نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
تیم ملی ژاپن - جام ملت های آسیا
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

مربیان و بازیکنان تیم ملی ژاپن پس از شکست در جام ملت‌های آسیا، همچنان برابر افکار عمومی احساس شرمندگی می‌کنند.

ژاپن به عنوان قدرت برتر فوتبال آسیا در جام ملت‌ها، علمکرد خوبی نداشت و سرانجام توسط تیم ملی ایران، حذف شد؛ اتفاقی که حتی باورش نه تنها برای ژاپنی ها که برای ما هم سخت بود. این پیروزی از آن جهت برای ژاپن دردناک و برای ما ارزشمند است که اگر چنین اتفاقی رخ نمی داد، در واقع کارنامه فوتبال ایران در AFC CUP کاملا مخدوش بود.

در هر حال شیوه برخورد با «شکست» در ژاپن با آنچه در ایران رایج است، تفاوت دارد. ژاپنی ها مردمانی سختکوش هستند، نه طلبکار و شاکی. بعد از شکست هم سرشان را پایین می گیرند و به نشانه عذرخواهی تعظیم می کنند؛ نه اینکه با گردن کلفتی، از دستاوردهای بزرگ و متوهمانه شان سخن بگویند!

هاجیمه موریاسو، سرمربی ژاپن در اولین اقدام بعد از دریافت ۲ گل از ویتنام در جریان برگزاری جام ملت ها گفته بود که هیچ مشکلی با انتقاد هواداران از عملکرد تیمش در پیروزی تیمش در جام ملت های آسیا مقابل ویتنام ندارد و حق را به آنها می دهد. چون مردم دوست ندارند ژاپن برابر یک حریف ضعیف تر، ۲ بار دروازه اش باز شود.

هاجیمه موریاسو اما پس از شکست برابر ایران و حذف از جام ملت های آسیا گفت: مشکل ما این است که باید در بسیاری از جنبه‌ها پیشرفت کنیم. ما در هر ۵ بازی این تورنمنت، یک گل دریافت کردیم. ژاپن موفق نشد فشاری که تیم ملی ایران روی خط دفاع وارد کرد را تحمل کند.

با یک گردش ساده در سایت های ژاپنی و بررسی یوتیوب در ژاپن، متوجه می شویم که ژاپنی ها از عملکرد خود در جام ملت های آسیا، نه تنها دفاع نمی کنند که تمام تقصیرات را هم بر گردن می گیرند و شرمنده مردم هستند. دستیار اول آقای موریاسو هم هرگز در هیچ کجا نگفت و تاکید نکرد که «نتیجه» هیچ اهمیتی ندارد و ما از نظر آماری، تیم برتر میدان بودیم و فقط بدشانسی آوردیم!

بیشتر بخوانید: اتفاق جنجالی در اردوی کره‌جنوبی

ژاپنی‌ها پس از شکست مقابل ایران چه کردند؟/ عذرخواهی، تعظیم و شرمندگی؛ از دوحه تا توکیو!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۶
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۶
  • عاشق ایران IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
    ژاپن تیمی قابل احترام و سزاوار بهترین هاست ، زیرا فرهنگ غنی و جامعه ای متمدن دارند و از شکست پلی به پیروزی می سازند .
    • رمضانی IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
      هر چی بودند و نبودند طلسم شکست ناپذیری شون در برابر ایران با تدبیر امیرخان و دست توانای یوز های ایرانی شکسته شد. روزی خاطره آمیز و غرور انگیز
    • سامان IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
      آدمهای بزرگ اشتباهشونو ثبول میکنن و بدنبال رفعش میرن ولی آدمهای کوچیک هرگز اشتباهشونو فبول نمیکنن چون توان حل مشکل رو ندارن
  • m IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
    متاسفانه کاملا درسته و باختو گردن بازیکنان نمیندازن
  • ایرانی IR ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
    همین خصوصیات و تلاش و عدم غرور سبب پیشرفت ژاپنی ها از هر لحاظ میشه.
  • احواز IR ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
    تو ایران عذرخواهی نمی‌کنند که هیچ انتقاد هم کنی بهشون بر میخوره تو ایران انتقاد رو توهین تلقی می کنند تمدن به ژاپن می گن دلیل این که بعد سال ها معادل فارسی تمدن رو پیدا نکردن مشخصه چون ندارن

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی