نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
کارشناسی داوری دیدار ملوان - استقلال/ قضاوتی که اشکالات زیادی داشت!
منبع: تسنیم
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

کارشناس داوری فوتبال ایران گفت: تصمیمات مهم و تأثیرگذاری در بازی ملوان و استقلال پیش نیامد، اما اشکالات زیادی وجود داشت.

حسین عسگری درباره قضاوت علی اصغر مومنی در دیدار تیم‌های ملوان و استقلال اظهار داشت: عملکرد داوری در مجموع خوب و قابل قبول بود. تصمیمات مهم و تأثیرگذار هم پیش نیامد، اما اشکالات زیادی وجود داشت. 3 بار این اتفاق رخ داد که بازیکنان استقلال توپ را به اوت زدند، اما خودشان با تصمیم داور اقدام به پرتاب کردند. شاید اینها تصمیمات مهمی نباشد، اما زمانی که تکرار می‌شود، باعث اعتراض بازیکن و مربی حریف می‌شود.

وی افزود: در بار دوم که این اتفاق رخ داد، بازیکن ملوان اعتراض کرد و داور هم به او کارت زرد نشان داد، آن هم در حالی که داور باعث این اخطار شده بود. در واقع چنین اتفاقاتی باعث ایجاد فشار روی داور می‌شود.

عسگری گفت: بازیکنان دو تیم در ضربات آزاد و کرنر همدیگر را بغل می‌کردند و مانع از حرکت یکدیگر می‌شدند و داور نیز به این صحنه‌ها بی‌توجه بود. او شانس آورد که این صحنه‌ها منجر به پنالتی نشد، چون همان طور که گفتم، فشار روی داور را زیاد می‌کرد. در واقع او باید به اعضای دو تیم در چنین صحنه‌هایی تذکر و حتی اخطار می‌داد تا کار به گرفتن پنالتی نکشد.

کارشناس داوری عنوان کرد: مومنی داور بی‌تجربه‌ای نیست و چندین سال است که قضاوت می‌کند. مسئله مهم این است که داوران ما استانداردهای قضاوت را رعایت نمی‌کنند. بازیکنان هم به این نوع داوری عادت می‌کنند و در مسابقات بین‌المللی با مشکل مواجه می‌شوند. اینها وظیفه کمیته داوران است که خواستار قضاوت استاندارد از داوران باشد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۵
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۳
  • ابهام ! IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۳
    درمورد گل ملوان اگر میشه کارشناسی کنید چون تلویزیون که درست نشون نداد آفساید بوده یا خیر
  • شاهین از اهواز IR ۰۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
    آقای عسکری شما بهتر میدانید ک داوری ما تحت فشار تصمیم میگیرد.تمام توپ هایی ک برخورد پیش میآمد همه را بنفع استقلال گرفت.حتی بقول شما اوت ها را و این مشکل بزرگ و فشار روی ملوان و برداشتن فشار روی استقلال میشود.اینکار اتفاقی نیست
    • وحید از اهواز IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
      شاهین جان دمتگرم خوب توضیح دادی، این کیسه کشا ادب و اخلاق رو فدای نتیجه کردن و به هر ترفندی از کمک داوری گرفته تا سلیطه بازی و هوچیگری مربی‌هاشون تا امتیاز بگیرند، خداروشکر که استقلالی نیستم، خدایا شکرت تا ابد و یک روز.
  • ق ر IR ۰۷:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
    در مورد کرنر هم همین طور بود بلاخره داوری بنفع استقلال بود حتی ناظر داوری هم مستقیم در گوشی با داور صبحت کرد میکه داریم
    • ع ق QA ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
      فشار بالا اتفاق کرده بود که داور بزنید کرنیر بنفع خودتون بگیره و بازیکناتون ادا در بیارن براتون پنالتی بگیره ستون پنجم هم آماده داشتید ولی نشد حالا ماموریت افتاد گردن جاودانی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی