، شما خوددپیدا کن پرتقال فروش را....
  • حمید IR ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    تو لیگ ایران تپه ای نمونده که اقایون داور ........ کنن . توقع داری اسیا رو هم نابود کنن . اونجا دیگه فدراسیون ایران نیست که لابی گری باشه اونجا باید خوب باشی . که متاسفانه داورهای ما خوب نیستن
  • فضولیش ب شما نیومده IR ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    دست استقلالیفر با یه بازی رو شد براشون😂😂😂خداروشکر زود فهمیدن چه اشتباه بزرگی کردن آبروی afc و تورنومنت حفظ شد‌‌..داور چهارمی هم از سرش زیاد بود واسه همچین مسابقاتی..حتی لیگ ایرانم واسه همچین داور پراشتباه و متمایل به تیم حکومتی زیاده ولی چه میشه کرد که فدراسیون آبی و تیم حکومتی لازمش دارن بالاخره هنریه با var هم به نفع یه تیم بازی رو دربیاری!!!!!!
    • فضول لنگی IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
      شما لنگی گریه عزیز که از سر سوزش بسیار در هر خبر و اخباری که واسه سرورت اس اس کیبره (کوچکو بزرگش) میای و فضولی میکنی و کارشناسی لنگی میکنی و تو فی خالدون و هر چیزیکه مربوط به آبیهاست نظر میدی و بچه فلاح هم هستی(خودتی) و حالا هم که در مورد داوری داری حرف مفت میزنی فقط بما بگید؟؟؟؟ احوال آقای حسن ظهیری و بازی گل گهر چطوره؟ احوال داور بازی با آلومینیوم در اول فصل و گل تابلوی آفسایدتون چطوره؟؟ آها یادم رفت احوال داور بازی ذوب آهن چطوره با اون گل دوباره تابلو آفسایدتون که براتون گرفت؟؟خوبه که بیشترین نفع از داوری رو شما لنگیان میبرید و برده اید بازم همچین طلبکارید و پررو که از رو نمیرید!! بعدشم بقول خود شما میای اینجا و هی زر زر میکنی(اینو گفتم چون خودت همیشه میگی) آخه چرا و چقدر شما لنگیان چشم سفید و پررو و وقیحید و قیافه حق بجابانه بخود میگیرید؟ شما لنگیان رو که چون سوگلی هستین کلا مفتکی بهتون امتیاز دادن همین داورانی که دارید بقول خودت در موردشون زر زر میکنید، ها؟شرم و حیا و وقاحت هم اندازه ای دارد،حداقل مرد باشین و واسه همه این خدمات عالیه که داوران براتون داشتن سپاسگزار داوران باشید
  • محمدرضا IR ۰۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    داور نجات دهنده کیسه تو دربی
  • خدا رحم IR ۰۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    تیم ملی هم دو روز دیگه بر میگرده
  • خلیل غلامی دشتکی IR ۰۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    آیا این شایسته کشور بزرگی مثل ایران با آن همه استعدادهای درخشانش هست ؟؟ تا کی باید سرتان را ژیر برف کنید ؟؟ واقعا خجالت نمی کشید ؟؟؟ کشورهای نیم وجبی برای ما غول شدند ما هنوز اندر خم یک کوچه ایم .
  • رضا IR ۰۵:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    واقعا خودتون رو دارید گول میزنید عربستان قهرمان تورنمنت هستش از قبل تعیین شده هستش ... سیرک نمایشی قطر ، عربستان هردو پای فینال هستن
  • پژمان تورک تراختور IR ۰۶:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    این خیال میکرد تیمهای مقابل تراکتور هست بدبختش کنه و فدراسیون هم براش بح بح چح چح بیاره 🤦‍♂️🤣🤣🤣🥺
  • گوهرشناس IR ۰۷:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    خجالت میکشید یا هنوز زوده؟
  • علی اصغر فرضی IR ۰۷:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    سلام یعنی آخر ایجاد استرسین شما با این تیتر زدن هاتون
    • کریم بن زما IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
      میدونی اگر اینجوری تیتر نزنن کسی مطالب گل و بلبلشون رو باز نمیکنه که باید یه چیزی بنویسن که حتما مردم و دوستداران با غیرت رو انگولک بکنه . همجا همچیز همه کس دروغ گو و شیاد شدن .
  • بهلول اصفهان IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    حالا استرالیا و کره جنوبی که گفتید یه چیزی ولی خدا وکیلی وقتی خودتون میگید داور از امارات و قطر که تجربه بهتری دارند، شرمنده نمیشید. چه به روز این مملکت آوردید ؟ نه ورزش داریم،نه اقتصاد داریم،نه از فرهنگ ایرانی چیزی واسش مونده ،جیبوتی ما را تحریم می‌کنه ،قطر بیخ گوش ما تو یکسال دو تا جام بزرگ برگزار میکنه،ما هم مثل شنگولا دور خودمون میچرخیم.
  • محمد IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    دوستان اینقدرحقیررو خود کم بین نباشید لطفا!!!
    • هادی IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
      حقیر اون مسئولی هست که امکانات و تجهیزات رو فدای میل و سلیقه ی خودش می کنه نه این ملت سربلند و ارزشمند و متین
  • امان IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    داوری که با وار توی بازی پرسپولیس و استقلال بنفع تیم استقلال سوت میزنه و درخواست وار رو رد میکنه همین می‌شود ویا داور وار را از کشوری مثل عراق میاوردی به بهانه تجربه نداریم خب توقع دارید توی آسیا میخواهید از داوران ایرانی بیشتر از این استفاده بشود همان یک بازی هم زیادی بود کجا درست کار کردیم که اینجا درست باشیم
  • عنایت IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    چون شیتیل بگیرن 🫰
  • ناشناس IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    قضاوت در فوتبالی ما مصلحتی است . مثلا فلان تیم نباید.....،لذا قضاوت هم در کشور ما مثل ریال مان .....
  • ایران من IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
    اونجا قطره و ویترین آسیا دربی نیست که تو گوشی بگن پنالتی نگیرید...آره داداچچچ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی