نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟
واکنش مایلی‌کهن به تصمیم جنجالی فغانی در قطر/ با قلعه‌نویی اختلاف دارم اما...
منبع: ورزش۳
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

سرمربی سابق تیم ملی گفت: عنوان شده آقای فغانی اشتباه نکرده اصلا گیریم که اشتباه کرده بعد از این همه سال داور نمی‌تواند اشتباه کند؟

تیم ملی فوتبال ایران در یک بازی دشوار و نفسگیر از سد سوریه گذشت تا در مرحله یک‌هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا به مصاف ژاپن برود. شاگردان قلعه‌نویی در غیاب مهدی طارمی کار سختی مقابل سامورایی‌ها خواهند داشت اما در صورت پیروزی مقابل این تیم سختکوش امید زیادی خواهیم داشت که پس از ۴۸ سال به فینال مسابقات راه پیدا کنیم.  

محمد مایلی‌کهن سرمربی سابق تیم ملی کشورمان که در سال ۹۶ میلادی همراه با نسل طلایی ایران با بدشانسی از رسیدن به فینال جام ملت‌ها بازماند درخصوص شرایط این روزهای تیم ملی گفت‌وگو کرده است.

تیم ملی به سختی از سد سوریه گذشت. چرا کارمان مقابل این تیم گره خورده بود؟
بازی با سوریه در نیمه اول تقریبا برتر از آنها بودیم و در نیمه دوم وضعیت‌مان رو به تحلیل رفت و بعد از اخراج طارمی کار برای‌مان سخت‌تر شد، اما خدا را شکر روی ضربات پنالتی عالی کار کردیم و بیرانوند هم خوب کار کرد و توانستیم از این مرحله صعود کنیم. بازی آسانی نبود.

مقابل سوریه اشتباهات فردی بازیکنان زیاد بود. علتش دست‌کم گرفتن حریف بود؟
 
با توجه به اینکه بیش از نیم قرن است که در فوتبال هستم این نیست که بازیکنان بروند درون زمین بخواهند حریف را دست‌کم بگیرند یا بازی خودشان را انجام ندهند. ما مقابل سوریه این‌طور نبوده که همیشه کار راحتی داشته باشیم حتی زمان من هم کارمان مقابل این تیم آسان نبود.

در کل عملکرد تیم ملی در این مسابقات یکی در میان خوب و بد پیش رفتیم. تغییرات زیاد باعث ناهماهنگی بعضی از خطوط سیستم تیم ما شد. تغییرات زیاد مقابل ژاپن ممکن است تیم ملی را دچار دردسر کند؟
 
آنچه مشخص است که همراهان تیم ملی خوش‌شان نمی‌آید که بگوییم در کنار نقاط قوت تیم ملی ضعفی هم داشتیم. خیلی زود به آنها برمی‌خورد و از همان‌جا هم منتقدان را به رگبار می‌بندند. باید منتظر بود تا بازی‌ها تمام شود آن وقت راحت‌تر و جامع‌تر می‌توانیم پیرامون مسابقات صحبت کنیم. من اختلاف زیادی با سرمربی تیم ملی دارم اما دلم می‌خواهد که تیم ملی کشورم موفق باشد.

درباره بازی با ژاپن چه نظری دارید؟
 
درست که در این بازی‌ها خوب ظاهر نشده و به‌رغم آنکه در مسابقات تدارکاتی بی‌نظیر کار کرده بود و مثلا به آلمان ۴ تا زده بود با این حال ژاپن همیشه ژاپن است و ما هم ایران هستیم و امیدوارم بتوانیم این تیم را ببریم و دل مردم برای ساعاتی هم که شده شاد شود و کمی از مشکلاتی که دامنگیر شده کم شود.

درخصوص درخواست تعویق بازی با ژاپن که مورد موافقت هم واقع نشد، صحبتی دارید؟
 
این هم از آن حرف‌هاست چون وقتی برنامه مسابقات اعلام می‌شود بر همان اساس جلو می‌روند. کمااینکه ما مقابل سوریه نزدیک به یک هفته استراحت داشتیم اما تیم‌های دیگر این‌طور نبودند. این تصمیم AFC است و تغییری ایجاد نمی‌شود.

علیرضا فغانی با اخراج یک بازیکن عراقی مورد حمله بسیاری قرار گرفت. در این باره هم صحبتی می‌کنید؟
 
شکی در این نیست که فغانی بهترین داور تاریخ فوتبال ما است. البته عزیزانی بودند که قبلا در جام جهانی سوت زدند، خدا رحمت کند آقا جعفر نامدار را. عنوان شده آقای فغانی اشتباه نکرده اصلا گیریم که اشتباه کرده بعد از این همه سال داور نمی‌تواند اشتباه کند؟ درست که برای حریف گران تمام شد اما نحوه شادی و مدت شادی آن بازیکن زیاد و به نوعی توهین‌آمیز بوده که این را نمی‌دانم و طبعا عراقی‌ها خوشحال نیستند.

بیشتر بخوانید: قلعه‌نویی: شاگردانم وارث بازیکنانی مثل علی دایی هستند/ فقط دو بازیکن ما زحمت نکشیدند

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۲
  • کارلوس US ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
    زمان مربی خارجی ما انتظار داشتیم که آرژانتین و پرتغال را ببریم و باخت با یک گل هم برایمان شرمندگی بود ولی الان با بردن تیم درجه ۳ آسیا خوشحالی میکنیم ! چرا با مربی ایرانی سطح توقع مان از تیم ملی کم شده است ؟
    • عادل IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
      ديروز که صحبت کارشناسان در برنامه خيابانی را گوش می کردم ، همه به اتفاق می گفتندکه در برابر ژاپن وکره بايداز لايه های دفاعی محکم درست کنيم و به فکر ضد حمله باشيم و از ضربات ايستگاهی استفاده کنيم و فضا را از حريف بگيريم و از زوج عزت الهی و اميد به عنوان هافبک های دفاعی استفاده کنيم و به فکر تک موقعيت ها باشيم. اين در زمان کيروش اسمش دفاع اتوبوسی بود و الان اسمش شده استراتژی بردن و...! نمرديم و فوتبال مالکانه و گوارديولائی را برابر سوريه و فلسطين و سوريه و هنگ کنگ ديديم ...........! خدا رحمت کنه مرحوم ميناوند را در برنامه جام ملت های قبل . می گفتند که کيروش حتی اگر تيم را قهرمان آسيا هم کرد بايد از ايران بره ! در آن سال هر روز آقايان روشن و مظلومی و مايلی کهن وعزيزی و ذوالفقار نسب و ... درحال کوبيدن تيم ملی در حين بازي ها بودند والان همه شدند حامی تيم ملی و حتی از انتقاد کردن هم می ترسند ؟؟؟
  • علی IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
    زمان همین مایلی کهن ۶ ب ۲ کره رو بردیم و این تیم‌های درجه ۲ آسیا رو مثل آب خوردن می‌بردیم الان به آقای قلعه نوعی اگه آقای مایلی کهن با این همه تجربه کمتر از گل بگه به قلعه نوعی برمیخوره
    • بیژن DE ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
      صحبت الان رابگوییم همین آقای باتجربه چندتیم رابه دسته ی دوم رهنمون شده اندالبته باتجربه ی بالا وگرانقدرشان
    • فرامرز IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
      در پاسخ علی همین مایلی کهن وقتی مربی تیم امید بود تیمش در رفت و برگشت به کره جنوبی باخت به چین هم باخت در واقع مایلی کهن دو تیم امید را که می توانستند در المپیک های 2004 و 2016 حاضر باشند را با کلی بازیکن خوب مثل آب خوردن حذف کرد مهدی رحمتی کاظمیان کنعانی و...؟ چرا وقتی به مایلی‌کهن می رسید این بخش از کارنامه اش را نمی بینید؟
  • امید IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
    بارها لحظه شادی اون بازیکن عراقی نشون داده شد با یک دست نمایش لقمه گرفتن تقلید میکنه دست دومش نگاه کنید کجا هست وسط پاهاش روی بیضهاش قرار داده همه جا این توهین حساب میشه
  • محمدی IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
    برد ایران دور از دسترس نیست اگر در دروازه بدون اشتباه، دفاع مان مستحکم و هوشیار، بازیکنان هماهنگ و در گل زدن فرصت طلب، از خود گذشته، دقیق و فکری برای ماندگار ماندن توان تیم ، وقت های اضافه، پنالتی ها کرده باشیم و حتی المقدور از همه بازیکنان آماده در اردو استفاده کنیم.
  • عدالت خواه IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
    تقریبا قابل قبول
  • مهدی IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
    تیم ایران در زمان مایلی کهن صاحب شخصیت و قدرت بود و خواست و اراده بالا دوباره باید این اراده حول یک مربی ایرانی شکل بگیرد تا تیم ما جهانی شود
  • پارسا IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
    یکی از جذابترین بازیهای ایران رو در جام جهانی 98فرانسه دیدیم .اوج فوتبال ایران .اوج بازیکنان .ازجمله دائی .خداداد .کریم باقری .مهدوی کیا .همانسال اینها لژیونر شدند وذفتخار آفریدند.ان سال تاکنون فوتبال ایران. هیچوقت زیبا نبوده .حتی با مربیان خارجی .
  • ab IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    ما ملت احساسی هستیم و اگر به غرورمان بر بخورد جانمان را نیز فدا می‌کنیم زمان آقای معین کهن چند دستگی در تیم خوب و درجه یک ایران وجود داشت و این یعنی سم اما الان اینطور نیست تیم توانمند امروز در شروع بازی پیراهن بازیکن مصدوم را به نمایش می‌گذارند یا وقتی مهدی طارمی بر اثر محرومیت روی سکوها قرار می‌گیرد به درون تیم پالس مثبت می‌فرستد و می‌گرید بازیکنان در درون زمین برای خوشحالی او تلاش می‌کنند این تیم تیم قویست حتی اگر دیر بسته شده باشد و حتی اگر تاکتیک قابل قبولی به تیم تزریق نشده باشد و حتی اگر مربی تیم ظاهری افسرده داشته باشد بازیکنان این تیم حرفه‌ای هستند و اون‌هایی هم که حرفه‌ای نیستند به حرفه‌ای‌ها اعتماد کرده‌اند این چین را کوچک نشمارید
  • ی IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    اگه اخراج نمیکرد احتمالا اردنی ها اقای داور رو مورد عنایت قرار میدادن

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی